Συνέντευξη: Μη συνηθίσετε το όνομα NewALD

Ο Tim Albertsen (CEO της ALD) και ο Tex Gunning (CEO της LeasePlan) αποκάλυψαν σε αποκλειστική τους συνέντευξη στους Steven Schoefs και Frank Jacobs του Fleet Europe πως δεν θα είναι “NewALD” το όνομα της εταιρείας που θα προκύψει από την εξαγορά της LeasePlan από την ALD. Θα φανεί ποιο θα είναι – όπως και πολλά άλλα σχετικά με τη συμφωνία που αλλάζει τον κλάδο.

Πρόσφατα, η ALD ανακοίνωσε την εξαγορά της LeasePlan έναντι 4,9 δισ. ευρώ. Η Société Générale, μητρική της ALD, θα κατέχει το 53% της νέας εταιρείας, ενώ οι μέτοχοι της LeasePlan λίγο λιγότερο από το 31%. Αν και δεν αποτελεί έκπληξη –αμφότερες οι εταιρείες διαπραγματευόντουσαν για μήνες– η συμφωνία ίσως επηρεάσει σημαντικά την αγορά στόλου και κινητικότητας.

  1. Η συμφωνία

Tim Albertsen: «Πρόκειται για ιστορική ευκαιρία να ενώσουν τις δυνάμεις τους οι εταιρείες μας. Η ALD και η LeasePlan δημιουργούν πολύ δυνατό συνδυασμό, με υποσχόμενο μέλλον. Είναι πολύ καλή συμφωνία για τους μετόχους, τους πελάτες μας, την αγορά και την ταχεία τεχνολογική ανάπτυξη του κλάδου μας».

Tex Gunning: «Είμαστε πολύ ευτυχείς που η ALD υπέγραψε μνημόνιο συναντίληψης για την εξαγορά της LeasePlan. Πρόκειται για μεγάλη και περίπλοκη συμφωνία, που αποτελεί επίτευγμα. Αλλά πρόκειται και για κατάλληλη συγκυρία: η αγορά κινητικότητας εκτοξεύεται. Είμαι πεπεισμένος πως θα αποτελέσει τον πιο ενεργό κλάδο παγκοσμίως τουλάχιστον για τα επόμενα 5 έως 10 χρόνια. Οι δυνατότητες των συνδυασμένων δραστηριοτήτων μας είναι εξαιρετικές και θα δημιουργήσουν μια από τις κορυφαίες εταιρείες κινητικότητας διεθνώς. Πιστεύουμε πως αυτό αποτελεί τεράστιο πλεονέκτημα για τους πελάτες μας».

Γιατί η συμφωνία έχει μορφή εξαγοράς αντί συγχώνευσης;

Tim Albertsen: «Στην πράξη, θα είναι συγχώνευση: θα πάρουμε ό,τι καλύτερο διαθέτουν οι δύο εταιρείες και θα το συνδυάσουμε σε μια νέα, διαφορετική οντότητα. Σε στρατηγικούς όρους, ωστόσο, η Société Générale προσδιόρισε τον χώρο κινητικότητας ως σημαντικό τομέα ανάπτυξης και, πράγματι, αντιλαμβάνεται τη συνδυασμένη νέα οντότητα ως νέο, τρίτο πυλώνα της, από κοινού με τη λιανική και την επενδυτική τραπεζική. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο η Société Générale θα παραμείνει πλειοψηφικός μέτοχος της συνδυασμένης εταιρείας».

«Η εξαγορά δεν θα ήταν δυνατή χωρίς την IPO μας πριν από μερικά χρόνια. Όσο για την LeasePlan, ανήκε σε κοινοπραξία με επικεφαλής ιδιωτικό μετοχικό κεφάλαιο, επομένως γνωρίζετε πως οι φιλοδοξίες ιδιοκτησίας έχουν μικρότερη στρατηγική σημασία μακροπρόθεσμα. Και από αυτή την άποψη, η συμφωνία έχει νόημα».

Μιλώντας για τα καλύτερα των δύο εταιρειών: ποια είναι αυτά;

Tim Albertsen: «Η ALD και η LeasePlan έχουν παρόμοια επιχειρηματική κουλτούρα και είμαστε αμφότεροι ηγέτες στον κλάδο μας. Ωστόσο, η ALD έχει καταβάλει μεγαλύτερη προσπάθεια για συνεργασίες και ιδιωτικό leasing, ενώ η LeasePlan επικεντρώθηκε περισσότερο στην εταιρική κατηγορία και τις τελικές παραδόσεις. Ο συνδυασμός είναι εξαιρετικός για το μέλλον».

