
Η ανεξάρτητη αξιολόγηση του Euro NCAP για τη νέα Mercedes-Benz CLA δείχνει μια εξαιρετική επίδοση στην ασφάλεια, με αποτέλεσμα πέντε αστέρων, και αποδεικνύει τη μακροχρόνια δέσμευση της Mercedes στην ανάπτυξη ασφαλέστερων αυτοκινήτων. Το μοντέλο σημειώνει υψηλές βαθμολογίες και στις τέσσερις κατηγορίες που συνεισφέρουν στη συνολική αξιολόγηση αστέρων του Euro NCAP.
Άλλες αξιοσημείωτες επιδόσεις σε αυτόν τον τελευταίο γύρο δοκιμών για το 2025, που πέτυχαν επίσης την αξιολόγηση πέντε αστέρων του Euro NCAP, είναι το MAZDA CX-5, το οποίο βαθμολογήθηκε ιδιαίτερα υψηλά στην κατηγορία Safety Assist, καθώς και τα Deepal S05, Porsche Cayenne και Volkswagen T-Roc, τα οποία πέτυχαν εξαιρετικές βαθμολογίες στην προστασία ενήλικων επιβατών.
Για ακόμη μία φορά, το Euro NCAP ανέδειξε την επιρροή και τη σημασία για την ασφάλεια των προαιρετικών Πακέτων Ασφαλείας – κάτι που αποδεικνύεται εδώ από τις διαφορετικές βαθμολογίες των βασικών και των προαιρετικά εξοπλισμένων εκδόσεων του Kia EV4.
Και κάτω από την κορυφαία κατηγορία, υπάρχουν καλά συνολικά αποτελέσματα για το νέο Alpine A390, το Jeep Compass και το Toyota Aygo X.
Το αστέρι της Mercedes λάμπει έντονα με τη νέα CLA
Σε γενικές γραμμές, οι κατασκευαστές αυτοκινήτων ανταποκρίνονται θετικά στη απαιτητική διαδικασία δοκιμών της Euro NCAP, η οποία εξελίσσεται κάθε τρία χρόνια ώστε η οδική ασφάλεια να μην μένει ποτέ στάσιμη. Η Mercedes-Benz αποτελεί χαρακτηριστικό παράδειγμα. Η νέα CLA, ένα τετράθυρο κουπέ διαθέσιμο με επιλογή ηλεκτρικών και βενζινοκίνητων συστημάτων κίνησης, ολοκλήρωσε τις δοκιμές με ένα ισχυρό σύνολο βαθμολογιών σε όλους τους τομείς. Αυτό αποτελεί απόδειξη της μακροχρόνιας δέσμευσης της Mercedes στην ασφάλεια. Το 2019, η προηγούμενη CLA είχε κερδίσει το πολυπόθητο βραβείο Best in Class – μία ετήσια σειρά αυτοκινήτων ανά κατηγορία οχήματος με τις καλύτερες συνολικές βαθμολογίες του Euro NCAP.
Στην Προστασία Ενήλικων Επιβατών, η CLA πέτυχε 94%, με τη κατασκευή και τα συστήματά της να προσφέρουν καλή προστασία σε όλη τη διάρκεια της σύγκρουσης. Η Προστασία Παιδιών ήταν εξίσου εντυπωσιακή, με βαθμολογία 89%, και αξίζει να σημειωθεί η ικανότητα της CLA να ανιχνεύει πότε έχει τοποθετηθεί παιδικό κάθισμα και να απενεργοποιεί αυτόματα τους σχετικούς αερόσακους.
Η CLA είναι εξίσου ικανή και στην προστασία των Ευάλωτων Χρηστών του Δρόμου, συμπεριλαμβανομένων πεζών, ποδηλατών και μοτοσικλετιστών. Το αυτόνομο σύστημα πέδησης έκτακτης ανάγκης ξεχώρισε για τη στιβαρή του απόδοση, ενώ το όχημα ανταποκρίθηκε καλά σε δοκιμές που αξιολογούν το πόσο αποτελεσματικά αποτρέπει έναν επιβάτη από το να ανοίξει την πόρτα του στο πέρασμα ενός επερχόμενου ποδηλάτη ή άλλου οχήματος.
Με υψηλές βαθμολογίες σε όλους τους τομείς, φαίνεται ότι η Mercedes παραμένει μακροπρόθεσμα προσηλωμένη στο να διασφαλίζει ότι τα αυτοκίνητά της προσφέρουν εξαιρετική προστασία στους επιβάτες τους και στους άλλους χρήστες του δρόμου.
Υψηλές βαθμολογίες για Deepal S05, MAZDA CX-5, Porsche Cayenne και VW T-Roc
Μέσα σε αυτή την ομάδα οχημάτων, καταγράφονται ισχυρές επιδόσεις από τα Deepal S05, MAZDA CX-5, Porsche Cayenne και VW T-Roc.
Το νέο Deepal S05, ένα ηλεκτρικό SUV, πέτυχε βαθμολογία 94% στην προστασία ενήλικων επιβατών. Ακολουθούν η τελευταία γενιά Porsche Cayenne και το VW T-Roc, αμφότερα με 91%. Παρότι η Deepal αξίζει συγχαρητήρια για το καλό αποτέλεσμα του S05, το Euro NCAP εξέφρασε την απογοήτευσή του για το γεγονός ότι έχει υποβαθμίσει το σύστημα παρακολούθησης οδηγού στο S07, που αξιολογήθηκε το 2024, επιτρέποντας στους οδηγούς να απενεργοποιούν μόνιμα τις ειδοποιήσεις απόσπασης προσοχής, αντί να αντιμετωπίσει τα παράπονα των χρηστών και να βελτιώσει τη συνολική ανθεκτικότητα του συστήματος.
