Μικτά αποτελέσματα στις ταξινομήσεις επαγγελματικών οχημάτων της ΕΕ το πρώτο τρίμηνο του 2024. Ενώ οι πωλήσεις βαν αυξήθηκαν, οι πωλήσεις φορτηγών μειώθηκαν ελαφρά, παρά την ανάπτυξη στην αγορά ηλεκτρικά φορτιζόμενων φορτηγών. Οι πωλήσεις λεωφορείων σημείωσαν άνοδο και μάλιστα τα ηλεκτρικά φορτιζόμενα λεωφορεία κετέγραψαν αξιοσημείωτη αύξηση.

Το πρώτο τρίμηνο του 2024, σύμφωνα με τα στοιχεία της ACEA, οι πωλήσεις νέων βαν αυξήθηκαν κατά 12,6% στην ΕΕ, με σχεδόν 400.000 μονάδες λόγω ισχυρής ανάπτυξης σε βασικές αγορές. Η Ιταλία προηγήθηκε με αξιοσημείωτη αύξηση 19,4%, ακολουθούμενη από τη Γερμανία με 12,7%, την Ισπανία με 10,9% και τη Γαλλία με 8,7%.

Αντιθέτως, οι ταξινομήσεις νέων φορτηγών μειώθηκαν κατά 4% στην ΕΕ στις 85.296 μονάδες. Αυτό οφείλεται κυρίως στη μείωση κατά 5,4% των πωλήσεων βαρέων φορτηγών, παρά την κατά 5% αύξηση στα μεσαία φορτηγά. Η Γερμανία και η Γαλλία ανέφεραν ελαφρά πτώση κατά 2,2% και 0,3%, αντιστοίχως. Η Ισπανία και η Ιταλία αντέστρεψαν την τάση με ισχυρή άνοδο15,7% και 6,6%, αντιστοίχως.

Οι πωλήσεις λεωφορείων κατέγραψαν επίσης θετικό ξεκίνημα το 2024. Οι νέες ταξινομήσεις στην ΕΕ αυξήθηκαν κατά 23,3% σε σύγκριση με το πρώτο τρίμηνο του 2023, φτάνοντας συνολικά τις 9.624 μονάδες. Ενώ οι πωλήσεις μειώθηκαν κατά 16,8% στη Γαλλία, τρεις μεγάλες αγορές ααναπτύχθηκαν σημαντικά: η Γερμανία (+20%), η Ιταλία (+18,3%) και η Ισπανία (+7,6%).

ΝΕΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΑ ΟΧΗΜΑΤΑ ΑΝΑ ΠΗΓΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ

Ελαφρά επαγγελματικά

Το ντίζελ ήταν η προτιμώμενη επιλογή για νέα ελαφρά επαγγελματικά οχήματα στην ΕΕ το πρώτο τρίμηνο του 2024. Οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 12,2% στις 336.698 μονάδες, διατηρώντας σταθερό μερίδιο αγοράς 84,2% (μικρή πτώση από το 84,5% του πρώτου τριμήνου 2023). Τα βενζινοκίνητα μοντέλα αυξήθηκαν σημαντικά κατά 18,8%, αντιπροσωπεύοντας μερίδιο 6,1%. Τα ηλεκτρικά φορτιζόμενα βαν σημείωσαν μια πιο μέτρια ανάπτυξη 4,2%, καταλαμβάνοντας μερίδιο αγοράς 5,8%, ελαφρά μειωμένο από το 6,2% πέρυσι. Οι πωλήσεις υβριδικών βαν αυξάνουν τον ρυθμό του σταδιακά, με άνοδο 12,6%, ενώ καταλαμβάνουν μόνο το 2,2% της αγοράς.

Φορτηγά

Το ντίζελ διατήρησε την κυριαρχία του ως καύσιμο στην αγορά φορτηγών το πρώτο τρίμηνο του 2024. Τα πετρελαιοκίνητα φορτηγά αντιπροσώπευαν το 95,5% των νέων ταξινομήσεων στην ΕΕ, παρά την πτώση κατά 4,5% σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος. Τα ηλεκτρικά φορτιζόμενα φορτηγά αυξήθηκαν κατά 29,5%, εξασφαλίζοντας σχεδόν το 2% της αγοράς, από 1,4% πέρυσι. Η Γερμανία ηγήθηκε αυτής της ανάπτυξης με αύξηση 173,7%, συμβάλλοντας στο 56% των πωλήσεων ηλεκτρικά φορτιζόμενων φορτηγών στην ΕΕ.

Λεωφορεία

Οι ταξινομήσεις νέων ηλεκτρικά φορτιζόμενων λεωφορείων στην ΕΕ αυξήθηκαν κατά 10,3% το πρώτο τρίμηνο του 2024. Ωστόσο, το μερίδιο αγοράς τους μειώθηκε ελαφρά από 13,7% πέρυσι σε 12,3%. Η Γερμανία, η μεγαλύτερη αγορά σε όγκο, αυξήθηκε κατά 20,7%. Η αγορά της Ρουμανίας αυξήθηκε κατά 149,2%, γεγονός που την καθιστά δεύτερη μεγαλύτερη αγορά ηλεκτρικά φορτιζόμενων λεωφορείων. Η Γαλλία, η μεγαλύτερη αγορά κατά το παρελθόν, μείωσε τις πωλήσεις ηλεκτρικά φορτιζόμενων λεωφορείων περισσότερο από το ήμισυ με πτώση 66,4%. Εν τω μεταξύ, οι πωλήσεις υβριδικών-ηλεκτρικών λεωφορείων παρουσίασαν οριακή πτώση 1,9% και πλέον αποτελούν το 10,9% της αγοράς. Οι ταξινομήσεις λεωφορείων ντίζελ αυξήθηκαν κατά 38,8% αντιπροσωπεύοντας πλέον μερίδιο αγοράς 70,7%, καταγράφοντας αύξηση από το 62,8% του προηγούμενου έτους.

Προηγούμενο άρθροΝέα BMW i4 και BMW Σειρά 4 Gran Coupé
Επόμενο άρθροTα νέα CUPRA Formentor και Leon