Η Renault αποκάλυψε το πρότυπο Scenic Vision, το οποίο ενσωματώνει τις δεσμεύσεις της για βιώσιμη ανάπτυξη, σε ένα όχημα.

Ένα καινοτόμο πρότυπο

Το πρότυπο Scenic Vision χαράζει ένα νέο δρόμο προς μία πιο βιώσιμη, πιο ασφαλή και χωρίς περιορισμούς, κινητικότητα. Αντανακλά το όραμα και τη διαρκή αναζήτηση, δίνει πνοή στις πιο φουτουριστικές τεχνολογίες απαλλαγής από τις εκπομπές του άνθρακα σήμερα, ενώ ενσωματώνει τους τρεις πυλώνες της στρατηγικής για βιώσιμη ανάπτυξη του Group Renault: ουδετερότητα άνθρακα, ασφάλεια και πληρότητα.

  • Το eco-design και οι τεχνολογικές καινοτομίες στο μέτωπο της κυκλικής οικονομίας – το 70% των υλικών του είναι προϊόν ανακύκλωσης, ενώ το 95% αυτών είναι ανακυκλώσιμα – συμβάλλοντας καθοριστικά στη διαφύλαξη των πόρων.
  • Πρόκειται για ένα υβριδικό – ηλεκτρικό και υδρογονοκίνητο – αυτοκίνητο που απαιτεί λιγότερες και μικρότερες στάσεις ανεφοδιασμού. Το ανθρακικό του αποτύπωμα, συμπεριλαμβανόμενης και της μπαταρίας του, είναι μικρότερο: To Renault Scenic Vision είναι ένα όχημα μηδενικών εκπομπών (στην παραγωγή του και στη χρήση του), ενώ το αποτύπωμα άνθρακα είναι κατά 75% χαμηλότερο από ένα συμβατικό ηλεκτρικό αυτοκίνητο.
  • Η τεχνολογία που ενσωματώνεται στο αυτοκίνητο αναβαθμίζει το επίπεδο ασφαλείας οδηγού και επιβατών περιορίζοντας τον αριθμό των ατυχημάτων, έως και 70%. Ο σχεδιασμός του συγκεκριμένου πρωτοτύπου αντανακλά επίσης την πρόθεση των σχεδιαστικών ομάδων να δημιουργήσουν ένα μοναδικό, προσβάσιμο σε όλους και κατάλληλο για τον καθένα αυτοκίνητο.

Renault Scenic: Ζεις μαζί του

Μία πρόσκληση για ταξίδι. Αυτό υποσχόταν το πρώτο πρότυπο Scenic, πριν από 30 χρόνια, το 1991. Μια υπόσχεση που σημάδεψε την εποχή του. Η Renault ως εφευρέτης του ‘compact minivan’, παρουσίασε ένα φιλικό οικογενειακό αυτοκίνητο που προσέφερε σε όλους μια μοναδική ταξιδιωτική εμπειρία, αφήνοντας σε όλους τους επιβάτες του ευχάριστες αναμνήσεις από το ταξίδι, μόλις εκείνοι έφταναν στον προορισμό τους. Αυτό το «αυτοκίνητο του μέλλοντος» ενέπνευσε και το σημερινό πρωτότυπο. Με το νέο αυτό πρότυπο, το Renault Scenic, το αυτοκίνητο που ζεις μαζί του, επιστρέφει μαζί με την πρόσκληση: να απολαμβάνεις κάθε στιγμή με την οικογένειά σου, να μοιράζεσαι την κάθε στιγμή με απαράμιλλη άνεση και ιδανική ευρυχωρία.

Το DNA του αρχικού Scenic διατηρείται, με αναβαθμισμένο όμως επίπεδο. Ο κόσμος έχει αλλάξει τις τελευταίες τρεις δεκαετίες. Το ίδιο και εκείνος του αυτοκινήτου. Η έννοια του ταξιδιού έχει αλλάξει, μαζί και οι ταξιδιωτικές συνήθειες, η χρήσεις του αυτοκινήτου δεν είναι ίδιες, οι ανάγκες αλλάζουν μορφή. Αυτό το πρωτότυπο ενσωματώνει ένα νέο όραμα για το οικογενειακό αυτοκίνητο. Η εξωτερική του σχεδίαση αποτελεί προάγγελο ενός αμιγώς ηλεκτρικού μοντέλου που θα παρουσιαστεί το 2024. Αυτό το μοντέλο της κατηγορίας C, που έχει σχεδιαστεί για μακρινά οικογενειακά ταξίδια, θα ενσωματώνει όλα τα πλεονεκτήματα της πλατφόρμας CMF-EV και θα προσφέρει ευεξία άλλου επιπέδου.

