Τον Απρίλιο του 2019, η αγορά επαγγελματικών οχημάτων στην ΕΕ αναπτύχθηκε για τέταρτο συνεχή μήνα, ενισχυόμενη από την αύξηση τόσο των LCVs όσο και των φορτηγών.

Συνολικά στην περιοχή πουλήθηκαν 215.497 μονάδες, μια αύξηση 7,8% σε σύγκριση με τον περασμένο χρόνο. Οι πέντε μεγαλύτερες αγορές της ΕΕ σημείωσαν μεγάλη αύξηση, ενώ η Γαλλία (+ 12,7%), η Ιταλία (+ 11,6%) και η Γερμανία (+ 10,1%) κατέγραψαν διψήφια αύξηση. Το ίδιο και η Ελλάδα που είχε αύξηση + 20,2%.

Από τον Ιανουάριο έως τον Απρίλιο του 2019, οι ταξινομήσεις επαγγελματικών οχημάτων αυξήθηκαν κατά 5,8%, με 871.100 νέα οχήματα στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Η Γερμανία σημείωσε άνοδο κατά 12,1%, ακολουθούμενη από το Ηνωμένο Βασίλειο (+ 8,3%), τη Γαλλία (+ 6,5%), την Ισπανία (+ 3,8%) και την Ιταλία (+ 3,4%). Η αύξηση του τετραμήνου στη χώρα μας ήταν επίσης υψηλή (+ 10,1%).

Νέα ελαφρά επαγγελματικά οχήματα (LCV) έως 3,5t

Ο τομέας των vans – που αντιπροσωπεύει σχεδόν το 82% της ζήτησης επαγγελματικών οχημάτων της ΕΕ – σημείωσε τον Απρίλιο την υψηλότερη αύξηση (+ 8,4%). Κάθε μία από τις πέντε μεγάλες αγορές σημείωσε σταθερή ανάπτυξη τον περασμένο μήνα, ενώ η Ιταλία (+ 15,6%), η Γερμανία (+ 13,2%) και η Γαλλία (+ 12,4%) παρουσιάζουν τις υψηλότερες αυξήσεις, ακολουθούμενες από την Ισπανία (+ 7,8%) και το Ηνωμένο Βασίλειο (+ 4,7%). Και η Ελλάδα παρουσίασε αύξηση (13,2%).

Κατά το πρώτο τετράμηνο του έτους, οι ταξινομήσεις των νέων ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων αυξήθηκαν κατά 5,9%, φθάνοντας τα 721.303 οχήματα. Η ζήτηση διατηρήθηκε από τις μεγαλύτερες αγορές της ΕΕ, και τη Γερμανία (+ 12,4%), αλλά και οι αγορές της Κεντρικής Ευρώπης (+ 10,9%) συνέβαλαν επίσης σημαντικά, όπως και η Ελλάδα (+ 7,0%)

Νέα βαρέα επαγγελματικά οχήματα (HCV) 16 τόνων και άνω

Κατά τη διάρκεια του τέταρτου μήνα του έτους, η ζήτηση για νέα βαρέα φορτηγά παρουσίασε σημαντική αύξηση (+ 5,6%) σε σύγκριση με τον Απρίλιο του 2018. Η αύξηση οφείλεται κατά πολύ στη Γαλλία (+ 18,4%) και στο Ηνωμένο Βασίλειο (+ 14,3%) αν και η ζήτηση μειώθηκε στην Ισπανία (-15,9%) και στην Ιταλία (-12,2%). Στην Ελλάδα, όπου τα απόλυτα μεγέθη είναι χαμηλά καταγράφηκε αύξηση + 84,2%, αφού τον Απρίλιο του 2019 πουλήθηκαν 35 βαρέα φορτηγά, έναντι 19 τον αντίστοιχο μήνα του 2018.

Το διάστημα Ιανουαρίου – Απριλίου του 2019, 111.230 βαρέα φορτηγά ταξινομήθηκαν στην Ευρωπαϊκή Ένωση ή 4,9% περισσότερα από ό,τι την ίδια περίοδο του 2018. Το Ηνωμένο Βασίλειο (+ 18,1%) και η Γερμανία (+ 12,2%) οδήγησαν την ανάπτυξη, ενώ οι ιταλική (-11,4%) και η ισπανική αγορά (-5,6%) παρουσίασαν πτώση στις ταξινομήσεις βαρέων οχημάτων. Η Ελλάδα με 115 φορτηγά για το ίδιο διάστημα, παρουσίασε αύξηση 38,6%.

