T&E: Απαιτούνται πιο φιλόδοξοι στόχοι για τα EV

Η Transport & Environment (T&E) επισημαίνει πως χωρίς φιλόδοξα πρότυπα από την Ε.Ε. για το 2025 και ενδιάμεσο στόχο το 2027, οι πωλήσεις EV θα χάσουν τη δυναμική τους στην Ευρώπη για την υπόλοιπη δεκαετία, καθώς οι αυτοκινητοβιομηχανίες δίνουν προτεραιότητα στην ανάκτηση του μεριδίου αγοράς των κινητήρων εσωτερικής καύσης.

Η Julia Poliscanova, senior director για τα οχήματα στην T&E, δήλωσε: «Η άνευ προηγουμένου ανάπτυξη είναι αναμφισβήτητα το αποτέλεσμα των στόχων CO2 της ΕΕ για τα αυτοκίνητα. Για χρόνια θεωρούσαμε πως ευθύνονται οι καταναλωτές για τις χαμηλές πωλήσεις EV, αλλά τώρα γνωρίζουμε ότι όταν οι κατασκευαστές αυτοκινήτων προσφέρουν τα μοντέλα, ακολουθεί η ζήτηση. Ωστόσο, ο κανονισμός αφαιρεί την πίεση από τους κατασκευαστές φέτος, επομένως ενδέχεται να δούμε μια αναβίωση των πωλήσεων ρυπογόνων αυτοκινήτων ορυκτών καυσίμων. Τα πρότυπα CO2 πρέπει να είναι πιο φιλόδοξα και πιο τακτικά για να σταματήσουν να κινούνται αργά οι πωλήσεις EV».

Το μερίδιο αγοράς των επαναφορτιζόμενων ήταν 18% το 2021 – με τα BEV στο 9,1% και τις πωλήσεις PHEV στο 8,9%. Το συνδυασμένο μερίδιο πωλήσεών τους εξαπλασιάστηκε από το 2019 στην Ε.Ε. των 27, χάρη στα πρότυπα για CO2 αυτοκίνητων, επισημαίνει η T&E.

Οι επόμενοι στόχοι της Ε.Ε. για τις αυτοκινητοβιομηχανίες, το 2025, είναι τόσο αδύναμοι που θα εκπληρωθούν δύο χρόνια νωρίτερα, όπως δείχνει η ανάλυση της T&E. Χωρίς πιο φιλόδοξους στόχους από το 2025 και μετά – συμπεριλαμβανομένου του ενδιάμεσου στόχου του 2027 και της μείωσης του CO2 κατά 80% το 2030, σε σχέση με σήμερα – θα είναι πολύ δύσκολο να επιτύχουν τα κράτη μέλη τους προτεινόμενους εθνικούς τους στόχους για το κλίμα έως το 2030.

Οι πωλήσεις EV αυξήθηκαν ταχύτερα στην Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη (+71%) από ό,τι στην ΕΕ14 (+67%) πέρυσι. Οι μεγαλύτερες αγορές BEV παραμένουν η Γερμανία (356.000 μονάδες), η Γαλλία (162.000) και η Ιταλία (67.000), αλλά, όσον αφορά στο μερίδιο πωλήσεων, η Ολλανδία προηγείται με 20%, ακολουθούμενη από τη Σουηδία (19%) και την Αυστρία (14%). Οι πωλήσεις BEV αυξήθηκαν ταχύτερα στην Ελλάδα, κατά 220% το 2021.

 

Προηγούμενο άρθροFord: άνω των μισών πωλήσεων τα εξηλεκτρισμένα το 2021
Επόμενο άρθροAuto Bild: Hyundai Tucson – Ioniq 5 “Καλύτερα Εισαγόμενα”