Ηλεκτροκίνηση με τη βοήθεια του υδρογόνου

Οι μετακινήσεις ευθύνονται για το 23% των εκπομπών του CO2 παγκοσμίως, με το 45% αυτών να προέρχεται από τις οδικές μετακινήσεις. Η Renault, η οποία πρωτοστατεί στον τομέα των ηλεκτρικών μετακινήσεων στην Ευρώπη για περισσότερα από 10 χρόνια, εξετάζει εναλλακτικές λύσεις για την αντιμετώπιση του πλήρους φάσματος των απαιτήσεων κινητικότητας. Το πρότυπο Renault Scenic Vision διαθέτει ένα μοναδικό στο είδος του υβριδικό σύστημα κίνησης – ηλεκτροκίνησης και υδρογόνου. Διαθέτει έναν ηλεκτροκινητήρα νέας γενιάς, μικρότερη μπαταρία και fuel cells που λειτουργούν με ‘πράσινο’ καύσιμο υδρογόνο.

  • Ειδικά σχεδιασμένο σύστημα κίνησης

Ο σύγχρονος ηλεκτροκινητήρας των 160 kW του Renault Scenic Vision προέρχεται κατευθείαν από το νέο Renault Megane E-TECH Electric και κατασκευάζεται στο εργοστάσιο της Cléon. Δεν χρησιμοποιεί στοιχεία σπάνιων γαιών, γεγονός που συμβάλλει στη μείωση του αποτυπώματος άνθρακα και στη δημιουργία ενός υπεύθυνου και βιώσιμου οικοσυστήματος. Η μπαταρία των 40 kWh είναι ανακυκλώσιμη και θα κατασκευάζεται στη Γαλλία έως το 2024 στις εγκαταστάσεις του Renault ElectriCity Gigafactory. Είναι ελαφρύτερη, μικρότερη και στην πραγματικότητα κοστίζει λιγότερο από μια μπαταρία ενός αντιστοίχου ηλεκτρικού οχήματος. Διαθέτει fuel cells ισχύος 15 kW για την επαναφόρτιση σε μεγάλες διαδρομές, ώστε να επεκτείνει την αυτονομία του, καλύπτοντας αποστάσεις έως και 800km.

Υπεύθυνο βιομηχανικό οικοσύστημα

«Κάντε περισσότερα με λιγότερα»: αυτή, με λίγα λόγια, είναι η προσέγγιση του Renault Group για τη μείωση των εκπομπών CO2 καθόλη τη διάρκεια του κύκλου ζωής των οχημάτων του. Η δέσμευση αυτή έχει γίνει από κοινού με τους προμηθευτές, επομένως ο κάθε κρίκος στην αλυσίδα αξίας, στοχεύει σε ένα υπεύθυνο και βιώσιμο οικοσύστημα.

  • Εργοστάσια με ουδέτερο αποτύπωμα άνθρακα

Το Renault Scenic Vision σχεδιάστηκε για τοπική και υπεύθυνη παραγωγή σε εργοστάσια χαμηλών εκπομπών άνθρακα. Τα τρία εργοστάσια στο Hub ElectriCity θα είναι ουδέτερα σε εκπομπές άνθρακα έως το 2025, ενώ θα ακολουθήσουν έως το 2030 και όλα τα εργοστάσια στην Ευρώπη. Το Flins Re-Factory θα είναι το πρώτο εργοστάσιο απο-ανθρακοποίησης της Ευρώπης με προσανατολισμό στην κυκλική οικονομία.