Όσον αφορά τον περιορισμό τραυματισμών σε πεζούς και ποδηλάτες, το MAZDA CX-5 εντυπωσίασε με βαθμολογία 93% στην κατηγορία Ευάλωτων Χρηστών του Δρόμου. Όπως και η Mercedes-Benz CLA, επέδειξε αξιόπιστες δομές και συστήματα – και ειδικότερα χάρη στηλειτουργία, η οποία βοηθά στην αποτροπή του ανοίγματος μιας πόρτας στο πέρασμα ενός ποδηλάτη ή οχήματος.
Το υδρογονοκίνητο Hyundai στέκεται επάξια απέναντι σε άλλα SUV
Μπορεί να είναι μόλις το τρίτο υδρογονοκίνητο αυτοκίνητο που έχει δοκιμαστεί από τους ειδικούς της Euro NCAP, όμως το νέο NEXO αποδείχθηκε κάτι παραπάνω από ικανό να σταθεί σε σύγκριση με άλλα SUV συμβατικής τεχνολογίας.
Το υδρογόνο συχνά χαρακτηρίζεται ως μια πολλά υποσχόμενη πηγή ενέργειας, με τη δυνατότητα να προσφέρει στους οδηγούς τη συγκριτική ταχύτητα και ευκολία του ανεφοδιασμού με καύσιμο, μειώνοντας παράλληλα το περιβαλλοντικό αποτύπωμα που συνδέεται με τα οχήματα εσωτερικής καύσης. Για τους καταναλωτές, η σιγουριά ότι ένα υδρογονοκίνητο αυτοκίνητο μπορεί να είναι εξίσου ασφαλές με ένα ηλεκτρικό ή συμβατικό αντίστοιχο είναι πιθανό να καθησυχάσει όσους επιθυμούν να είναι υιοθετήσουν πρώιμα την εναλλακτική αυτής της πηγής ενέργειας.
Τετράστεροι δεύτεροι
Με τον βασικό εξοπλισμό ασφάλειας, το νέο EV4 της Kia πέτυχε αξιολόγηση τεσσάρων αστέρων. Όταν εξοπλίστηκε με το προαιρετικό πακέτο DriveWise ADAS Safety Pack, το οποίο περιλάμβανε την τοποθέτηση επιπλέον ραντάρ για τη βελτίωση της αποφυγής συγκρούσεων και της πρόληψης ατυχημάτων με ποδηλάτες λόγω ανοίγματος πόρτας («dooring»), κατάφερε να αποσπάσει την ανώτατη βαθμολογία των πέντε αστέρων. Η διαφορά αυτή καταδεικνύει την ανάγκη οι καταναλωτές να εξετάζουν προσεκτικά ποιες επιλογές παραγγέλνουν με ένα νέο αυτοκίνητο, καθώς ορισμένες προσφέρουν αποδεδειγμένα οφέλη ασφάλειας.
Το νέο Alpine A390, το Kia PV5, καθώς και τα πιο πρόσφατα Aygo X και Yaris της Toyota, βραβεύτηκαν επίσης με τέσσερα αστέρια. Το ηλεκτρικό «sport fastback» A390 πέτυχε βαθμολογία προστασίας ενήλικων επιβατών μόλις 74%, την ίδια με το Toyota Yaris – ένα σημαντικά μικρότερο και πιο προσιτό αυτοκίνητο. Τα Jeep Compass, Kia PV5 και Toyota Aygo X έχασαν βαθμούς λόγω της απουσίας λιγότερο αποδοτικών συστημάτων αποφυγής σύγκρουσης.
Άλλα οχήματα που αξιολογήθηκαν στον τελευταίο κύκλο δοκιμών του Euro NCAP είναι τα EXLANTIX ET, CHERY TIGGO 4, EBRO s400, GEELY STARRAY EM-i, MG MG4 EV Urban, Mitsubishi Eclipse Cross και Renault Clio.
«Καθώς το 2025 πλησιάζει στο τέλος του, το Euro NCAP συνέχισε να καταγράφει εντυπωσιακές βαθμολογίες. Αυτό είναι ιδιαίτερα ευχάριστο, δεδομένου ότι φέτος δοκιμάστηκαν περισσότερα αυτοκίνητα από κάθε προηγούμενο έτος στην ιστορία του οργανισμού.
Σε γενικές γραμμές, οι κατασκευαστές αυτοκινήτων συνεχίζουν να ανταποκρίνονται στις αμερόληπτες και αυστηρές δοκιμές του οργανισμού, βελτιώνοντας την ασφάλεια των μοντέλων τους, γενιά με γενιά.
Με νέα πρωτόκολλα να τίθενται σε ισχύ από το 2026, ο πήχης θα ανέβει ακόμη ψηλότερα και προσβλέπουμε σε μια θετική ανταπόκριση από τους κατασκευαστές, καθώς συνεχίζουν να δίνουν προτεραιότητα στην παθητική και ενεργητική ασφάλεια για τους καταναλωτές», ανέφερε σχετικά ο Δρ. Aled Williams, Διευθυντής Προγράμματος Euro NCAP.










