Σημαντική αύξηση ταξινομήσεων νέων οχημάτων καταγράφηκε τον Σεπτέμβριο του 2023 στην ελληνική αγορά. Συγκεκριμένα κυκλοφόρησαν συνολικά 17.818 καινούργια οχήματα όλων των τύπων έναντι 14.832 που κυκλοφόρησαν τον αντίστοιχο μήνα του έτους 2022, παρουσιάζοντας αύξηση 20,1%.

Σύμφωνα με τα στοιχεία του ΣΕΑΑ καινούργια επιβατικά που ταξινομήθηκαν τον Σεπτέμβριο του 2023 ανέρχονται σε 11.406 έναντι 8.606 που κυκλοφόρησαν τον αντίστοιχο μήνα του 2022, καταγράφοντας αύξηση 32,5%. Οι ταξινομήσεις φορτηγών (ελαφρών και βαρέων) ανήλθαν σε 951 μονάδες τον φετινό Σεπτέμβριο έναντι 772 του περσινού (+23,2%). Τα λεωφορεία που ταξινομήθηκαν τον περασμένο μήνα ήταν 31 έναντι 12 του περσινού Σεπτεμβρίου (+158,3%). Όπως αναφέρουν τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, ελαφρά πτώση παρουσίασαν οι μοτοσυκλέτες άνω των 50 cc τον Σεπτέμβριο με 5.430 μονάδες φέτος έναντι 5.442 πέρυσι (-02%).

Καινούργια οχήματα ΣΕΠ-2023 ΣΕΠ-2022 ΜΕΤ 2023/2022 ΙΑΝ – ΣΕΠ 2023 ΙΑΝ – ΣΕΠ 2022 ΜΕΤ 2023/2022
Επιβατικά 11.406 8.606 32,54% 104.516 82.936 26,02%
Φορτηγά (ελαφρά & βαρέα) 951 772 23,19% 8.476 7.734 9,59%
Λεωφορεία 31 12 158,33% 218 163 33,74%
Μοτοσυκλέτες 5.430 5.442 -0,22% 52.511 45.808 14,63%

Πηγή: ΕΛΣΤΑΤ & ΣΕΑΑ

Την περίοδο Ιανουαρίου – Σεπτεμβρίου 2023 κυκλοφόρησαν για πρώτη φορά 165.721 οχήματα έναντι 136.641 που κυκλοφόρησαν την αντίστοιχη περίοδο του έτους 2022, παρουσιάζοντας αύξηση 21,3%.

Οι ταξινομήσεις επιβατικών το πρώτο εννεάμηνο του 2023 ανέρχονται σε 104.516 έναντι 82.936 που ταξινομήθηκαν το αντίστοιχο διάστημα του 2022, παρουσιάζοντας αύξηση 26%. Τα φορτηγά που ταξινομήθηκαν κατά τη ίδια περίοδο ανήλθαν σε 8.476 μονάδες, έναντι 7.734 της αντίστοιχης περσινής, καταγράφοντας 9,6% αύξηση. Σημαντική αύξηση παρουσίασαν τα λεωφορεία που έχουν ταξινομήσει μέχρι τέλους Σεπτεμβρίου 218 μονάδες φέτος, έναντι 163 του πρώτου εννεαμήνου του 2022 (+33,7%).

Οι καινούργιες μοτοσυκλέτες που κυκλοφόρησαν την περίοδο Ιανουαρίου – Σεπτεμβρίου 2023 ανέρχονται σε 52.511 έναντι 45.808 της αντίστοιχης περιόδου του 2022, παρουσιάζοντας αύξηση 14,6%.

Τύποι καυσίμου ενέργειας

Η πορεία της Ελλάδας στην ηλεκτροκίνηση μπορεί να θεωρηθεί καλή. Ακολουθεί την τάση της Ευρώπης, όπου το αντίστοιχο ποσοστό των πωλήσεων είναι 21,4%. Όμως κάθε χρόνο οι πωλήσεις των ηλεκτρικών αυτοκινήτων θα αυξάνονται όσο πλησιάζουμε το 2035, όπου θα καταργηθούν οι πωλήσεις των συμβατικών αυτοκινήτων.

Οι πωλήσεις των πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων τα τελευταία χρόνια γνωρίζουν σταδιακή μείωση. Ενώ κάποια χρόνια πριν το μερίδιο αγοράς ήταν πολύ μεγάλο, σήμερα βλέπουμε να κρατά μόλις το 11,5% από το μερίδιο αγοράς. Σε αυτό σημαντικό ρόλο παίζουν και οι κατασκευάστριες εταιρείες όπου έχουν βγάλει από την γκάμα τους τις πετρελαιοκίνητες εκδόσεις. Αντίθετα σταθερό παρέμεινε το ποσοστό των αυτοκινήτων με κύριο καύσιμο τη βενζίνη. Τον προηγούμενο μήνα οι πωλήσεις αντιπροσώπευαν το 40,2%, όταν το αντίστοιχο ποσοστό στην Ευρώπη είναι στο 36,5%.