  • Μπαταρίες χαμηλών εκπομπών άνθρακα

Το Renault Group αναπτύσσει πράσινες, χαμηλών εκπομπών άνθρακα, και βιώσιμες μπαταρίες. Στόχος είναι να μειωθεί κατά 60% το αποτύπωμα άνθρακα των μπαταριών, τόσο με την απαλλαγή από τον άνθρακα, της ενέργειας που χρησιμοποιείται για τη κατασκευή τους, όσο και με μια πιο υπεύθυνη εφοδιαστική αλυσίδα.

  • Υλικά χαμηλής περιεκτικότητας σε άνθρακα

Έξι υλικά και εξαρτήματα αντιπροσωπεύουν έως και το 90% του αποτυπώματος άνθρακα των αγορών : χάλυβας, αλουμίνιο, πολυμερή, ηλεκτρονικά εξαρτήματα γυαλί και ελαστικά.

Εστιάζοντας από σήμερα έως το 2030 τις προσπάθειες σε αυτά τα έξι υλικά και εξαρτήματα, ο Όμιλος Renault στοχεύει να συρρικνώσει κατά 30% αυτό το αποτύπωμα άνθρακα.

Διαφυλάττοντας τους ενεργειακούς πόρους

Το Renault Group στοχεύει να αυξήσει σε 33%, μέχρι το 2030, το ποσοστό των ανακυκλωμένων υλικών στο σύνολο του βάρους των καινούργιων  αυτοκινήτων.

Το Renault Scenic Vision δείχνει το δρόμο εμφανίζοντας πρωτοφανή ποσοστά: περισσότερο από το 70% του συνολικού του βάρους αντιστοιχεί σε υλικά ανανεώσιμα και ανακυκλώσιμα, και το 95% των υλικών του σχεδιασμού του – συμπεριλαμβανομένης της μπαταρίας – είναι επαναχρησιμοποιήσιμα, ανακτήσιμα ή/και ανακυκλώσιμα. Πρόκειται για το αποτέλεσμα μίας σοβαρής δουλειάς του Renault Group για το περιβάλλον. Οι δραστηριότητες αποσυναρμολόγησης και ανακύκλωσης εξαρτημάτων και μπαταριών, στις εγκαταστάσεις του Flins Re-Factory και του Renault Environment, θα αποφέρουν έσοδα άνω του 1 δισεκατομμυρίου ευρώ το 2030.

  • Υπεύθυνος σχεδιασμός κάθε υλικού ξεχωριστά

Ένα 95% των υλικών αυτού του συγκεκριμένου πρότυπου – συμπεριλαμβανομένης και της μπαταρίας – είναι ανακυκλώσιμα. Αυτή η νέα προσέγγιση σχεδιασμού, δεν αφορά αποκλειστικά το ίδιο το όχημα, αλλά περιλαμβάνει πρωτοβουλίες και τεχνολογίες που ποτέ στο παρελθόν δεν είχαν εξεταστεί. Τα εξωτερικά υλικά (χάλυβας, αλουμίνιο, ανθρακονήματα και πλαστικά) μπορούν όλα να ανακυκλωθούν στο τέλος της ζωής τους. Τα πάντα στο εσωτερικό του είναι σχεδιασμένα με υπευθυνότητα. Για παράδειγμα, το αφρώδες υλικό του γεμίσματος, τα υφάσματα και οι ραφές στα ανοιχτά μπεζ καθίσματα, είναι κατασκευασμένα από το ίδιο υλικό, που είναι προϊόν πλήρως ανακυκλωμένου και ανακυκλώσιμου πλαστικού. Αποσπώνται εύκολα από το σκελετό των καθισμάτων, και καθώς δεν περιέχουν χρωστικές ουσίες, είναι ακόμα πιο εύκολο να ανακυκλωθούν.

