Εκτός από την κατηγορία των van, η Ford δεν έχει την απόδοση που θα ήθελε στην Ευρώπη τα τελευταία χρόνια. Αυτή τη στιγμή προσπαθεί να επιβιώσει μειώνοντας το βιομηχανικό της αποτύπωμα ενώ απολύει 12.000 εργαζόμενους και περιορίζει τις επενδύσεις σε έργα αυστηρά κρίσιμης σημασίας για την επιχείρηση και ανανέωσης σε σειρές, όπως το νέο Focus και το Fiesta.
Τα μοντέλα αυτά αντιπροσωπεύουν την πλειονότητα των πωλήσεων της Ford στην Ευρώπη, η οποία στρέφει σαφώς την πλάτη της στις κλασικές σιλουέτες αυτοκινήτων υπέρ των crossovers. Πράγματι, η έλλειψη σύγχρονων crossovers στις κατηγορίες B και C κοστίζει σε πελάτες στη Ford στην Ευρώπη, παρόλο που το παλιό Kuga εξακολουθεί να αποδίδει σχετικά καλά.
Νέα Kuga και Puma: υβριδικά crossovers
Η άφιξη του νέου Kuga και του μικρότερου Puma σίγουρα θα αλλάξει τα πράγματα προς το καλύτερο και θα αυξήσει την κλίμακα των πωλήσεων της Ford ως το 2020. Και τα δύο crossovers έρχονται ως υβριδικά, αλλά πολύ διαφορετικά: το Focus Kuga προσφέρεται ως HEV και PHEV, ενώ το Puma που βασίζεται στο Fiesta στηρίζεται σε χαμηλότερο βαθμό ηλεκτροκίνησης. Πράγματι, καταφεύγει σε ένα σύστημα 48 βολτ με έναν εναλλάκτη εκκίνησης που λειτουργεί με ιμάντα κάνοντας το βενζινοκινητήρα του ήπιο υβριδικό.
Αυτά τα μοντέλα σίγουρα θα ευχαριστήσουν τους ευρωπαϊκούς στόλους αλλά δεν επαρκούν για την επίτευξη του ευρωπαϊκού στόχου εκπομπών CO2 των 95g / km μέχρι το 2021. Οι μέσες σταθμισμένες εκπομπές CO2 της Ford ανήλθαν σε 123,7g / km το 2018 σύμφωνα με την Jato. Ακόμη και αν ένα από κάθε πέντε πωληθέντα Fords θα είναι ένα plug-in υβριδικό Kuga το 2021, ο μέσος όρος θα ήταν ακόμα πάνω από 95g / km.
Συνεργασία με την Volkswagen για EV
Αυτό που χρειάζεται η Ford είναι εξ ολοκλήρου ηλεκτρικά οχήματα και δεν έχει κανένα προς το παρόν. Το Focus Electric που κυκλοφόρησε το 2013 ήταν καταδικασμένο να αποτύχει με το μικρό του πακέτο μπαταριών και όντως έφυγε από τη σκηνή το 2017. Όσο για το all-electric -στυλ Mustang- crossover Ford, δεν θα έχει μεγάλη επίδραση δεδομένης της τοποθέτησής του, να ανταγωνιστεί δηλαδή το Tesla Model Y.
Αντί να ανακαλύψει τον τροχό, η Ford θα αξιοποιήσει τη συνεργασία της με την VW και θα χρησιμοποιήσει τα δομικά στοιχεία του VW ID για να δημιουργήσει τη δική της σειρά οχημάτων μηδενικών εκπομπών. Σύμφωνα με τους τελευταίους όρους της συνεργασίας τους, η Ford θα αποκτήσει πρόσβαση στο Modular Electric Toolkit (MEB) της Volkswagen για να σχεδιάσει νέα ηλεκτρικά οχήματα για τις ευρωπαϊκές της δραστηριότητες.
Η Volkswagen θα προμηθεύει ανταλλακτικά της MEB για τα EV της Ford και εκτιμά ότι η συμφωνία θα προσφέρει ένα σημαντικό πλεονέκτημα κλίμακας. Η Ford δήλωσε ότι αναμένει να πουλήσει πάνω από 600.000 αυτοκίνητα που βασίζονται σε MEB στην Ευρώπη για περίοδο έξι ετών ξεκινώντας από το 2023.
Ίσως πολύ αργά για να μειωθούν οι εκπομπές CO2, οι οποίες θα αξιολογούνται και θα τιμωρούνται το 2021, αλλά θα προσφέρει στη Ford μια νέα ευκαιρία για τους ευρωπαϊκούς στόλους.