Η Renault τήρησε την υπόσχεσή της να αποκαλύψει μέσα σε δύο χρόνια το νέο ηλεκτρικό Twingo, σε τιμή κάτω των 20.000 ευρώ — ωστόσο, για να πετύχει αυτόν τον στόχο, η αυτοκινητοβιομηχανία χρειάστηκε να διδαχθεί από το “εγχειρίδιο” των Κινέζων ανταγωνιστών της.

Το Twingo με ρετρό σχεδίαση παρουσιάστηκε στις 6 Νοεμβρίου στο Παρίσι, στη νέα ναυαρχίδα της Renault στη λεωφόρο Champs-Elysées. Θα διαθέτει αυτονομία έως 263 χλμ. και μια οικονομική μπαταρία ιόντων λιθίου φωσφορικού σιδήρου (LFP) 27,5 kWh.
Ο στάνταρ φορτιστής AC 6,6 kW επιτρέπει πλήρη φόρτιση από 10% έως 100% σε 4 ώρες και 15 λεπτά.

Θα είναι ένα από τα δύο μόνο ηλεκτρικά αυτοκίνητα που κατασκευάζονται στην Ευρώπη σε αυτή την τιμή, μαζί με τη βασική έκδοση του Citroën e-C3, που κυκλοφόρησε νωρίτερα φέτος.

Το Twingo θα παράγεται στο εργοστάσιο της Renault στο Novo Mesto της Σλοβενίας, το οποίο παρήγαγε και την προηγούμενη γενιά Twingo, τόσο σε θερμική όσο και σε ηλεκτρική εκδοχή, καθώς και το συγγενικό Smart ForFour της Mercedes-Benz. Το νέο Twingo θα διατίθεται αποκλειστικά ως πλήρως ηλεκτρικό όχημα.

Όπως τα ηλεκτρικά Renault 4 και 5, το Twingo αντλεί στοιχεία από το πρώτο μοντέλο του 1992, που είχε ξεχωρίσει ως ευφυώς σχεδιασμένο, ευρύχωρο και ευέλικτο αυτοκίνητο πόλης.
Το «χαρούμενο πρόσωπο και το σκανδαλιάρικο βλέμμα» του αρχικού Twingo επανέρχονται με φωτιστικά σώματα που γέρνουν προς τα πάνω, χαρακτηριστικές γρίλιες στο καπό και έναν εμφανή κόκκινο διακόπτη αλάρμ στο εσωτερικό. Το μαύρο περίγραμμα του πίσω παραθύρου παραπέμπει στο Honda 600 της δεκαετίας του 1970.

Το Twingo βασίζεται σε προσαρμοσμένη έκδοση της πλατφόρμας AmpR-Small του Ομίλου Renault, η οποία στηρίζει επίσης τα Renault 4, Renault 5 και το συγγενικό Nissan Micra.
Διαθέτει ημιάκαμπτο πίσω άξονα από το Captur, αντί της πιο σύνθετης ανάρτησης πολλαπλών συνδέσμων των 4 και 5.

Η Dacia θα αποκτήσει επίσης ένα ηλεκτρικό μοντέλο πάνω στην ίδια πλατφόρμα, που θα αντικαταστήσει το Spring, ενώ και η Nissan θα λανσάρει τη δική της εκδοχή. Και τα δύο θα κατασκευάζονται επίσης στη Σλοβενία.

Πρόκειται για το πρώτο μοντέλο της Renault που αναπτύχθηκε στο πλαίσιο του προγράμματος Leap 100, το οποίο στοχεύει να φτάσει την ταχύτητα των Κινέζων κατασκευαστών, παραδίδοντας ένα αυτοκίνητο έτοιμο για παραγωγή μέσα σε 100 εβδομάδες από τη «δέσμευση σχεδίου» — δηλαδή δύο φορές γρηγορότερα από τα τρέχοντα ηλεκτρικά της. Το Twingo ανακοινώθηκε για πρώτη φορά το φθινόπωρο του 2023.

Για να επιτευχθεί ο στόχος κόστους, η Renault ανέφερε ότι χρειάστηκε να «επαναπροσδιορίσει ριζικά τις μεθόδους σχεδίασης και παραγωγής». Το έργο ανατέθηκε στη θυγατρική Ampere EV και αναπτύχθηκε από κοινού στη Γαλλία, την Κίνα και τη Σλοβενία.

Μεταξύ των μέτρων εξοικονόμησης κόστους είναι η χρήση της μπαταρίας LFP με αρχιτεκτονική «cell to pack» — η πρώτη σε μοντέλο παραγωγής της Renault — που μείωσε το κόστος κατά 20% σε σχέση με μια μπαταρία νικελίου-μαγγανίου-φωσφόρου. Η μπαταρία ψύχεται με αέρα, μειώνοντας βάρος και δαπάνες.
Το Twingo θα διατίθεται σε μόλις τέσσερα χρώματα και δύο επίπεδα εξοπλισμού.

Συνεργασία Ευρώπης–Κίνας για ταχύτητα και μείωση κόστους

Η ανάπτυξη έγινε από κοινού σε Ευρώπη και Κίνα, με τη Renault να αξιοποιεί μηχανικούς του ερευνητικού της κέντρου ACDC στη Σαγκάη. Μεταξύ των Κινέζων προμηθευτών ήταν η Launch Design, που βοήθησε στη μετάφραση του σχεδίου σε αμάξωμα, και η CATL, που προμηθεύει τις μπαταρίες.
Αυτή η συνεργατική προσέγγιση μείωσε, σύμφωνα με τη Renault, τον χρόνο σχεδιασμού κατά 16%, τον χρόνο ανάπτυξης κατά 41% και τον χρόνο βιομηχανοποίησης κατά 26%.
Επιπλέον, η επένδυση μειώθηκε στο μισό σε σχέση με ένα αντίστοιχο όχημα.

