Στην τριάδα των bestsellers του 2023 βρέθηκε το ηλεκτρικό βαν BYD ΕΤP3, το πρώτο πλήρες έτος παρουσίας του στην Ελλάδα.

Εντυπωσιακή είσοδος για την BYD και τα ηλεκτρικά επαγγελματικά οχήματά της στην ελληνική αγορά.  Στα επίσημα αποτελέσματα πωλήσεων του 2023 που ανακοίνωσε ο ΣΕΑΑ, η κινεζική BYD (Build Your Dreams) βρέθηκε στην πρώτη τριάδα των μαρκών που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα. Μία σίγουρα αξιοσημείωτη επίδοση, καθώς η πρωτοεμφανιζόμενη στην ελληνική αγορά κινεζική εταιρεία είχε να ανταγωνιστεί με εγνωσμένες μάρκες με πολυετή παρουσία στη χώρα, τόσο από ευρωπαϊκές (Γερμανία, Γαλλία, Ιταλία) όσο και ασιατικές χώρες (Ιαπωνία, Κίνα).

Το ETP3, το αμιγώς ηλεκτρικό πάνελ βαν της BYD, κατέγραψε το 2023 συνολικά 55 ταξινομήσεις. Η επίδοση αυτή έφερε το μοντέλο στην πρώτη τριάδα των πωλήσεων ηλεκτρικών βαν στην πλέον δημοφιλή κατηγορία της ελληνικής αγοράς επαγγελματικών οχημάτων, που περιλαμβάνει οχήματα μεικτού βάρους έως 3,5 τόνους.

Τα eLCV στην Ελλάδα

Να σημειωθεί πως το 2023 ταξινομήθηκαν στην Ελλάδα 994 ελαφρά αμιγώς ηλεκτρικά επαγγελματικά οχήματα (eLCV), σε σύνολο 10.144, θερμικών και ηλεκτρικών/plug-in υβριδικών επαγγελματικών οχημάτων. Το μερίδιο των ηλεκτρικών στο σύνολο της αγοράς ανήλθε στο 9,8%. Στην πρώτη θέση των πωλήσεων eLCV ήταν η Peugeot στην δεύτερη η Opel και στην τρίτη η BYD, ακολουθούμενες από τις Ford, Citroen, Maxus, Nissan, Mercedes, Volkswagen, Goupil, Toyota και Fiat. Τα 994 ελαφρά eLCV αποτέλεσαν το 13,5% των συνολικών αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων (7.373) που ταξινομήθηκαν το 2023 στην Ελλάδα.

Τα χαρακτηριστικά του BYD ETP3

Το ETP3 έχει μεικτό βάρος 2.420 κιλά και ωφέλιμο φορτίο 780 κιλά. Είναι σχεδιασμένο βάσει των στάνταρ που ισχύουν στα επιβατικά́ αυτοκίνητα, ενώ είναι εξοπλισμένο με μπαταρία τεχνολογίας BLADE της BYD, για εξαιρετική ενεργειακή απόδοση, μέγιστη ασφάλεια και βελτιωμένη οδηγική εμπειρία.

Η απόλυτα ρεαλιστική αυτονομία των 275 χιλιομέτρων εντός πόλης (233 χλμ. συνδυαστικά), το καθιστά ιδανικό όχημα για εταιρείες ταχυμεταφορών, επιχειρήσεις διανομών πάσης φύσεως (φαρμακαποθήκες, super markets, κάβες κλπ.) αλλά και κάθε επαγγελματία που θέλει να κινηθεί «πράσινα», χωρίς περιορισμούς στην κυκλοφορία και, το κυριότερο, με σημαντικό οικονομικό όφελος στο κόστος κίνησης.

Οι διαστάσεις του ETP3 είναι 4,46 μ. μήκος, 1,72 μ. πλάτος και 1,875 μ. ύψος, ενώ το μεταξόνιο φτάνει τα 2,725 μέτρα. Ο χώρος φόρτωσης 3,5 κ.μ., έχει διαστάσεις 1,95 μ. βάθος, 1,4 μ. πλάτος και 1,3 μ. ύψος ενώ η απόσταση ανάμεσα στους θόλους είναι 1,23 μ.. Το  ETP3 κινεί ηλεκτροκινητήρας εναλλασσόμενου ρεύματος μόνιμου μαγνήτη (synchronous) υψηλής ενεργειακής απόδοσης, μέγιστης ισχύος 100 kW (136 PS) και μέγιστης ροπής 210 Nm. Η μπαταρία λιθίου – φωσφορικού άλατος σιδήρου (LiFePO4) έχει χωρητικότητα 44,9 kWh ενώ η τυποποιημένη κατανάλωση ενέργειας είναι μόλις 16,036 kWh/100 χλμ..

Η φόρτιση του οχήματος γίνεται τόσο με φορτιστή εναλλασσόμενου ρεύματος (AC) όσο και με ταχυφορτιστή συνεχούς ρεύματος (DC). Η φόρτιση από το 20% έως το 100% της χωρητικότητας της μπαταρίας διαρκεί μόλις 30’ της ώρας ή 5,5 ώρες, με συνεχές και εναλλασσόμενο ρεύμα αντίστοιχα.

Η προτεινόμενη λιανική τιμή του BYD ETP3 είναι 37.020 ευρώ (πλέον ΦΠΑ) και για το 2024 έχει παραμείνει ίδια σε σύγκριση με την περασμένη χρονιά, ενώ το όχημα είναι ετοιμοπαράδοτο. Το ETP3 μπορεί να γίνει ακόμα πιο προσιτό, καθώς μέσω του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά 2» η απόκτησή του επιδοτείται από το κράτος με το ποσό των 8.000 ευρώ ενώ αν η έδρα του επαγγελματία είναι σε νησί, υπάρχει επιπλέον επιδότηση 4.000 ευρώ. Φυσικά, υπάρχει και η δυνατότητα χρήσης του ETP3 μέσω κάποιας εταιρείας Leasing, με το όφελος της κρατικής επιδότησης να παραμένει σε ισχύ.

Εισαγωγέας των ηλεκτρικών επαγγελματικών οχημάτων και λεωφορείων της BYD στην Ελλάδα είναι η εταιρεία Πέτρος Πετρόπουλος ΑΕΒΕ. Κεντρικό σημείο διάθεσης είναι η PNT Cars Pantopikos.

Σταχυολογώντας μερικά από τα σχόλια χρηστών που έχουν ήδη διανύσει χιλιάδες χιλιόμετρα στο τιμόνι του ETP3, ξεχωρίζουν «η ρεαλιστική αυτονομία του», «η ποιότητα κατασκευής του», «το πολύ χαμηλό κόστος χρήσης» αλλά και η συνεχής υποστήριξη, από την πρώτη γνωριμία με το όχημα και το εκτενές test-drive, έως την ύπαρξη hotline 24/7 για την επίλυση οποιασδήποτε απορίας ή και τεχνικής συμβουλής σχετικά με το όχημα.

Προηγούμενο άρθροMacan, το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό SUV Porsche
Επόμενο άρθροΟ Domenico Nucera Πρόεδρος λεωφορείων και πούλμαν της ACEA