Η συμφωνία σημαίνει επίσης πως η LeasePlan θα εξαφανιστεί. Tex, σας επηρεάζει αυτό συναισθηματικά;

Tex Gunning: «Δεν το βλέπω έτσι. Για μένα, η νέα εταιρεία θα επιτρέψει στη LeasePlan να αναπτυχθεί περαιτέρω. Όπως έχει συμβεί και στο παρελθόν στην ιστορία μας. Η LeasePlan εξαγοράστηκε από τράπεζα, στη συνέχεια από τη Volkswagen και τώρα από την ALD. Κάθε φορά, ακολουθώντας τις προκλήσεις της αγοράς. Κάθε φορά, δημιουργώντας ευκαιρίες για ανάπτυξη».

Tim Albertsen: «Αυτό που θα προκύψει είναι ένας νέος τύπος εταιρείας, με νέο είδος επιχειρηματικότητας. Δεν θα είναι απλώς το άθροισμα δύο εταιρειών που ειδικεύονται στο leasing ολοκληρωμένων υπηρεσιών ή στην επιχειρηματική κινητικότητα. Γι΄ αυτό, η νέα εταιρεία δεν θα ονομάζεται ‘NewALD’. Δεν ξέρουμε ποιά θα είναι η νέα ονομασία. Ξέρουμε όμως πως θα διαθέτουμε το κατάλληλο μέγεθος και τοποθέτηση για να ανταγωνιστούμε εταιρείες σαν την Google και την Apple».

2. Πεδίο εφαρμογής

Η αρχική σας δήλωση τύπου ανέφερε πως η νέα εταιρεία θα επικεντρωθεί στις 12 πιο σημαντικές αγορές της. Ποιές είναι αυτές;

Tim Albertsen: «Έχουμε κάποιες ιδέες, αλλά όχι ακόμα συνολική εικόνα. Θα δημιουργήσουμε Υπηρεσία Διαχείρισης Ολοκλήρωσης, η οποία θα καθορίσει το προσωρινό πρότυπο λειτουργίας ανά χώρα. Αυτό θα αποτελεί το πρότυπο μέχρι να ολοκληρωθεί η συμφωνία και να ξεκινήσει η ουσιαστική ολοκλήρωση».

Στις ΗΠΑ, η ALD έχει συμμαχία με την Wheels Inc και η LeasePlan έχει τη δική της θυγατρική. Τι πορεία θα ακολουθήσει η συγχωνευμένη εταιρεία;

Tim Albertsen: «Δεν βιαζόμαστε να βγάλουμε συμπεράσματα. Το μόνο που μπορώ να πω σήμερα είναι πως η ALD δεν γνωρίζει πολύ καλά την αγορά των ΗΠΑ, ωστόσο η LeasePlan USA φαίνεται να τα πάει καλά. Έχουμε επίσης μια πολύ επιτυχημένη μακροχρόνια στρατηγική συμμαχία με την Wheels-Donlen. Είναι πολύ νωρίς για αποφάσεις, που θα ληφθούν όταν πλησιάζουμε στο κλείσιμο της συμφωνίας».

Σε επίπεδο συνεργειών δηλώνετε πως θα υπάρξουν ετήσια έκτακτα έσοδα 380 εκατ. ευρώ. Αυτό θα ωφελήσει πρωτίστως τους μετόχους ή τους πελάτες;

Tim Albertsen: «Θα υπάρξουν συνέργειες όσον αφορά στο κόστος, τις εγκαταστάσεις και την πληροφορική. Οι μεγαλύτερες συνέργειες θα σημειωθούν στις προμήθειες, όπου θα επωφεληθούμε λόγω του μεγαλύτερου μεγέθους μας και της ικανότητας ευθυγράμμισης των απαιτήσεών μας. Μπορούμε να πούμε πως η δύναμη πυρός μας θα διπλασιαστεί. Αυτό θα μας προσφέρει καλύτερη ευκαιρία ανάπτυξης και θα ωφελήσει σαφώς τους μετόχους, τους πελάτες και τους εργαζόμενους. Επιπλέον συνέργειες θα εξετασθούν από την Υπηρεσία Διαχείρισης Ολοκλήρωσης εντός του έτους, πριν από το κλείσιμο του Δ΄τριμήνου 2022».

