Τον Σεπτέμβριο του 2019, οι ταξινομήσεις νέων επιβατικών αυτοκινήτων στην Ευρωπαϊκή Ένωση αυξήθηκαν κατά 14,5%, φθάνοντας συνολικά στις 1,2 εκατομμύρια μονάδες.
Σε μεγάλο βαθμό, αυτή η έντονη ετήσια αύξηση της ζήτησης είναι αποτέλεσμα της χαμηλής βάσης σύγκρισης, καθώς οι ταξινομήσεις μειώθηκαν σημαντικά το Σεπτέμβριο του 2018 (-23,5%) μετά την εισαγωγή του καθεστώτος δοκιμών WLTP.
Από την αρχή του έτους οι μόνοι μήνες που έχουν καταγράψει συνολική αύξηση της ζήτησης στην ΕΕ ήταν ο Μαίος (+0,1%) και ο Ιούλιος (+1,4%).
Τον περασμένο μήνα, όλα τα κράτη μέλη της ΕΕ κατέγραψαν αύξηση, εκτός από τη Βουλγαρία. Ακόμα, τέσσερις από τις πέντε μεγαλύτερες αγορές της ΕΕ κατέγραψαν διψήφια αύξηση: Γερμανία (+ 22,2%), Ισπανία (+ 18,3%), Γαλλία (+ 16,6%) και Ιταλία (+ 13,4%). Και στην Ελλάδα η αύξηση ήταν διψήφια (+ 19,8%).
Αντίθετα, στην αγορά του Ηνωμένου Βασιλείου η ανάκαμψη της αγοράς ήταν πολύ περιορισμένη (+ 1,3%), καθώς η αβεβαιότητα που σχετίζεται με το Brexit συνέχισε να επηρεάζει την εμπιστοσύνη των καταναλωτών.
Κατά το εννεάμηνο του 2019, οι ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων μειώθηκαν κατά 1,6% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του προηγούμενου έτους. Παρά την ανάκαμψη της ζήτησης σε ολόκληρη την Ευρωπαϊκή Ένωση τον Σεπτέμβριο, η Γερμανία (+ 2,5%) ήταν η μόνη μεγάλη αγορά που σημείωσε θετικά αποτελέσματα μέχρι στιγμής φέτος. Η Ισπανία (-7,4%) σημείωσε τη μεγαλύτερη πτώση, ακολουθούμενη από το Ηνωμένο Βασίλειο (-2,5%), την Ιταλία (-1,6%) και τη Γαλλία (-1,3%). Στη χώρα μας οι ταξινομήσεις καινούργιων επιβατικών την ίδια περίοδο ήταν αυξημένες κατά +10,3%.