Η Stellantis αναμένει αυξημένα καθαρά έσοδα και περιθώριο λειτουργικής κερδοφορίας σε χαμηλό μονοψήφιο ποσοστό κατά το δεύτερο εξάμηνο, παρά τις αυξανόμενες αντίξοες συνθήκες, καθώς η αυτοκινητοβιομηχανία στοχεύει σε σταδιακή ανάκαμψη μετά από ένα δύσκολο πρώτο εξάμηνο.

Η εταιρεία προβλέπει επίσης βελτιωμένες επιδόσεις στην ελεύθερη ταμειακή ροή από βιομηχανικές δραστηριότητες κατά το δεύτερο εξάμηνο, σε σύγκριση με το πρώτο εξάμηνο του έτους, κατά το οποίο κατέγραψε αρνητική ροή ύψους 3 δισεκατομμυρίων ευρώ (3,48 δισ. δολάρια).

«Η νέα ηγετική μας ομάδα, έχοντας επίγνωση των προκλήσεων, θα συνεχίσει να λαμβάνει τις δύσκολες αποφάσεις που απαιτούνται για την επανεγκαθίδρυση της κερδοφόρας ανάπτυξης και τη σημαντική βελτίωση των αποτελεσμάτων», δήλωσε σε ανακοίνωσή του ο νέος διευθύνων σύμβουλος, Antonio Filosa.

Η Stellantis ανέφερε ότι οι προβλέψεις της για το δεύτερο εξάμηνο βασίζονται στους ισχύοντες δασμολογικούς κανόνες έως τις 28 Ιουλίου, και εκτιμά ότι η συνολική επίπτωση των δασμών για το 2025 θα ανέλθει περίπου σε 1,5 δισ. ευρώ, περιλαμβανομένων 300 εκατ. ευρώ που καταγράφηκαν ήδη στο πρώτο εξάμηνο.

Για το πρώτο εξάμηνο, ο κατασκευαστής των αυτοκινήτων Jeep, Fiat και Peugeot επιβεβαίωσε σε γενικές γραμμές τα προκαταρκτικά στοιχεία που είχε δημοσιοποιήσει την περασμένη εβδομάδα. Αυτά περιλαμβάνουν μείωση 13% στα καθαρά έσοδα, στα 74,3 δισ. ευρώ, περιθώριο προσαρμοσμένου λειτουργικού κέρδους 0,7%, και καθαρή ζημιά ύψους 2,3 δισ. ευρώ.

Την ίδια ώρα ωστόσο, ο Όμιλος δήλωσε ότι αναμένει πλήγμα ύψους 1,2 δισ. ευρώ από τους νέους αμερικανικούς δασμούς κατά το δεύτερο εξάμηνο, παρά τη συμφωνία που επετεύχθη μεταξύ της κυβέρνησης Τραμπ και της Ευρωπαϊκής Ένωσης για επιβολή δασμών 15% στα αυτοκίνητα και σε άλλα προϊόντα.

Οι δασμοί είχαν περιορισμένο αντίκτυπο κατά το πρώτο εξάμηνο, αντιπροσωπεύοντας κόστος 300 εκατ. ευρώ, αλλά το πραγματικό βάρος θα προκύψει στο δεύτερο εξάμηνο, δήλωσε η Stellantis στις 29 Ιουλίου κατά την ανακοίνωση των οικονομικών αποτελεσμάτων πρώτου εξαμήνου, τα οποία εμφάνισαν ζημίες 2,3 δισ. ευρώ.

Η κύρια έκθεση της Stellantis στους δασμούς προέρχεται από την επιβολή 25% σε οχήματα που κατασκευάζονται στον Καναδά και στο Μεξικό και πωλούνται στις ΗΠΑ, αλλά εξάγει επίσης ορισμένα οχήματα από την Ευρώπη, συμπεριλαμβανομένων μοντέλων των Alfa Romeo, Dodge, Maserati και επαγγελματικών βαν.

Πέρυσι, πάνω από το 40% των 1,2 εκατομμυρίων οχημάτων που πούλησε η Stellantis στις Ηνωμένες Πολιτείες ήταν εισαγόμενα, κυρίως από το Μεξικό και τον Καναδά.

Προηγούμενο άρθροSamsung – Tesla: Συμφωνία 16,5 δισ. δολ. για ημιαγωγούς
Επόμενο άρθροFord Power Promise: Πλήρης υποστήριξη πελατών EV