Ανακυκλωμένα υλικά με πρωτοποριακά προγράμματα

  • Αλουμίνιο: 100% ανακυκλωμένο
    • Όλα τα δομικά εξαρτήματα αλουμινίου (περιβλήματα, βάσεις μπαταριών, καθίσματα) και τα διακοσμητικά στοιχεία (κονσόλα, cockpit) είναι κατασκευασμένα από 100% ανακυκλωμένο αλουμίνιο και έχουν υποστεί μόνο μία ελαφρά κατεργασία.
    • Οι πόρτες έχουν κατασκευαστεί από 100% ανακυκλώσιμα φύλλα αλουμινίου.
  • Ανθρακονήματα: προερχόμενα από την αεροπορική βιομηχανία και τα εργοστάσια παραγωγής χαρτιού
    • Το 100% των ανθρακονημάτων, όπως π.χ. στα μέρη του αμαξώματος και στα μαρσπιέ των θυρών, είναι προϊόν ανακύκλωσης (από σκραπ της αεροπορικής βιομηχανίας).
    • Η δεξαμενή υδρογόνου είναι κατασκευασμένη από ανθρακονήματα που κατασκευάζονται από τα απόβλητα της βιομηχανίας χαρτιού. Αυτό είναι επωφελές για το περιβάλλον για δύο λόγους: οι ίνες είναι και ανανεώσιμες και ανακυκλώσιμες.
  • 70% ανακυκλωμένα υλικά

Πάνω από το 70% των υλικών στο Renault Scenic Vision είναι ανανεώσιμα ή/και ανακυκλωμένα. Για παράδειγμα, το πρωτότυπο διαθέτει υλικά δανεισμένα από την αεροπορική ή/και τη βιομηχανία επεξεργασίας τροφίμων. Η δημιουργία αυτού του παγκόσμιου οικοσυστήματος, όπου υλικά από διάφορους τομείς μετασχηματίζονται για να χρησιμοποιηθούν με νέους τρόπους, είναι ένα ακόμη βήμα προς έναν πιο υπεύθυνο και βιώσιμο κόσμο.

Ωστόσο, αυτός ο προβληματισμός, δεν είναι καινούργιος: το πρωτότυπο Ellypse της Renault αντικατόπτριζε ήδη πριν από 20 χρόνια, το έντονο ενδιαφέρον του Ομίλου για το περιβάλλον και τη βιώσιμη ανάπτυξη.

  • Πλήρης απουσία δέρματος
    • Το Renault Scenic Vision είναι εντελώς απαλλαγμένο από οτιδήποτε δερμάτινο. Στη θέση του δέρματος υπάρχει ανακυκλωμένος πολυεστέρας προερχόμενος από διαδικασία παραγωγής χαμηλών εκπομπών άνθρακα, γεγονός που σημαίνει χαμηλότερες συνολικές εκπομπές CO2, γεγονός που αποτελεί μία περαιτέρω απόδειξη για τις βιώσιμες αξίες της μάρκας.
  • Πάτωμα κατασκευασμένο από φιάλες γάλακτος και πλαστικούς σωλήνες
    • Το δάπεδο του Renault Scenic Vision είναι κατασκευασμένο από 100% ανακυκλωμένα πλαστικά από τη βιομηχανία τρόφιμων και από βιομηχανικά απόβλητα (45% μπουκάλια γάλακτος, 55% πλαστικοί σωλήνες κ.λπ.).
  • Πρωτοποριακές χρωστικές ουσίες
    • Τα χρώματα είναι επίσης ένας τρόπος με τον οποίο το αυτοκίνητο επιδεικνύει τις περιβαλλοντική του ευαισθησία: οι μαύρες χρωστικές παράγονται χρησιμοποιώντας ίνες άνθρακα που προέρχονται από ανακυκλωμένα υποπροϊόντα της αεροναυπηγικής βιομηχανίας.
    • Χάρη στη μοναδική καινοτομία του ‘αερογράφου’ (Air-Ink), η βαφή που χρησιμοποιείται στο εσωτερικό της οροφής κατασκευάζεται με χρήση σωματιδίων από το αστικό περιβάλλον, εξυπηρετώντας έτσι διπλό σκοπό: τη βελτίωση της ποιότητας του αέρα και την ανακύκλωση.
    • Το ύφασμα που χρησιμοποιείται στις ταπετσαρίες των καθισμάτων είναι ένα υπόλευκο χωρίς χρωστικές ουσίες, που μπορεί εύκολα να ανακυκλωθεί

Ο άνθρωπος στο επίκεντρο

Παροχή βοήθειας στους οδηγούς, δυνατότητα να αποφύγουν καλύτερα επικίνδυνες καταστάσεις, μείωση του άγχους στην οδήγηση διατηρώντας παράλληλα την επίγνωση του δρόμου και αύξηση της οδηγικής απόλαυσης. Αυτό υπόσχεται η Renault με το νέο πρωτότυπο Scenic Vision, το οποίο ενσωματώνει τεχνολογία και συστήματα που υπόσχονται να μειώσουν τον αριθμό των ατυχημάτων έως και 70%, σε συνδυασμό με τα συμβατικά συστήματα ασφαλείας.