3. Εξηλεκτρισμός

Η ALD φιλοδοξεί να εξηλεκτρίσει το 50% του στόλου της έως το 2030, ενώ η LeasePlan επιθυμεί 100% ηλεκτροκίνηση μέχρι τότε. Πώς θα συμβιβαστείτε;

Tex Gunning, αστειευόμενος: «Έχω μια απλή πρόταση. Πενήντα συν εκατό κάνουν εκατόν πενήντα. Δια του δύο κάνει εβδομήντα πέντε. Άρα: 75%».

Tim Albertsen: «Η αμιγής ηλεκτροκίνηση του συνδυασμένου χαρτοφυλακίου μας θα ήταν ιδιαίτερα φιλόδοξη. Από την άλλη, ο δικός μας στόχος 50% είναι μάλλον πολύ συντηρητικός. Οπότε οφείλω να πω, Tex: η πρότασή σου για 75% δεν είναι κακή και μπορώ να την υποστηρίξω!».

4. Ψηφιοποίηση

Ποιες είναι οι φιλοδοξίες σας για παροχή ψηφιακών υπηρεσιών;

Tim Albertsen: «Η ALD και η LeasePlan έχουν τις ίδιες φιλοδοξίες όσον αφορά στην προσφορά ολοκληρωμένων ψηφιακών υπηρεσιών στους πελάτες μας. Ωστόσο, ενώ εμείς αναπτύξαμε πολλές ψηφιακές λύσεις πρώτης γραμμής, η LeasePlan κατέβαλε μεγάλη προσπάθεια για την ψηφιακή βάση δεδομένων της. Προβλέπω πως αυτό μπορεί να καταστεί η ραχοκοκαλιά του ενοποιημένου παγκόσμιου ψηφιακού προτύπου μας και θα το εξετάσουμε προσεκτικά κατά την προετοιμασία της ολοκλήρωσης. Ο συνδυασμός συστημάτων μας πρώτης γραμμής και βάσης δεδομένων της LeasePlan θα αποτελούσε πολύ ισχυρή λύση.»

Tex Gunning: «Δεν μπορείς να έχεις ψηφιακό σύστημα πρώτης γραμμής χωρίς ψηφιακή βάση δεδομένων. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίον αναπτύξαμε την Επόμενη Γενιά Ψηφιακής Αρχιτεκτονικής μας, την οποία θα λανσάρουμε μέσα στην επόμενη πενταετία – ξεκινώντας από το Ηνωμένο Βασίλειο, την Πορτογαλία και την Ολλανδία και αμέσως μετά και σε άλλες αγορές».

5. Remarketing

Η LeasePlan διατηρεί ειδική σχέση με την CarNext, τη διαδικτυακή της θυγατρική μεταχειρισμένων αυτοκινήτων, που πουλήθηκε πρόσφατα στην Constellation, μητρική της BCA. Πώς θα αλλάξει αυτό;

Tim Albertsen: «Η συνδυασμένη εταιρεία θα υιοθετήσει τη συμφωνία της LeasePlan με την CarNext. Έτσι, η συμφωνία συμβάλλει επίσης στην αύξηση της δικής μας ικανότητας remarketing, αλλά δεν την αντικαθιστά. Θα διατηρήσουμε το ALD Carmarket, τον δικό μας δίαυλο remarketing μεταχειρισμένων αυτοκινήτων. Ωστόσο, η CarNext μπορεί να παρουσιάζει μια ακόμα ευκαιρία ανάπτυξης του leasing μεταχειρισμένων αυτοκινήτων για την ιδιωτική αγορά».

6. Μετάβαση

Μπορείτε να περιγράψετε τα επόμενα βήματα της διαδικασίας ολοκλήρωσης;

Tim Albertsen: «Πρώτα, ορίζουμε προσωρινό μοντέλο λειτουργίας ανά χώρα. Μετά την ολοκλήρωση – στα τέλη του τρέχοντος έτους – ξεκινάμε τη διαδικασία ενσωμάτωσης για το νέο παγκόσμιο πρότυπο λειτουργίας μας. Επιδιώκουμε την ολοκλήρωση του έργου ενσωμάτωσης στις 12 κορυφαίες χώρες εντός 18 μηνών και χρειάζονται άλλοι 12 μήνες για τις υπόλοιπες χώρες, έως τα μέσα του 2025. Εξετάζουμε επίσης την αλλαγή επωνυμίας της εταιρείας».

