Η Stellantis ανακοίνωσε το κλείσιμο του εργοστασίου ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων της (LCV) στο Luton της Αγγλίας, μεταφέροντας την παραγωγή στο Ellesmere Port, όπου θα δημιουργηθεί ένας εξειδικευμένος κόμβος για ηλεκτρικά οχήματα έπειτα από επένδυση 50 εκατ. λιρών. Η απόφαση αυτή θέτει σε κίνδυνο 1.100 θέσεις εργασίας στο Luton, ενώ σύμφωνα με τον Όμιλο, εκατοντάδες θέσεις θα μεταφερθούν στο Ellesmere Port.
Η Stellantis αποδίδει το κλείσιμο στην πολιτική μηδενικών εκπομπών του Ηνωμένου Βασιλείου (ZEV mandate), η οποία απαιτεί την αύξηση των πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων στο 22% των επιβατικών αυτοκινήτων και στο 10% των επαγγελματικών φέτος, με πρόστιμα 15.000 λιρών ανά όχημα για μη συμμόρφωση. Ο Διευθύνων Σύμβουλος, Carlos Tavares, έχει προειδοποιήσει ότι η αυστηρότητα της πολιτικής μπορεί να οδηγήσει σε κλείσιμο και άλλων εργοστασίων αν δεν ακολουθήσουν τροποποιήσεις, όπως η συνυπολογισμένη πώληση εξαγόμενων ηλεκτρικών οχημάτων.
Η εταιρεία θα μεταφέρει την παραγωγή κινητήρων εσωτερικής καύσης στη Γαλλία, ενώ τα βαν που παράγονται στο Luton θα κατασκευάζονται από το 2025 σε ένα ανακαινισμένο εργοστάσιο στην Τουρκία. Παράλληλα, η παραγωγή των ίδιων ηλεκτρικών βαν που κατασκευάζονται στο Ellesmere Port θα ξεκινήσει και στην Πορτογαλία, όπου το κόστος ενέργειας είναι χαμηλότερο.
Η βρετανική κυβέρνηση, παρά το γεγονός πως αναγνωρίζει τις προκλήσεις για τη βιομηχανία, παραμένει πιστή στον στόχο κατάργησης πωλήσεων νέων οχημάτων βενζίνης και πετρελαίου έως το 2030. Παράλληλα, θα ξεκινήσει διαβούλευση για την εφαρμογή του ZEV mandate, χωρίς ωστόσο να μεταθέτει την προθεσμία.