Το Renault Vision Scenic προσαρμόζεται στον οδηγό και όχι το αντίστροφο.

Τεχνολογία για τον άνθρωπο

Η εργονομία και η εύκολη προσβασιμότητα αποτελούν μέρος του DNA της Renault, και αυτό παίρνει σάρκα και οστά σε αυτό το πρότυπο.

Το ανθρώπινο λάθος σε συνδυασμό με εξωτερικούς παράγοντες – κυκλοφορία, καιρός, υποδομές – ευθύνεται για το 90% των τροχαίων ατυχημάτων. Ένα στα δύο ατυχήματα οφείλεται αποκλειστικά σε ανθρώπινο σφάλμα (οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ, ξαφνική αδιαθεσία, απόσπαση της προσοχής ή άγχος). Χάρη στο «Safety Coach», καλύπτεται κάθε ένα από αυτά τα αίτια.

Τα πολλαπλά συστήματα ADAS και τρία ενσωματωμένα συστήματα «Safety Score», «Safety Coach» και «Safe Guardian», προσφέρουν επιπλέον ασφάλεια για όλους, παρέχοντας ένα μοναδικό επίπεδο σωματικής και ψυχολογικής άνεσης. Το αυτοκίνητο εντοπίζει επικίνδυνες συμπεριφορές και προωθεί πρακτικές αμυντικής οδήγησης.

  • Safety Score – υπεύθυνη οδήγηση

Τα νέα μοντέλα της Renault θα εφοδιάζονται σύντομα με σύστημα «Safety Score». Χρησιμοποιώντας δεδομένα που συλλέγονται από αισθητήρες που είναι τοποθετημένοι στο αυτοκίνητο, αναλύει το στυλ οδήγησης του οδηγού – επιτάχυνση, ηρεμία, απροσεξία, διαχείριση ταχύτητας, και απόσπαση της προσοχής του οδηγού. Στη συνέχεια, δίνει σε κάθε οδηγό εξατομικευμένες συμβουλές οδήγησης, με βάση το σκορ ασφαλείας που υπολογίζεται στο τέλος κάθε ταξιδιού.

  • Safety Coach – αναγνώριση κινδύνων

Το «Safety Coach» χρησιμοποιεί δεδομένα που λαμβάνονται από το περιβάλλον και το σύστημα πλοήγησης του αυτοκινήτου και ενημερώνει τους χρήστες για τους κινδύνους που ενδεχομένως θα συναντήσουν στη διαδρομή τους. Έτσι, το «Safety Coach» δίνει στον οδηγό περισσότερο χώρο να λειτουργήσει προληπτικά, να αποφύγει τον κίνδυνο, να ελαττώσει ταχύτητα ανάλογα με τη συγκεκριμένη κατάσταση (κυκλική διασταύρωση, επικίνδυνη διασταύρωση, όρια ταχύτητας) και να αξιολογήσει τις διάφορες οπτικές και ακουστικές προειδοποιήσεις. Το Safety Coach συμβάλλει στη μείωση κατά 30% του αριθμού των τροχαίων ατυχημάτων – συμπεριλαμβανομένων και των θανατηφόρων.

  • Safe Guardian: αναγνώριση και ενέργεια σε περίπτωση απώλειας συγκέντρωσης

Η εκπαίδευση και η καθοδήγηση των οδηγών για την υιοθέτηση καλύτερων πρακτικών οδήγησης, συμβάλλει στη μείωση του κινδύνου και του άγχους και στην αποφυγή ατυχημάτων. Ωστόσο, σε περίπτωση πραγματικού και αναγνωρισμένου κινδύνου, αναλαμβάνουν τα ενσωματωμένα συστήματα. Αυτός είναι ο ρόλος του «Safe Guardian» που ενεργοποιείται όταν υπάρχει αποδεδειγμένος κίνδυνος (επικίνδυνη στροφή, απώλεια ελέγχου του τιμονιού για μεγάλο χρονικό διάστημα, υπνηλία κ.λπ.). Σε τέτοιες περιπτώσεις, το όχημα επιβραδύνει και ανακτά αυτόματα τον έλεγχο.

