H Παγκόσμια Αγορά Αυτοκινήτου 2010-2019

Ποιες ήταν οι πωλήσεις και ποια τα μερίδια αγοράς των μαρκών στην Ελλάδα το 2020, την πιο δύσκολη χρονιά λόγω της πανδημίας και των περιορισμών που προκύπτουν από αυτή;

Για την παγκόσμια αγορά αυτοκινήτων -και ιδιαίτερα την ευρωπαϊκή- το 2020 ήταν μια κακή χρονιά. Η χειρότερη στην Ευρώπη από τότε που η Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA), άρχισε την καταγραφή των στοιχείων της. Μια χρονιά ούτως ή άλλως δύσκολη εξαιτίας και των αλλαγών στις καταναλωτικές τάσεις και συνήθειες που επιφέρει αφενός η κλιματική αλλαγή και αφετέρου η τεχνολογική εξέλιξη.

Έτσι, όπως ήταν αναμενομένο, όλες οι μάρκες κατέγραψαν μειωμένες πωλήσεις, δεν έλλειψαν όμως οι ανακατατάξεις που προκαλεί ευρέως η ηλεκτροκίνηση. Στην Ελλάδα, πάντως η υποχώρηση των πωλήσεων δεν επέφερε σοβαρές ανακατάτάξεις στη σειρά κατάταξης των μαρκών, με ελάχιστες εξαιρέσεις.

Στον πίνακα που ακολουθεί μπορείτε να δείτε αναλυτικά τις πωλήσεις και τα μερίδια αγοράς των μαρκών στην Ελλάδα το 2020, όπως προκύπτουν από τα στοιχεία του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτου (ΣΕΑΑ).

Πωλήσεις 2020 και μερίδια αγοράς των μαρκών στην Ελλάδα

Όπως φαίνεται και από τον πίνακα, όλες οι μάρκες κατέγραψαν πτώση το 2020, με δύο εξαιρέσεις: την Jeep που είδε τις πωλήσεις της να αυξάνονται κατά 53,8% και την Land Rover, που αύξησε τις πωλήσεις της κατά 14,4%. Στις μάρκες που βελτίωσαν τη θέση τους στην κατάταξη το 2020 περιλαμβάνονται οι Nissan (6η από 9η), Mercedes (9η από 10η) Renault (10η από 11η), Skoda (11η από 13η), BMW (12η από 15η), Jeep (21η από 23η), Land Rover (24η από 26η), Alfa Romeo (26η από 27η), Porsche 27η από 29η), Lexus (29η από 30η), Subaru (30η από 31η), Tesla (33η από 34η), Bentley (34η από 36η) και Chevrolet (35η από 36η). Η Toyota παραμένει σταθερά στην πρώτη θέση.

Να σημειώσουμε πως τα 13 από τα 22 αυτοκίνητα που πούλησε συνολικά η Tesla το περασμένο έτος, πωλήθηκαν τον Δεκέμβριο. Ο τελευταίος μήνας του περασμένου έτους ήταν εξαιρετικός για τις Peugeot (+75,9%), Opel (+330,7%), Nissan (+153,9%), Suzuki (+30,1%), BMW (+10%), Fiat (+45,7%), Volvo (+68,9%), Jeep (+174,2%), Land Rover (+334,8%), που πούλησε τα 100 από τα 365 μοντέλα της τον Δεκέμβριο και Maserati (100%) αλλά αυτό αφορά μόνο μία πώληση.

Λίνα Τσαγκαράκη

Προηγούμενο άρθροΟ Euro NCAP βαθμολογεί την ασφάλεια των LCV
Επόμενο άρθροTotal: μερίδιο στην ινδική Adani Green Energy