Αυξήθηκαν τα έσοδα, τα λειτουργικά κέρδη και οι πωλήσεις της Volvo Cars το εννεάμηνο του 2021 έναντι του αντίστοιχου διαστήματος του 2020, παρά τη συνεχιζόμενη έλλειψη ημιαγωγών και την εξ αυτής μείωση της παραγωγής, η οποία προκάλεσε όμως τη συρρίκνωσή τους κατά το τρίτο τρίμηνο.

Συγκεκριμένα, όπως ανέφερε η Volvo Cars, στην πρώτη παρουσίαση των οικονομικών της αποτελεσμάτων μετά την είσοδό της στο Χρηματιστήριο της Στοκχόλμης, από τα ενδιάμεσα οικονομικά αποτελέσματα για το τρίτο τρίμηνο του 2021, που είναι διαθέσιμα εδώ, προκύπτει ότι την περίοδο Ιουλίου – Σεπτεμβρίου η εταιρεία πέτυχε έσοδα 60,8 δισ. σουηδικές κορώνες – SEK- (5,81 δισ. ευρώ), μειωμένα κατά 7% σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα. Το λειτουργικό κέρδος ανήλθε σε 3,3 δισ. SEK (320 εκατ. ευρώ) στη διάρκεια του τριμήνου, με αντίστοιχο περιθώριο κέρδους 5,5%.

Κατά το εννεάμηνο του 2021, τα έσοδα της Volvo Cars αυξήθηκαν στα 202 δισ. SEK (16,64 δις. ευρώ), από 177,5 δισ. SEK  (17,26 δισ. ευρώ) την αντίστοιχη περίοδο του 2020. Η εταιρεία κατέγραψε λειτουργικό κέρδος 16,6 δισ. SEK (1,61 δισ. ευρώ) για την περίοδο Ιανουαρίου – Σεπτεμβρίου, από 3,6 δισ. SEK (350 εκατ. ευρώ) την αντίστοιχη περίοδο του 2020, η οποία επηρεάστηκε από την πανδημία Covid-19. Το περιθώριο κέρδους για το εννεάμηνο του 2021 ήταν 8,2%.

Το τρίτο τρίμηνο, οι πωλήσεις μειώθηκαν κατά 17% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2020. Οι κυλιόμενες πωλήσεις δωδεκαμήνου ισοδυναμούν με περίπου 741.200 αυτοκίνητα.

Περιοριστικός παράγοντας η έλλειψη ημιαγωγών 

«Η παραγωγή μας στο τρίμηνο ήταν περίπου 50.000 αυτοκίνητα λιγότερα σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα, ενώ οι πωλήσεις μειώθηκαν κατά περίπου 30.000 αυτοκίνητα, καθώς η μείωση της παραγωγής αντισταθμίστηκε από τη μείωση του αποθέματος», δήλωσε ο Håkan Samuelsson, CEO της Volvo Cars. «Η κατάσταση στον εφοδιασμό βελτιώθηκε με την είσοδο στο τέταρτο τρίμηνο, όμως εκτιμούμε ότι η έλλειψη ημιαγωγών σε όλη τη βιομηχανία θα παραμείνει περιοριστικός παράγοντας».

Τα προκαταρκτικά στοιχεία για τις λιανικές πωλήσεις Νοεμβρίου δείχνουν όγκο πωλήσεων περίπου 52.000 αυτοκινήτων. Η μείωση σε σύγκριση με τον περσινό Νοέμβριο οφείλεται στη διεύρυνση του αποθέματος σε μεταφορά.

Στη διάρκεια του τρίτου τριμήνου, η ζήτηση για τα μοντέλα Volvo Recharge ανήλθε σε ποσοστό 26% επί του συνόλου των παγκόσμιων πωλήσεων, αποτυπώνοντας την απήχηση που έχει η ηλεκτροκίνητη σειρά αυτοκινήτων της μάρκας. Τα plug-in υβριδικά αντιπροσωπεύουν το 22% των συνολικών πωλήσεων, ενώ το αντίστοιχο ποσοστό για τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα το τρίτο τρίμηνο είναι 4%.

«Η συμμετοχή μου στην κλιματική διάσκεψη του ΟΗΕ, COP26, στη Γλασκώβη και η υπογραφή της Διακήρυξης για Μηδενικές Εκπομπές στα Αυτοκίνητα και τα Van, από κοινού με άλλους συναδέλφους από τη βιομηχανία και αντιπροσώπους κυβερνήσεων, αποσκοπούσε να στείλει ένα ξεκάθαρο μήνυμα: η ώρα δράσης είναι τώρα», τόνισε ο κ. Samuelsson. «Για τη Volvo Cars, αυτό σημαίνει ότι στοχεύουμε να είμαστε η ταχύτερα μετασχηματιζόμενη βιομηχανία στον κλάδο μας και να γίνουμε μία εταιρεία αποκλειστικά ηλεκτρικών αυτοκινήτων έως το 2030 και μία κλιματικά ουδέτερη εταιρεία έως το 2040».

Αύξηση της παραγωγής ηλεκτρικών οχημάτων μετά το καλοκαίρι του 2022

Τον Οκτώβριο, η Volvo Cars ξεκίνησε την παραγωγή του δεύτερου αμιγώς ηλεκτρικού μοντέλου της, Volvo C40 Recharge. Η εταιρεία θα αυξήσει την ετήσια δυναμικότητα παραγωγής για αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα στις εργοστασιακές μονάδες της στη Γάνδη του Βελγίου και στο Τάιτσου (εργοστάσιο που ήταν γνωστό ως τώρα ως μονάδα του Λουκίαο) της Κίνας, από 15.000 περίπου σήμερα σε τουλάχιστον 150.000 μετά το καλοκαίρι του 2022.

«Καθώς πλησιάζουμε στο τέλος του έτους, είμαι πεπεισμένος ότι θα πετύχουμε την πρόβλεψη που είχαμε διατυπώσει στις αρχές του 2021», δήλωσε ο κ. Samuelsson.

Προηγούμενο άρθροΗ BMW eDrive Zones διαθέσιμη σε 138 ευρωπαϊκές πόλεις
Επόμενο άρθροΔιοικητικές αλλαγές στην Opel Ελλάς