Εν τώ μεταξύ, η ALD και η LeasePlan θα ανταγωνίζονται ή θα συνεργαστούν;

«Μέχρι να κλείσει η συμφωνία, όλα παραμένουν ως έχουν. Αυτό σημαίνει πως συνεχίζουμε τον ανταγωνισμό – ίσως και λίγο πιο έντονα από πριν, απλώς για να δούμε ποιος μπορεί να αποσπάσει τα περισσότερα (γέλια)».

Δεν ανησυχείτε μήπως κάποιοι πελάτες σας αναρωτηθούν σχετικά με την απόδοση της ALD και της LeasePlan σε θέματα παροχής ποιοτικής εξυπηρέτησης κατά τη διάρκεια της μετάβασης;

Tim Albertsen: «Οι αντιδράσεις των πελατών της ALD ήταν πολύ θετικές και ο Tex θα επιβεβαιώσει το ίδιο και για τους πελάτες της LeasePlan. Χωρίς αμφιβολία, μια συναλλαγή τέτοιου μεγέθους μπορεί να δημιουργήσει αναστάτωση. Γι’ αυτό δημιουργήσαμε την Υπηρεσία Διαχείρισης Ολοκλήρωσης, η οποία θα επικεντρωθεί αποκλειστικά στην επίτευξή της. Η Υπηρεσία είναι ανεξάρτητη της ALD και της LeasePlan και θα διαθέτει άπλετους πόρους. Εν τω μεταξύ, οι δύο εταιρείες θα εξακολουθούν να φροντίζουν τους πελάτες μας, διασφαλίζοντας υψηλά επίπεδα εξυπηρέτησης και θα συνεχίσουν να καινοτομούν, όπως πάντα».

Τι γίνεται με τους πελάτες που συνεργάζονται και με τους δύο σας, ως εναλλακτικούς προμηθευτές και δεν επιθυμούν να συναλλαγούν μαζί σας ως αποκλειστικό προμηθευτή;

Tim Albertsen: «Αυτοί οι πελάτες που δεν μπορούν να συνεργαστούν μαζί μας ως μοναδικό προμηθευτή μπορεί να επιθυμούν να συναλλαγούν με άλλον προμηθευτή. Ωστόσο, το εξετάσαμε και αυτό και τέτοιου είδους επικάλυψη είναι εξαιρετικά περιορισμένη».

Τι γίνεται με τους αντιμονοπωλιακούς κανονισμούς; Θα δημιουργήσουν προβλήματα;

Tim Albertsen: «Δεν το πιστεύουμε. Η αγορά κινητικότητας είναι αρκετά κατακερματισμένη. Και με την δραστηριοποίηση των αυτοκινητοβιομηχανιών σε αυτόν τον τομέα – και σε κάποιες αγορές με εταιρείες ήδη μεγαλύτερες από την συνδυασμένη εταιρεία μας, δεν περιμένω σοβαρά προβλήματα».

Και τελικά, Tex: Αυτό θα αποτελέσει το κύκνειο άσμα σας και πώς βλέπετε τον ρόλο σας και την κληρονομιά της LeasePlan στη νέα εταιρεία;

Tex Gunning: «Ο ρόλος μου είναι να βοηθήσω και να υποστηρίξω τον Tim όσο καλύτερα μπορώ καθ΄όλη τη μεταβατική περίοδο. Όσο για αργότερα: Έμαθα στην καριέρα μου να μη υποθέτω για το πού θα καταλήξεις μετά. Θα δούμε. Και όσον αφορά στην κληρονομιά της LeasePlan: Ελπίζω η νέα εταιρεία να συνεχίσει την εταιρική μας παράδοση – δηλαδή, να δίνει σημασία στις κοινωνικές και συναισθηματικές σχέσεις των ανθρώπων μας. Δεν καθίσταται απλώς ευχάριστη η εργασία, αλλά νομίζω πως επιτυγχάνονται και καλύτερα αποτελέσματα από μια καθαρά συναλλακτική εταιρική κουλτούρα».

 

Προηγούμενο άρθροBASF Color Report: Αλλάζουν τα χρώματα των αυτοκινήτων
Επόμενο άρθροΗ πορεία των μαρκών το 2021 στην ευρωπαϊκή αγορά