
Παρά τον αισιόδοξο τόνο των ανακοινώσεων για το πρώτο τρίμηνο, είναι σαφές ότι η Hertz και η Sixt είχαν ένα δύσκολο ξεκίνημα το 2025.
Και οι δύο κολοσσοί της ενοικίασης οχημάτων σημείωσαν αδύναμες επιδόσεις στο πρώτο τρίμηνο – παρ’ όλα αυτά διατηρούν θετικές προοπτικές για το σύνολο του έτους.
Οι οικονομικές εκθέσεις είναι συχνά αριστουργήματα επικοινωνιακής διαχείρισης, ειδικά όταν περιέχουν άσχημα νέα.
Η Sixt αναδεικνύει τα θετικά, παρά τις απώλειες
Το δελτίο Τύπου της Sixt υπογραμμίζει τη μεγάλη ζήτηση στην Ευρώπη και τις ΗΠΑ, που οδήγησε σε αύξηση εσόδων κατά 10% σε ετήσια βάση, φτάνοντας τα 858,1 εκατ. ευρώ στο πρώτο τρίμηνο – επίδοση-ρεκόρ.
Η εταιρεία επίσης επισημαίνει τη «συγκρατημένη και αποδοτική» επέκταση του στόλου της (+3,9% σε ετήσια βάση, φτάνοντας τις 168.700 μονάδες), με το 58% να αφορά την premium κατηγορία, διατηρώντας τον στόλο σε «σφιχτό» επίπεδο.
Σε καλό δρόμο…
Σύμφωνα με τον Dr. Franz Weinberger, Οικονομικό Διευθυντή της Sixt SE, η εταιρεία «βρίσκεται σε καλό δρόμο για την επίτευξη των στόχων του έτους» – αύξηση εσόδων 5% έως 10% σε ετήσια βάση και περιθώριο κερδών προ φόρων (EBT) περίπου 10%, σημαντική βελτίωση σε σχέση με την ίδια περίοδο πέρυσι.
«Η σταθερή premium στρατηγική μας, ο στόλος προσαρμοσμένος στη ζήτηση, καθώς και η υψηλή μας ευελιξία και ανθεκτικότητα είναι κρίσιμης σημασίας, ειδικά σε ασταθή και απαιτητικά περιβάλλοντα», συνέχισε ο Dr. Weinberger. «Ενόψει της συνεχιζόμενης μακροοικονομικής αβεβαιότητας, προγραμματίζουμε την κρίσιμη θερινή περίοδο με ακόμη πιο περιορισμένο στόλο».
Τα ενοποιημένα έσοδα της Sixt στη Βόρεια Αμερική αυξήθηκαν κατά 14,9% και ανήλθαν στα 316,4 εκατ. ευρώ, ξεπερνώντας τόσο τα έσοδα στη Γερμανία (243,3 εκατ. ευρώ) όσο και στην υπόλοιπη Ευρώπη (296,5 εκατ. ευρώ).
Παρά τα ρεκόρ και τα θετικά στοιχεία, η Sixt εμφάνισε ενοποιημένες ζημίες 12,6 εκατ. ευρώ για το πρώτο τρίμηνο – ωστόσο, το ποσό αυτό είναι κατά 46% μειωμένο σε σύγκριση με τις ζημίες των 23,1 εκατ. ευρώ το πρώτο τρίμηνο του 2024. Μέχρι τις 31 Μαρτίου, η Sixt διέθετε 361 σταθμούς στη Γερμανία, 476 στην υπόλοιπη Ευρώπη και 133 στη Βόρεια Αμερική.
Επιστροφή στα βασικά
Στην ανακοίνωσή της για το πρώτο τρίμηνο, η Hertz δήλωσε ότι το πλάνο «Επιστροφή στα βασικά» (Back-to-Basics Roadmap) «λειτουργεί», με βασικούς πυλώνες τη «συνετή διαχείριση στόλου, τη βελτιστοποίηση εσόδων και τον αυστηρό έλεγχο κόστους», σύμφωνα με τον CEO της εταιρείας Gil West.
Η συνετή διαχείριση στόλου, ο πρώτος πυλώνας της στρατηγικής αναδιάρθρωσης που ξεκίνησε ο κ. West πριν έναν χρόνο, βασίζεται στη φιλοσοφία «Αγόρασε σωστά, Κράτησε σωστά, Πούλησε σωστά» – μια προσέγγιση που δίνει έμφαση στην αγορά οχημάτων σε ευνοϊκές τιμές, την ευθυγράμμιση του στόλου με τις προτιμήσεις των πελατών και τη μεγιστοποίηση των τιμών μεταπώλησης, με προτεραιότητα τις απευθείας πωλήσεις μέσω του Hertz Car Sales.
Η στρατηγική αυτή οδήγησε σε ανανέωση του στόλου: πάνω από το 70% του στόλου ενοικιάσεων στις ΗΠΑ είναι πλέον 12 μηνών ή νεότερος – γεγονός που επιτεύχθηκε πριν τεθούν σε ισχύ οι δασμοί του Προέδρου Τραμπ στις εισαγωγές ξένων αυτοκινήτων. Επίσης, η απόσβεση αξίας των οχημάτων μειώθηκε κατά 45% σε ετήσια βάση. Η απόσβεση ανά μονάδα (Depreciation per Unit – DPU) αναμένεται να πέσει κάτω από τα $300 μέσα στο δεύτερο τρίμηνο, νωρίτερα από την αρχική πρόβλεψη για το τέλος του 2025.
Αν και οι προοπτικές είναι θετικές, τα αποτελέσματα για το πρώτο τρίμηνο ήταν μειωμένα κατά 13%: από $2,08 δισ. το πρώτο τρίμηνο του 2024 σε $1,81 δισ. το 2025.
Βουτιά στις μετοχές
Η χρήση οχημάτων, παρότι αυξήθηκε κατά τρεις ποσοστιαίες μονάδες σε ετήσια βάση, παρέμεινε ιστορικά χαμηλή, στο 79%. Οι κρατήσεις αναψυχής αυξήθηκαν, αλλά η ζήτηση από εταιρικούς και κρατικούς πελάτες μειώθηκε. Τα ημερήσια έσοδα ανά όχημα μειώθηκαν κατά 5%, στα $53,38, εν μέρει λόγω υπερπροσφοράς οχημάτων σε ορισμένες αγορές.
Αν και η ζήτηση παραμένει ασταθής, η βελτίωση στις προοπτικές μεταπώλησης είναι ένας από τους λόγους που οδηγούν τη Hertz να προβλέπει με σιγουριά ισοσκελισμό στο δεύτερο τρίμηνο και θετικό καθαρό εισόδημα στο τρίτο τρίμηνο.
Η μετοχή και των δύο εταιρειών υπέστη σημαντική πτώση μετά τη δημοσίευση των αποτελεσμάτων για το πρώτο τρίμηνο.
Παρά τις εγγενείς διαφορές τους, τα απογοητευτικά αποτελέσματα της Hertz και της Sixt οφείλονται σε παρόμοιες πιέσεις: παγκόσμια οικονομική αβεβαιότητα και μείωση της ζήτησης, επιδεινωμένες από τους δασμούς του Προέδρου Τραμπ, που αύξησαν το κόστος οχημάτων και απορρύθμισαν τις στρατηγικές στόλου.
Μένει να φανεί αν αυτές οι πιέσεις θα αμβλυνθούν τους προσεχείς μήνες, επιτρέποντας στους δύο κολοσσούς της ενοικίασης να πετύχουν τις φιλόδοξες προβλέψεις τους για το υπόλοιπο του έτους.