Επιτελεία από ΕΕ και Κίνα διαπραγματεύονται μια συμφωνία ευέλικτου καθορισμού ελάχιστων τιμών των κινεζικών ηλεκτρικών αυτοκινήτων που εισάγονται στην Ευρώπη, για τον τερματισμό της διαμάχης σχετικά με τους δασμούς στα οχήματα αυτά.

Η Ευρωπαϊκή Ένωση (ΕΕ) και η Κίνα συνεχίζουν να διαπραγματεύονται μια λύση για τη διαφορά τους σχετικά με τους δασμούς στα ηλεκτρικά οχήματα (EV) που κατασκευάζονται στην Κίνα.

Οι Κινέζοι κατασκευαστές EV φαίνονται διατεθειμένοι να συμφωνήσουν να πωλούν τα οχήματά τους στη γηραιά ήπειρο πάνω από κάποιες ελάχιστες τιμές προκειμένου να αποφύγουν τους υψηλούς δασμούς που θέλει να επιβάλλει στα προϊόντα τους η ΕΕ. Συγκεκριμένα, το Υπουργείο Εμπορίου της Κίνας δήλωσε ότι τεχνικές ομάδες και των δύο πλευρών, εργάζονται πάνω σε ένα «ευέλικτο σχέδιο δέσμευσης τιμών», προτού η ΕΕ εκδώσει την τελική της απόφαση για τους δασμούς στις 30 Οκτωβρίου.

Η ΕΕ πρότεινε αρχικά δασμούς έως 38,1% αφού διαπίστωσε ότι τα ηλεκτρικά οχήματα από την Κίνα, επωφελούνται από άδικες, κατά την εκτίμησή της, κρατικές επιδοτήσεις προκειμένου να εξαχθούν σε πολύ χαμηλές τιμές. Πρόκειται για μία πρόταση που καλείται να αντιμετωπίσει το ενδεχόμενο «κατακλυσμού» της Ευρωπαικής αγοράς από EV κινέζικης προέλευσης.

Στο πλαίσιο αυτό, ο συνολικός αριθμός ταξινομήσεων EV στις 16 ευρωπαϊκές χώρες που καταγράφει η Dataforce μειώθηκε κατά 36% από τον Ιούνιο έως τον Ιούλιο, αντανακλώντας τη συνολική πτώση πωλήσεων EV. Ωστόσο οι δασμοί πλήττουν και δυτικούς κατασκευαστές όπως η Stellantis, η Tesla και η BMW, οι οποίοι επίσης εισάγουν ηλεκτρικά αυτοκίνητα από τα εργοστάσιά τους στην Κίνα.

Πρόσφατες συνομιλίες μεταξύ Κινέζων και Ευρωπαίων αξιωματούχων αποσκοπούσαν στην εύρεση συμβιβασμού, αν και η ΕΕ είχε προηγουμένως απορρίψει σχετικές προτάσεις. Ορισμένοι δασμοί σε μεγάλες κινεζικές εταιρείες όπως η BYD, η Geely Automobile Holdings και η SAIC Motor Corp. ρυθμίστηκαν ελαφρώς τον περασμένο μήνα.

Σημειώνεται πάντως ότι οι πολιτικές που ακολουθεί η ΕΕ φέρνουν σε σύγκρουση μεταξύ τους κάποιους βασικούς στόχους που έχει η ίδια έχει θέσει – και συγκεκριμένα την επιθυμία επιτάχυνσης της απανθρακοποίησής της, την αντιμετώπιση του κινεζικού ανταγωνισμού και τη διατήρηση της παραγωγικής της βάσης. Ενώ λοιπόν η επιβολή δασμών στα κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα φαίνεται ότι αντιμετωπίζει τον «κινεζικό κίνδυνο» και βοηθά στη διατήρηση της ευρωπαϊκής παραγωγής, από την άλλη μεριά επιβραδύνει την ενεργειακή μετάβαση της ΕΕ και αυξάνει το κόστος της.

 

Προηγούμενο άρθροΗ VW μειώνει ξανά τις προβλέψεις για τα κέρδη του 2024 λόγω χαμηλής ζήτησης αυτοκινήτων
Επόμενο άρθροΝέες επιδοτήσεις 771 δικαιούχων στο «Κινούμαι Ηλεκτρικά ΙΙ»