Για ακόμα μεγαλύτερη βοήθεια στον οδηγό, το αυτοκίνητο είναι εξοπλισμένο με μια σειρά από συστήματα παρακολούθησης της υγείας. Ένας αισθητήρας καρδιακών παλμών τοποθετημένος στο τιμόνι και μια κάμερα, χρησιμεύουν για την ανίχνευση των σημαδιών κόπωσης ή αδράνειας του οδηγού. Εάν προκύψει πρόβλημα, στον οδηγό και τους επιβάτες αποστέλλονται προειδοποιητικά σήματα και ειδοποιούνται αυτόματα οι υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης.

  • 24 % αύξηση της ορατότητας

Για ιδανική ορατότητα και ηρεμία, το Scenic Vision έχει σχεδιαστεί με τρόπο ώστε να διαθέτει μια εξαιρετικά μεγάλη οθόνη τοποθετημένη στο σημείο που το ταμπλό συναντά το παρμπρίζ. Εμφανίζει το άμεσο περιβάλλον του αυτοκινήτου χάρη σε μια σειρά από κάμερες που βρίσκονται στο μπροστινό μέρος του οχήματος. Το σύστημα αυξάνει το οπτικό πεδίο του οδηγού κατά 24% χάρη στην διεύρυνση του οπτικού πεδίου του παρμπρίζ, και στο μπροστινό καπό που «εξαφανίζεται» από το οπτικό πεδίο του οδηγού. Το ενεργό οπτικό πεδίο έχει αυξηθεί κατά 6,7°.

  • Αερόσακοι τύπου ‘Cocoon’:

Οι αερόσακοι τύπου ‘Cocoon’ βρίσκονται στο εσωτερικό των καθισμάτων και ‘αγκαλιάζουν’ τους επιβάτες σε περίπτωση ατυχήματος, παρέχοντας βέλτιστη προστασία, ενώ, παράλληλα, ελευθερώνουν χώρο μέσα στο αυτοκίνητο.

Εξοπλισμός για όλους

  • Αναβαθμισμένη προσβασιμότητα
    • Οι αντίθετα ανοιγόμενες πόρτες και η απουσία μεσαίας κολώνας, συμβάλλουν καθοριστικά στην εύκολη είσοδο και έξοδο από το αυτοκίνητο. Δεν υπάρχει σκαλοπάτι για να χρειαστεί να σκαρφαλώσει κάποιος κατά την είσοδο ή έξοδό του από το αυτοκίνητο.
    • Τα πλαϊνά στηρίγματα για τα καθίσματα έχουν μεταφερθεί προς το εσωτερικό πάνελ της πόρτας, δίνοντας έτσι ακόμα περισσότερο χώρο για την άνετη πρόσβαση.
  • Αναγνώριση προσώπου

Στο εξωτερικό του αυτοκινήτου και κοντά στο σημείο ένωσης των δύο θυρών, υπάρχει μια συσκευή αναγνώρισης προσώπου. Αυτό το σύστημα χρησιμοποιείται για το ξεκλείδωμα του αυτοκινήτου και την αυτόματη προσαρμογή της διαμόρφωσης του εσωτερικού στις ρυθμίσεις του ατόμου που αναγνωρίζεται (θέση καθίσματος, προτιμήσεις widget και εφαρμογών, λίστες αναπαραγωγής…), καθιστώντας την εμπειρία οδήγησης απόλυτα εξατομικευμένη.

