Τον Δεκέμβριο του 2022, οι ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων στην Ευρωπαϊκή Ένωση (ΕΕ) αυξήθηκαν κατά 12,8%, σημειώνοντας τον πέμπτο συνεχόμενο μήνα ανάπτυξης για το περασμένο έτος, σύμφωνα με τα στοιχεία της Ένωσης Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA).

Ταξινομήσεις επιβατικών αυτοκινήτων στην ΕΕ το 2022

Παρά το θετικό αυτό αποτέλεσμα, μόνο δύο από τις τέσσερις μεγάλες αγορές της περιοχής κατέγραψαν ανάπτυξη. Η γερμανική και η ιταλική αγορά αυτοκινήτου είχαν εξαιρετικά ισχυρή άνοδο, σημειώνοντας διψήφια αύξηση 38,1% και 21,0% αντίστοιχα. Η Ισπανία, από την άλλη, σημείωσε σημαντική πτώση (-14,1%), ενώ η Γαλλία παρέμεινε σταθερή (-0,1%). Η Ελλάδα συγκαταλέγεται στις χώρες που αύξησαν τις ταξινομήσεις τους (+4,3%).

Συνολικά το 2022, η αγορά επιβατικών αυτοκινήτων της ΕΕ συρρικνώθηκε κατά 4,6%, κυρίως λόγω των επιπτώσεων των ελλείψεων εξαρτημάτων το πρώτο εξάμηνο του έτους. Αν και η αγορά βελτιώθηκε από τον Αύγουστο έως τον Δεκέμβριο του 2022, ο σωρευτικός όγκος ανέρχεται σε 9,3 εκατομμύρια μονάδες, το χαμηλότερο επίπεδο της περιοχής από το 1993, όταν καταγράφηκαν 9,2 εκατομμύρια μονάδες.

Μεταξύ των τεσσάρων μεγαλύτερων αγορών της ΕΕ, μόνο η Γερμανία κατάφερε να σημειώσει ανάπτυξη το 2022 (+1,1%), βοηθούμενη από το ισχυρό αποτέλεσμα του Δεκεμβρίου. Οι άλλες τρεις αγορές είχαν χειρότερη επίδοση από το 2021, με την Ιταλία να σημειώνει τη μεγαλύτερη πτώση (-9,7%), ακολουθούμενη από τη Γαλλία (-7,8%) και την Ισπανία (-5,4%). Η ελληνική αγορά, αντιθέτως, κατέγραψε 4,3% αύξηση το 2022 σε σχέση με το 2021.

Ταξινομήσεις επιβατικών αυτοκινήτων στην ΕΕ το 2022

Οι επιδόσεις των ομίλων

Από πλευράς ομίλων δύο μόνο κατάφεραν να έχουν θετικό πρόσημο το 2022 συνολικά στις χώρες της ΕΕ, της ΕΖΕΣ και του Ηνωμένου Βασιλείου. Ο όμιλος της Toyota με αύξηση 6%, που οφείλεται όμως στην ομώνυμη μάρκα, που αύξησε τις πωλήσεις της κατά 7,6% συνολικά, ενώ οι πωλήσεις της Lexus μειώθηκαν το 2022 κατά 17,6%. Και ο όμιλος Hyundai, με αύξηση 4,2% που οφείλεται κυρίως στην Kia (+7,9%) και δευτερευόντως στην Hyundai (+0,5%).

Οι μάρκες

Λίγες μάρκες κινήθηκαν ανοδικά το 2022 στο σύνολο του έτους. Τη μεγαλύτερη αύξηση σημείωσε η Alpine (+34,6%) με 3.283 μονάδες. Ακολουθούν οι Alfa Romeo (+23,7%) με 32.737 μονάδες, DS (+17,1) με 49.999 μονάδες, Dacia (+15,8%) με 475.511 μονάδες, Porsche (+11,7%) με 87.147 μονάδες και, όπως αναφέρεται παραπάνω, οι Toyota με 766.769 μονάδες, Kia με 542.423 μονάδες και Hyundai με 518.566 μονάδες.

Ταξινομήσεις επιβατικών αυτοκινήτων στην ΕΕ το 2022

Προηγούμενο άρθροΤο Volkswagen ID. Buzz έφτασε στην Ελλάδα
Επόμενο άρθροΤο metaverse προσφέρει νέες ευκαιρίες στη Nissan