Οι ταξινομήσεις επιβατικών αυτοκινήτων στην Ευρωπαϊκή Ένωση (ΕΕ) το 10μηνο του 2021 αυξήθηκαν ελαφρά, ενώ τον Οκτώβριο συρρικνώθηκαν περαιτέρω (-30,3%), σημειώνοντας τον τέταρτο συνεχόμενο μήνα πτώσης φέτος.

Συγκεκριμένα, βάσει των στοιχείων της Ένωσης Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτου (ACEA), με 665.001 πωλήσεις σε όλη την περιοχή, αυτό ήταν το πιο αδύναμο αποτέλεσμα από πλευράς όγκου για τον μήνα Οκτώβριο από τότε που άρχισε η καταγραφή.

Οι περισσότερες αγορές της ΕΕ υπέστησαν διψήφια πτώση, συμπεριλαμβανομένων των τεσσάρων μεγαλύτερων: Ιταλία (-35,7%), Γερμανία (-34,9%), Γαλλία (-30,7%) και Ισπανία (-20,5%). Στην Ελλάδα η πτώση κρατήθηκε σε μονοψήφιο ποσοστό (-5,4%), με 6.409 μονάδες τον φετινό Οκτώβριο έναντι 6.776 του περσινού.

Συνολικά το 10μηνο του 2021 οι ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων στην ΕΕ αυξήθηκαν κατά 2,2% σε σύγκριση με το αντίστοιχο περσινό, φτάνοντας σε περίπου 8,2 εκατ. μονάδες. Παρά την πρόσφατη πτώση των πωλήσεων λόγω του συνεχιζόμενου αντίκτυπου της κρίσης εφοδιασμού ημιαγωγών, οι σημαντικές αυξήσεις νωρίτερα μέσα στο έτος συνέβαλαν στη διατήρηση των θετικών σωρευτικών όγκων. Ομοίως, η ζήτηση παρέμεινε θετική σε τρεις από τις τέσσερις βασικές αγορές της ΕΕ: Ιταλία (+12,7%), Ισπανία (+5,6%) και Γαλλία (+3,1%). Αντίθετα, οι επιδόσεις της Γερμανίας φέτος έχουν επιδεινωθεί σε σύγκριση με το 2020 (-5,2%). Η Ελλάδα παρέμεινε θετική με 88.167 μονάδες μέχρι τέλους Οκτωβρίου το 2021, έναντι 66.822 μονάδων του αντίστοιχου διαστήματος του 2020 (+31,9%).

Η πορεία ομίλων και μαρκών

Από πλευράς ομίλων η κατάταξη και τα μερίδια αγοράς στο σύνολο του δεκαμήνου έχουν ως εξής: Volkswagen Group (1) 25,5%, Stellantis (2) 20,4%, Renault Group (3) 8,9%, Hyundai Group (4) 8,6%, BMW Group (5) 7,3%, Toyota Group (6) 6,5%, Daimler (7) 5,6%, Ford (8) 4,6%, Volvo (9) 2,4%, Nissan (10) 2,1%, Mazda (11) 1,4%, Jaguar Land Rover Group (12) 1,3%, Mitsubishi (13) 0,6% και Honda (14) 0,6%. Οι ασιατικές εταιρείες -με πρώτο τον όμιλο Hyundai (+22,3%) ακολουθούμενο από τον όμιλο Toyota (+15.2%) και τη Mazda (+13.7%)- κατέγραψαν τη μεγαλύτερη αύξηση κατά την περίοδο αυτή σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή, εκμεταλλευόμενες τα προβλήματα παραγωγής των ευρωπαϊκών εταιρειών λόγω των ελλείψεων ημιαγωγών.

 

Από πλευράς μαρκών η κατάταξη και τα μερίδια του δεκαμήνου στην πρώτη δεκάδα διαμορφώθηκαν ως εξής: Volkswagen (1η) 11,1%, Peugeot (2η) 6,1%, Toyota (3η) 6,1%, BMW (4η) 5,8%, Renault (5η) 5,6%, Mercedes (6η) 5,3%, Audi (7η) 5,2%, Skoda (8η) 5,1%, Ford (9η) 4,6% και Kia (10η) 4,3%.

Προηγούμενο άρθροΗ Peugeot εξηλεκτρίζει τα LCV μοντέλα της
Επόμενο άρθροΗ ALD Automotive στη μετατροπή της Χάλκης σε «πράσινο» νησί