Από την άλλη τα υβριδικά αυτοκίνητα δείχνουν να χάνουν έδαφος. Άλλωστε είναι η κατηγορία που βοήθησε την μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση. Με τίμιες προτάσεις μοντέλων και χαμηλές καταναλώσεις για τα περισσότερα, αποτελούν ακόμη εναλλακτική λύση σε σχέση με τα συμβατικά αυτοκίνητα.

Το φυσικό αέριο και ο υγραέριο γνώρισαν για άλλον έναν μήνα πτώση πωλήσεων, καταγράφοντας ποσοστά 0,2% και 2,8% αντίστοιχα. Αυτά τα ποσοστά συμβαδίζουν με τον μέσο όρο της Ευρώπης (3%).

Segment Σεπ-23 Σεπ-22 Διαφορά (μονάδες μεριδίου) ΙΑΝ-ΣΕΠ 2023 ΙΑΝ-ΣΕΠ 2022 Διαφορά (μονάδες μεριδίου)
A 7,00% 6,00% 1 7,80% 7,50% 0,2
A-SUV 3,00% 2,00% 1 2,30% 1,80% 0,5
A TOTAL 10,00% 8,10% 1,9 10,10% 9,40% 0,7
B 26,90% 21,20% 5,8 27,40% 25,10% 2,2
B-SUV 23,20% 24,30% -1 25,40% 24,80% 0,6
B TOTAL 50,20% 45,40% 4,7 52,70% 49,90% 2,8
C 7,60% 8,30% -0,7 8,30% 10,30% -2
C-SUV 23,10% 27,10% -4,1 20,80% 22,30% -1,5
C TOTAL 30,70% 35,40% -4,7 29,20% 32,60% -3,5
D 1,90% 1,90% 0 1,40% 1,20% 0,2
D-SUV 5,60% 7,30% -1,8 4,90% 4,90% 0
D TOTAL 7,50% 9,20% -1,8 6,30% 6,10% 0,2
E 0,10% 0,00% 0 0,10% 0,10% 0
E-SUV 0,60% 0,70% 0 0,40% 0,40% -0,1
E TOTAL 0,70% 0,70% 0 0,40% 0,50% -0,1
F-G 0,10% 0,10% 0 0,10% 0,10% 0
F-G-SUV 0,30% 0,20% 0,1 0,30% 0,30% 0
F-G TOTAL 0,40% 0,30% 0,1 0,40% 0,40% 0
SPORTS 0,30% 0,30% 0 0,30% 0,20% 0,1
MPV 0,00% 0,10% -0,1 0,00% 0,00% 0
MPV-M/COMBI 0,30% 0,50% -0,3 0,60% 0,80% -0,2
100,00% 100,00% 0 100,00% 100,00% 0
(Εκ των οποίων SUV 55,80% 61,60% -5,8 54,10% 54,60% -0,5)

Πηγή: ΣΕΑΑ

Για άλλον έναν μήνα, προτιμώμενη κατηγορία αναδείχθηκε η «Β», με συνολικό μερίδιο αγοράς 50,2%. Αυτό σημαίνει ότι ένα στα δύο αυτοκίνητα που βγαίνουν στους ελληνικούς δρόμους ανήκει σε αυτή την κατηγορία. Είναι η κατηγορία που συνδυάζει χώρους, άνεση, και επιδόσεις. Τώρα από το συνολικό μερίδιο των πωλήσεων της κατηγορίας, τα SUV κατέχουν το 23,2%. Η αμέσως επόμενη κατηγορία είναι η «C» με 30,7% και στην 3η θέση η κατηγορία «Α» που κρατάει τη δυναμική της.

Σεπ-23 Σεπ-22 Διαφορά (μονάδες μεριδίου) ΙΑΝ-ΣΕΠ 2023 ΙΑΝ-ΣΕΠ 2022 Διαφορά (μονάδες μεριδίου) Μερίδιο αγοράς σε ΕΕ – ΙΑΝ-ΑΥΓ 2023
Βενζίνη 40,20% 35,70% 4,5 43,20% 46,00% -2,9 36,50%
Πετρέλαιο 11,50% 22,40% -10,9 13,70% 16,00% -2,3 14,20%
Υβριδικά (HEV) 29,10% 30,50% -1,3 29,90% 27,50% 2,4 24,90%
Επαναφορτιζόμενα (BEV-PHEV) 16,20% 7,70% 8,5 10,50% 7,10% 3,4 21,40%
Φυσικό αέριο (αμιγώς ή διπλού καυσίμου) 0,20% 0,70% -0,5 0,30% 0,60% -0,3 3,00%
Υγραέριο 2,80% 3,10% -0,3 2,40% 2,70% -0,3
(αμιγώς ή διπλού καυσίμου)
Προηγούμενο άρθροΤο νέο αναβαθμισμένο Peugeot 2008
Επόμενο άρθροHonda E-Clutch: νέα τεχνολογία στις μοτοσυκλέτες