Έφυγε σε ηλικία 86 ετών, μετά από σύντομη παραμονή στην εντατική σε νοσοκομείο της Μουμπάι (Βομβάης), ο Ratan Tata, ο οποίος θα μείνει στην ιστορία ως ένας οραματιστής ηγέτης στο χώρο του αυτοκινήτου, που συνέβαλε τα μέγιστα στην ανάπτυξη των εταιρειών των οποίων ηγήθηκε και γενικότερα στην αναδιαμόρφωση της αυτοκινητοβιομηχανίας στην Ινδία και διεθνώς.

O Tata ηγήθηκε της εταιρείας που έφερε το όνομά του από το 1990 έως το 2012, μετατρέποντάς την σε μια παγκόσμια επιχειρηματική δύναμη. Άφησε το στίγμα του στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία με τη δημιουργία του Tata Nano, ενός εξαιρετικά οικονομικού αυτοκινήτου που κυκλοφόρησε το 2008 στην Ινδία, αλλά δεν κατάφερε τελικά να βρει το δρόμο του προς τις ευρωπαϊκές αγορές. Το Nano, με τιμή κάτω από 1.500 ευρώ, έφερε επανάσταση στην αγορά της Ινδίας, κάνοντας τα επιβατικά αυτοκίνητα πιο προσιτά από ποτέ στο ευρύ κοινό.

Μια από τις πιο σημαντικές κινήσεις της καριέρας του Tata ήταν η εξαγορά της Jaguar Land Rover (JLR) το 2008, έναντι περισσότερων από 1,5 δισ. ευρώ. Υποστήριξε σθεναρά την ανεξαρτησία των δύο αυτοκινητοβιομηχανιών, επιτρέποντάς τους να αναπτύξουν ξεχωριστές στρατηγικές προϊόντων. Έπειτα από μια περίοδο αβεβαιότητας, η JLR επέστρεψε σε θετικά αποτελέσματα πωλήσεων χάρη στις καινοτόμους ιδέες του και τον μοναδικό τρόπο ηγεσίας του Tata.

Σε μια λιτή ανακοίνωση, ο Adrian Mardell, διευθύνων σύμβουλος της JLR, αναφέρει μεταξύ άλλων τα εξής: «Ολόκληρη η οικογένεια της JaquarLand Rover (JLR) είναι βαθιά θλιμμένη για το θάνατο του Ratan Tata. Τα προσωπικά του επιτεύγματα και η κληρονομιά του είναι απαράμιλλα στην κοινωνία και το στίγμα που αφήνει στην επιχείρηση και τις μάρκες μας είναι μεγαλύτερο από οποιουδήποτε άλλου ατόμου. Χάρη στο μοναδικό του όραμα ο Tata απέκτησε την JLR το 2008, και οφείλουμε ό,τι έχουμε γίνει από τότε στην ακλόνητη υποστήριξη και αφοσίωσή του. Ο Tata μας οδήγησε σε ένα εξαιρετικό ταξίδι. Ενέπνευσε απίστευτα νέα κεφάλαια στην ιστορία μας. Κάτω από τη γενναιόδωρηκαι έμπιστη καθοδήγησή του, αισθανθήκαμε βαθιά περήφανοι που είμαστεμέρος της ιστορίας του».

Προηγούμενο άρθροΗ Citroën στο Παρίσι