Συνεργαζόμενοι μέσω του Οργανισμού Connected Motorcycle Consortium – CMC, οι κατασκευαστές σκούτερ και μοτοσυκλετών δημιουργούν ένα σύστημα που θα επιτρέπει στα οχήματά τους να συνεννοούνται μεταξύ τους. Αυτό όχι μόνο θα τα κάνει ασφαλέστερα αλλά και πιο ελκυστικά ως οχήματα στόλου.

Όποιος βρίσκεται σε ένα μηχανοκίνητο δίκυκλο (powered two-wheeler – PTW), είναι ευάλωτος στο δρόμο: σε περίπτωση ατυχήματος διατρέχει πολύ μεγαλύτερο κίνδυνο σοβαρών τραυματισμών ή θανάτου από κάποιον που βρίσκεται πίσω από το τιμόνι ενός αυτοκινήτου – ακριβώς όπως ένας πεζός ή ένας ποδηλάτης.

Άνιση Κατανομή

Ο κίνδυνος αυτός κατανέμεται πολύ πιο ανομοιογενώς από ό,τι οι αιτίες του:

  • Οι αριθμοί της CMC δείχνουν ότι ο οδηγός του άλλου οχήματος είναι υπεύθυνος για το 50% των ατυχημάτων όπου εμπλέκονται PTW.
  • Μόνο το 37% των ατυχημάτων που σχετίζονται με PTW προέκυψε από σφάλμα κρίσης εκ μέρους του οδηγού PTW.
  • Σε 38% των περιπτώσεων, ο οδηγός PTW δέχεται πλάγιο κτύπημα από το άλλο όχημα – συχνά λόγω σφάλματος στην εκτίμηση της ταχύτητας και της απόστασης του PTW ή επειδή ο άλλος οδηγός απλά δεν είδε το PTW.

Η CMC, που ιδρύθηκε το 2014, στοχεύει στη μείωση του κινδύνου ατυχημάτων με PTW, αναπτύσσοντας σύστημα επικοινωνιών που συνδέει δίκυκλα και τετράτροχα. Τώρα, με συμμετοχή 14 κατασκευαστών, η CMC έχει δεσμευτεί να εξοπλίσει ένα PTW με ένα Συλλογικό Σύστημα Ευφυούς Μετακίνησης (C-ITS) μέχρι το 2020.

Διάφορες καινοτομίες

Ορισμένοι κατασκευαστές έχουν ήδη παρουσιάσει διάφορες καινοτομίες για ένα πλήρως λειτουργικό C-ITS:

  • Το ConnectedRide της BMW, το οποίο εισήχθη το 2016, προειδοποιεί τους δικυκλιστές όταν ένα αυτοκίνητο εισέρχεται στο τυφλό σημείο του καθρέφτη τους.
  • Η KTM εργάζεται σε ένα σύστημα ανίχνευσης τυφλών σημείων που χρησιμοποιεί ραντάρ μικρής εμβέλειας.
  • Η Ducati συνεργάστηκε με την Audi στην τεχνολογία C-V2X, που προειδοποιεί τους οδηγούς για σύγκρουση όταν πλησιάζουν μια διασταύρωση ή βρίσκονται πίσω από έναν οδηγό που φρενάρει ξαφνικά.

Αυτό που λείπει για την ώρα είναι η απαιτούμενη υποδομή και η ρυθμιστική υποχρέωση ώστε όλα τα οχήματα να είναι εξοπλισμένα με τέτοια συστήματα. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δρομολόγησε μια στρατηγική στην Ε.Ε. για το C-ITS, διευκολύνοντας τις επενδύσεις και διερευνώντας τους απαιτούμενους κανονισμούς.

Διαφαινόμενη λύση

Οι τρέχουσες εξελίξεις στον κλάδο δίνουν μια ιδέα για κάποια λύση από την CMC:

  • Τα smartphones – ειδικά όταν συνδέονται μέσω του επικείμενου, ισχυρού δικτύου 5G – θα μπορούσαν να αποτελέσουν σημαντικό μέρος της λύσης, μεταδίδοντας πληροφορίες μεταξύ των κοντινών οχημάτων.
  • Στις ΗΠΑ οι κατασκευαστές εμπνέονται από τον στρατιωτικό εξοπλισμό και σχεδιάζουν έξυπνα κράνη για PTW, με κάμερες κυκλοφορίας μπροστά και πίσω από τον οδηγό και LED που προβάλλουν προειδοποιήσεις στην προσωπίδα.
  • Έρευνες υποδεικνύουν την χρησιμότητα των έξυπνων ελεγκτών ταχύτητας.

Η πρώτη και καλύτερη εγγύηση για την οδική ασφάλεια για τα PTW όπως και για τους άλλους τύπους οχημάτων, παραμένει η επαγρύπνηση του οδηγού. Αλλά η επικείμενη εισαγωγή συστημάτων από την CMC θα ενισχύσει σημαντικά την ασφάλεια των οδηγών σκούτερ και μοτοσυκλετών. Με τον τρόπο αυτόν, θα αυξηθεί επίσης το ενδιαφέρον των εταιρικών στόλων για PTW. Αυτά τα οχήματα είναι γρήγορα και ευέλικτα και ως εκ τούτου ιδανικά για τη μετακίνηση εργαζομένων και / ή μικρών φορτίων σε πυκνά αστικά περιβάλλοντα, όπου συχνά υπερέχουν οποιουδήποτε άλλου μέσου μεταφοράς σε ταχύτητα.

Προηγούμενο άρθροΟ CEO της VW κρούει τον κώδωνα του κινδύνου για τις γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες
Επόμενο άρθροExynos και ISOCELL της Samsung για λύσεις Automotive-Grade