Νέα μεσαία και βαρέα επαγγελματικά οχήματα (MHCV) άνω των 3,5t

Τα αποτελέσματα του Απριλίου 2019 δείχνουν ότι η ζήτηση για νέα μεσαίου μεγέθους φορτηγά αυξήθηκε κατά 5,8%. Οι επιδόσεις των πέντε μεγάλων αγορών της ΕΕ διέφεραν σημαντικά, ενώ η Γαλλία (+ 17,7%), το Ηνωμένο Βασίλειο (+ 10,3%) και η Γερμανία (+ 4,7%) σημείωσαν σταθερή ανάπτυξη, οι αγορές της Ισπανίας (- 15,0%) και της Ιταλίας (-7,4%) παρουσίασαν πτώση. Στην Ελλάδα και σε αυτή την κατηγορία η αύξηση ήταν μεγάλη, αφού πουλήθηκαν συνολικά 52 μεσαία φορτηγά, έναντι 32 πέρυσι, σημειώνοντας αύξηση 62,5%.

Μέχρι στιγμής, για το 2019 η αγορά μεσαίων φορτηγών της ΕΕ αναπτύχθηκε κατά 6,1%, φθάνοντας συνολικά στις 136.575 μονάδες. Το Ηνωμένο Βασίλειο (+ 15,7%) και η Γερμανία (+ 13,0%) είχαν την υψηλότερη άνοδο. Αντίθετα, οι νέες ταξινομήσεις μεσαίων φορτηγών για το πρώτο τετράμηνο μειώθηκαν στην Ισπανία και την Ιταλία (κατά 5,7% και 10,4% αντίστοιχα). Στην Ελλάδα αγοράσαμε 178 μεσαία φορτηγά συνολικά για το διάστημα αυτό καταγράφοντας αύξηση + 20,3%.

Νέα μεσαία και βαρέα λεωφορεία και πούλμαν (MHBC) άνω των 3,5t

Τον Απρίλιο του 2019, οι ταξινομήσεις λεωφορείων και πούλμαν στην ΕΕ συνέχισαν να παρουσιάζουν μείωση, όπως και τον Μάρτιο, κατά 4,4%. Με εξαίρεση την Ισπανία που κατέγραψε σημαντική άνοδο (+ 23,6%), όλες οι μεγάλες αγορές σημείωσαν πτώση. Τον περασμένο μήνα σημειώθηκε διψήφια πτώση στο Ηνωμένο Βασίλειο (-28,4%), στη Γερμανία (-24,1%) και στη Γαλλία (-16,7%). Η εικόνα της Ελλάδας ήταν αντίστροφή με 40 πωλήσεις φέτος, έναντι 14 πέρυσι και αύξηση 185,7%!

Κατά το τετράμηνο, η ζήτηση νέων λεωφορείων και πούλμαν παρουσίασε ελαφρά μείωση (-0,9%). Οι αγορές της Κεντρικής Ευρώπης (+ 23,0%) παρείχαν σταθερή υποστήριξη στο τμήμα των λεωφορείων, δεδομένου ότι τρεις από τις πέντε μεγαλύτερες αγορές της ΕΕ κατέγραψαν μέχρι στιγμής αρνητικά αποτελέσματα φέτος. Συγκεκριμένα: Το Ηνωμένο Βασίλειο είχε – 27,2% πτώση, η Γερμανία– 12,4% και η Ιταλία -5,5%. Η Ισπανία ήταν σταθερή με + 0,6% και η Γαλλία παρουσίασε άνοδο 6,1%. Η χώρα μας, με 154 νέα λεωφορεία και πούλμαν, είχε + 73,0% αύξηση.

Προηγούμενο άρθροΤιμή και χαρακτηριστικά της Mercedes-Benz EQC
Επόμενο άρθροSUPERB iV: η plug-in υβριδική λιμουζίνα της Škoda