  • 10 πλήρως διαμορφώσιμες οθόνες widget
    • Στο εσωτερικό του Renault Scenic Vision υπάρχουν 10 διαμορφώσιμες οθόνες. Αφορούν διαφορετικές λειτουργίες και βρίσκονται σε συγκεκριμένα σημεία του εσωτερικού.
    • Μια κάμερα που βρίσκεται στο μπροστινό μέρος, βλέπει πού κοιτάζουν οι άνθρωποι και στρέφει τις οθόνες προς το πρόσωπο που θέλει να χρησιμοποιήσει το σύστημα, για καλύτερη εργονομία και προσβασιμότητα.
  • Ηχητική απόλαυση στο εσωτερικό με αυξημένες δυνατότητες εξατομίκευσης
    • Κάθε κάθισμα είναι εξοπλισμένο με μικρόφωνα και ηχεία για να δημιουργήσει ένα μοναδικό περιβάλλον ήχου για κάθε επιβάτη και να εξασφαλίσει τη βέλτιστη επικοινωνία στο εσωτερικό, καθώς μπορεί επίσης να ενισχύσει τις ομιλίες των επιβατών.
    • Δεν χρειάζεται να γυρίσετε το κεφάλι σας ή να γυρίσετε για να συνομιλήσετε με άλλους επιβάτες, καθώς η οθόνη που βρίσκεται στο τιμόνι εμφανίζει εικόνα των πίσω επιβατών.
  • Καθαριστής αέρα

Ένας καθαριστής αέρα με φίλτρο HEPA (high-efficiency particulate air) που βρίσκεται στην μπροστινή πόρτα από την πλευρά του οδηγού, εξασφαλίζει βέλτιστη ποιότητα του αέρα στο εσωτερικό και φιλτράρει επίσης τα αλλεργιογόνα σωματίδια που βρίσκονται συχνά στο εσωτερικό του αυτοκινήτου.

Σχεδιάση για μια νέα προοπτική

Η εξωτερική εμφάνιση αντανακλά το σχήμα και το στυλ ενός νέου οικογενειακού μοντέλου, που θα κυκλοφορήσει στην αγορά το 2024. Η εσωτερική του σχεδίαση είναι ένα ακόμη άλμα προς το μέλλον, για το πώς μπορεί να μοιάζει το εσωτερικό ενός μελλοντικού μοντέλου Renault. Ο υβριδικός κινητήρας (ηλεκτρικός – υδρογόνου), αντανακλά την επιθυμία της Renault να βρει κάτι για όλες τις πιθανές χρήσεις και προϊδεάζει για την υλοποίηση  ενός πολύ ευρύτερου οράματος, για τα οχήματα και τις τεχνολογίες του 2030.

Εντυπωσιακές καμπύλες, δυνατή προσωπικότητα

Με 4,49 μέτρα μήκος (1,9 μ. πλάτος και 1,59 μ. ύψος), το Renault Scenic Vision είναι ένα οικογενειακό αυτοκίνητο του οποίου οι διαστάσεις είναι αυτές ενός μοντέλου του segment C. Το σύνολο αποτελεί ένα συνδυασμό φουτουριστικής τεχνολογίας και στυλ, με σχεδίαση εναρμονισμένη με το περιβάλλον, την ασφάλεια και την πληρότητα.

Εντυπωσιακό περιβάλλον γραφικών

Στο εσωτερικό, η αίσθηση του χώρου και η φωτεινότητα αναπαρίσταται κυρίως από τις λευκές επιφάνειες. Το χρώμα ξεχωρίζει στην καμπίνα μέσα από μια έξυπνη ιδέα: τα δίχρωμα πάνελ. Τοποθετημένα σε πάνελ θυρών όπου αντανακλούν το φως, αναδίδουν τα χρώματα του ουράνιου τόξου, χωρίς τη χρήση βαφής. Η αίσθηση υψηλής τεχνολογίας ενισχύει την εικόνα των γραφικών στο εσωτερικό.

Τεχνικά χαρακτηριστικά

  • Μήκος: 4.490 χλστ.
  • Πλάτος: 1.900 χλστ.
  • Ύψος: 1.590 χλστ.
  • Μεταξόνιο: 2.835 χλστ.
  • Τροχοί: 21 ιντσών
  • Διαστάσεις ελαστικών: 235/45 R21
  • Βάρος: 1.700 κιλά
  • Πηγή ενέργειας: υβριδική (ηλεκτρική-υδρογόνου)
  • Κινητήρας: σύγχρονος ηλεκτροκινητήρας ισχύος 160 kW
  • Κυψέλες καυσίμων: 15 kW
  • Μπαταρία: 40 kWh
Προηγούμενο άρθρο210 εκατ. ευρώ για παγκόσμια επέκταση της FlexCar
Επόμενο άρθροΗ Nissan εξελίσσει την παραγωγή μέσω τεχνολογίας MR