Άνεση και τεχνολογία παρά το χαμηλό κόστος

Παρά τη χαμηλή τιμή του, το Twingo θα διαθέτει πλήρη εξοπλισμό άνεσης.
Στο εσωτερικό, στάνταρ είναι μια κεντρική οθόνη 10 ιντσών και ψηφιακός πίνακας οργάνων 7 ιντσών. Ο ψηφιακός βοηθός της Renault, Reno, καθοδηγεί τον οδηγό στο μενού πολυμέσων.
Το σύστημα OpenR Link, βασισμένο στην πλατφόρμα Google, προσφέρει Google Maps, φωνητικό έλεγχο μέσω Assistant και εφαρμογές. Περιλαμβάνονται 2 GB δεδομένων τον μήνα για τρία χρόνια χωρίς επιπλέον κόστος.

Τα πίσω καθίσματα μετακινούνται και ανακλίνονται ανεξάρτητα (170 mm), ενώ το κάθισμα του συνοδηγού αναδιπλώνεται, προσφέροντας έως 2 μέτρα μήκος φόρτωσης.
Οι λειτουργίες «vehicle-to-load» και «vehicle-to-grid» επιτρέπουν τη φόρτιση εξωτερικών συσκευών και την επιστροφή ενέργειας στο δίκτυο όπου αυτό υποστηρίζεται.
Η οδήγηση με ένα πεντάλ —μία από τις τέσσερις λειτουργίες ανάκτησης ενέργειας— μπορεί να σταματήσει πλήρως το όχημα χωρίς χρήση του φρένου.

Ρυθμίσεις και ηλεκτροκίνηση αναδιαμορφώνουν την κατηγορία των μικρών αυτοκινήτων

Το Twingo εισέρχεται σε μια κατηγορία που βρίσκεται σε μετασχηματισμό. Οι νέοι ευρωπαϊκοί κανονισμοί για ασφάλεια, εκπομπές και δεδομένα έχουν αυξήσει το κόστος, οδηγώντας στην απόσυρση αρκετών δημοφιλών μοντέλων όπως τα Peugeot 108, Citroën C1, Volkswagen Up, Smart ForTwo και Smart ForFour.
Η Fiat σταμάτησε την έκδοση εσωτερικής καύσης του 500 τον Ιούλιο 2024, αλλά το επαναφέρει τώρα ως ήπιο υβριδικό.

Την ίδια στιγμή, η ηλεκτροκίνηση δίνει νέα πνοή στην κατηγορία, καθώς οι κατασκευαστές επιδιώκουν να μειώσουν τον μέσο όρο εκπομπών CO₂ των στόλων τους. Η Hyundai λάνσαρε το πλήρως ηλεκτρικό Inster, ενώ η Smart σχεδιάζει την επιστροφή της στα μίνι.
Κινεζικές μάρκες αρχίζουν επίσης να κερδίζουν έδαφος στην Ευρώπη: το Leapmotor T03 (Stellantis) κατέλαβε την 7η θέση στην κατηγορία τον Σεπτέμβριο, με περίπου 2.100 πωλήσεις, ενώ το κινεζικής παραγωγής Dacia Spring ήταν 6ο, σύμφωνα με τα στοιχεία της Dataforce.

Ηγέτης του τμήματος τον Οκτώβριο ήταν το Toyota Aygo X με περίπου 11.500 πωλήσεις, ακολουθούμενο από τα Fiat Panda και Kia Picanto.
Το Inster ήταν το κορυφαίο BEV της κατηγορίας τον Σεπτέμβριο (3.800 πωλήσεις), ενώ το Spring εξακολουθεί να προηγείται ετησίως με πάνω από 26.000 πωλήσεις.

Δεν είναι ακόμη σαφές πώς θα ενταχθούν μοντέλα όπως το Twingo στη νέα κατηγορία «προσιτών ευρωπαϊκών ηλεκτρικών» που προτείνει η Ευρωπαϊκή Ένωση. Ένα προσχέδιο των κανονισμών αναμένεται στις 10 Δεκεμβρίου.

Βασικά τεχνικά χαρακτηριστικά Renault Twingo

  • Μήκος: 3.789 mm
  • Πλάτος: 1.720 mm
  • Ύψος: 1.491 mm
  • Μεταξόνιο: 2.493 mm
  • Βάρος: από 1.200 kg
  • Τελική ταχύτητα: 130 km/h
  • Φόρτιση: στάνταρ φορτιστής AC 6,6 kW· διαθέσιμες επιλογές AC 11 kW / DC 50 kW
  • Χρόνοι φόρτισης:
    • 10–100%: 4 ώρες 15 λεπτά (6,6 kW AC)
    • 2 ώρες 35 λεπτά (11 kW AC)
    • 10–80%: 30 λεπτά (50 kW DC)
  • Προηγούμενο άρθροΕυρώπη: Επιτάχυνση της μετάβασης των LCV – Κείμενο θέσεων της ACEA
    Επόμενο άρθροGAC: Είσοδος στην Ελλάδα με το Aion V – Ρεκόρ Guinness για το Hyptec SSR