Η Stellantis ολοκληρώνει τις δοκιμές eFuel σε 28 τύπους κινητήρων για υποστήριξη της απανθρακοποίησης του στόλου ICE.

  • Παρ’ όλο που έχει δεσμευτεί για 100% πωλήσεις ηλεκτρικών επιβατικών αυτοκινήτων μπαταρίας στην Ευρώπη έως το 2030, η Stellantis δοκιμάζει τα eFuel σε ευρωπαϊκά οχήματα που παράγονται από το 2014 (Euro 6), για να υποστηρίξει την μείωση εκπομπών άνθρακα
  • Δοκιμάζονται 28 τύποι κινητήρων για χρήση συνθετικών καυσίμων, κάτι που μπορεί να προσφέρει έως και 90% μείωση στις εκπομπές CO2
  • Η λύση μπορεί να εφαρμοστεί σε έως και 28 εκατομμύρια οχήματα Stellantis, με δυνατότητα μείωσης έως και 400 εκατομμυρίων τόνων CO2 στην Ευρώπη από το 2025 έως το 2050
  • Η Stellantis φιλοδοξεί να επιτύχει μηδενικές εκπομπές άνθρακα έως το 2038, όπως περιγράφεται στο στρατηγικό σχέδιο Dare Forward 2030

Η Stellantis επιβεβαίωσε την ολοκλήρωση δοκιμών eFuel σε 28 τύπους κινητήρων για επιτάχυνση της δυνατότητας μείωσης εκπομπών άνθρακα 28 εκατομμυρίων κινητήρων εσωτερικής καύσης Stellantis, που κατασκευάστηκαν από το 2014 (Euro 6) στην Ευρώπη και παραμένει δεσμευμένη στην πώληση μόνον BEV επιβατικών αυτοκινήτων στην περιοχή από το τέλος της δεκαετίας.

Στο πλαίσιο των λύσεων που διατίθενται για μείωση των εκπομπών άνθρακα και καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής, το eFuel συνιστά συνθετικό καύσιμο αντικατάστασης που παράγεται από δέσμευση CO2 και ανανεώσιμες πηγές ενέργειας.

Η ευρεία υιοθέτηση eFuels θα προσφέρει στους χρήστες ICE εύκολη και οικονομική επιλογή απανθρακοποίησης των οχημάτων τους, χωρίς να απαιτείται αντικατάσταση, αναβάθμιση του συστήματος καύσης ή νέο δίκτυο υποδομής.

«Εντείνουμε τον αγώνα μας κατά της υπερθέρμανσης του πλανήτη δοκιμάζοντας καύσιμα ουδέτερου άνθρακα, ως συμπληρωματική λύση στην ολιστική μας προσέγγιση απανθρακοποίησης. Παραμένουμε προσηλωμένοι στην εντατική μας στρατηγική ηλεκτροκίνησης, αλλά πρέπει να βρούμε και έξυπνες εναλλακτικές λύσεις αντιμετώπισης των εκπομπών CO2 για τα 1,3 δισεκατομμύρια υπάρχοντα αυτοκίνητα ICE», δήλωσε ο CEO της Stellantis, Carlos Tavares. «Διασφαλίζοντας την συμβατότητα των κινητήρων Stellantis με τα συνθετικά καύσιμα, επιδιώκουμε να προσφέρουμε στους πελάτες μας άλλο ένα μέσον καταπολέμησης της υπερθέρμανσης του πλανήτη με σχεδόν άμεσο αντίκτυπο. Πρόκειται για ακόμα μια ενέργεια που ευθυγραμμίζεται με τη δέσμευσή μας να καταστούμε ουδέτεροι άνθρακα έως το 2038».

Η Stellantis δοκιμάζει και πιστοποιεί 28 τύπους κινητήρων βενζίνης και πετρελαίου που κατασκευάστηκαν από το 2014 έως το 2029. Το ολοκληρωμένο πρωτόκολλο πιστοποίησης περιλαμβάνει δοκιμές εκπομπών καυσαερίων, ικανότητας εκκίνησης, ισχύος κινητήρα, αξιοπιστίας, λιπαντικών κατάλοιπων, δεξαμενών καυσίμου, κυκλωμάτων καυσίμου και φίλτρων, μεταξύ άλλων. Η χρήση eFuel στα περίπου 28 εκατομμύρια οχήματα του στόλου Stellantis μπορεί να εξαλείψει έως και 400 εκατομμύρια τόνους εκπομπών CO2 στην Ευρώπη από το 2025 έως το 2050.

Η παραγωγή eFuel συνιστά ευκαιρία επαναπροσδιορισμού της κυρίαρχης ενέργειας και της παραγωγής της βάσει αιολικών και ηλιακών ζωνών και αποστασιοποίησης  από τα ορυκτά καύσιμα.

Η Stellantis επενδύει πάνω από 30 δισ. ευρώ έως το 2025 σε ηλεκτροκίνηση και λογισμικό για παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων μπαταρίας που ανταποκρίνονται στις απαιτήσεις των πελατών. Η Εταιρεία εξετάζει επίσης συμπληρωματικές λύσεις μείωσης των εκπομπών CO2 για να ανταποκριθεί στη δέσμευσή της για καθαρές, ασφαλείς και οικονομικές λύσεις μετακίνησης.

Το μακροπρόθεσμο στρατηγικό πρόγραμμά της, Dare Forward 2030, προβλέπει 50% περικοπές εκπομπών CO2 έως το 2030, συγκριτική αξιολόγηση βάσει μετρήσεων του 2021 και επίτευξη μηδενικού άνθρακα έως το 2038, με μονοψήφια ποσοστιαία αντιστάθμιση λοιπών εκπομπών.

Οι βασικοί στόχοι του Dare Forward 2030 προβλέπουν επίσης το 100% των πωλήσεων επιβατικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη και το 50% των πωλήσεων επιβατικών αυτοκινήτων και pick up στις Ηνωμένες Πολιτείες να είναι BEV μέχρι το τέλος της δεκαετίας. Τον διπλασιασμό των Καθαρών Εσόδων έως το 2030 (έναντι του 2021) και την διατήρηση διψήφιων περιθωρίων προσαρμοσμένων λειτουργικών εσόδων καθ’ όλη την δεκαετία. Παγκόσμια πρωτοπορία στην ικανοποίηση πελατών για προϊόντα και υπηρεσίες έως το 2030.

Προηγούμενο άρθροΤο αμιγώς ηλεκτρικό Volvo EX90 Excellence
Επόμενο άρθροΟ Σπύρος Φωτεινός CEO της Zeekr Ευρώπης