Τον Ιούλιο του 2023, η αγορά αυτοκινήτου της ΕΕ συνέχισε την αναπτυξιακή της πορεία, αφού οι ταξινομήσεις αυξήθηκαν 15,2% –δωδέκατος συνεχόμενος μήνας ανάπτυξης.

Οι ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων ανήλθαν στις 851.156 μονάδες, όπως δείχνουν τα στοιχεία της ACEA, καθώς σημειώνεται ανάκαμψη από τις ελλείψεις παρελκομένων του περασμένου έτους. Οι περισσότερες αγορές σημείωσαν σταθερή ανάπτυξη, συμπεριλαμβανομένων των τεσσάρων μεγαλύτερων: Γαλλία (+19,9%), Γερμανία (+18,1%), Ισπανία (+10,7%) και Ιταλία (+8,7%). Στην Ελλάδα η αύξηση των ταξινομήσεων τον Ιούλιο ήταν 13,9%.

Την περίοδο Ιανουαρίου – Ιουλίου 2023, οι ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων στην ΕΕ αυξήθηκαν σημαντικά (+17,6%), φτάνοντας συνολικά τα 6,3 εκατομμύρια μονάδες. Παρά τις ενδείξεις ανάκαμψης της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας από διαταραχές εφοδιασμού λόγω πανδημίας, οι ετήσιοι όγκοι εξακολουθούν να είναι 22% χαμηλότεροι από του 2019. Υπήρξαν διψήφια ποσοστά ανάπτυξης στις περισσότερες αγορές κατά τη διάρκεια της επτάμηνης περιόδου, συμπεριλαμβανομένων των τεσσάρων μεγαλύτερων: Ισπανία (+21,9%), Ιταλία (+20,9%), Γαλλία (+15,8%) και Γερμανία (+13,6%).

ΤΥΠΟΙ ΚΑΥΣΙΜΩΝ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ

Τον Ιούλιο, το μερίδιο αγοράς των ηλεκτρικών αυτοκινήτων μπαταρίας αυξήθηκε στο 13,6% (από 9,8% τον ίδιο μήνα πέρυσι). Τα υβριδικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα διατήρησαν τη δεύτερη θέση ως επιλογή μεταξύ των νέων αγοραστών αυτοκινήτων, καλύπτοντας πάνω από το ένα τέταρτο της αγοράς. Ωστόσο, τα αυτοκίνητα εσωτερικής καύσης (ICE), συμπεριλαμβανομένων των μοντέλων βενζίνης και ντίζελ, διατήρησαν το μερίδιο αγοράς τους, στο ήμισυ των πωλήσεων νέων αυτοκινήτων.

Ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Οι ταξινομήσεις νέων υβριδικών ηλεκτρικών αυτοκινήτων αυξήθηκαν κατά 31,6% τον Ιούλιο, κυρίως λόγω σταθερής ανάπτυξης στις μεγαλύτερες αγορές της περιοχής: Γερμανία (+46,6%), Γαλλία (+32,8%), Ισπανία (+30,8%) και Ιταλία (+16,7%) %). Αυτό επέφερε σωρευτική αύξηση 28,5%, με πωλήσεις σχεδόν 1,6 εκατομμυρίων μονάδων μεταξύ Ιανουαρίου και Ιουλίου, που ισοδυναμεί με το ένα τέταρτο της αγοράς.

Οι ταξινομήσεις νέων plug-in υβριδικών αυτοκινήτων στην ΕΕ τον Ιούλιο αυξήθηκαν κατά 14,5%, φτάνοντας τις 67.060 μονάδες. Οι ισχυρές επιδόσεις σε μεγάλες αγορές όπως η Ολλανδία (+107,6%), η Γαλλία (+80%) και η Ισπανία (+42,7%) αντισταθμίστηκαν από πτώση στη Γερμανία (-39,5%), τη μεγαλύτερη αγορά αυτού του τύπου καυσίμου. Παρόλη την ανάπτυξη, το μερίδιο αγοράς των plug-in υβριδικών αυτοκινήτων παρέμεινε σταθερό τον Ιούλιο, στο 7,9%.

Αυτοκίνητα βενζίνης και ντίζελ

Τον Ιούλιο, η αγορά βενζινοκίνητων αυτοκινήτων της ΕΕ αυξήθηκε κατά 5%, φτάνοντας τις 304.903 μονάδες. Ωστόσο, το μερίδιο αγοράς μειώθηκε από 39,3% σε 35,8% έναντι του περασμένου Ιουλίου. Αυτή η ανάπτυξη οφείλεται κυρίως στις σταθερές επιδόσεις των μεγάλων αγορών, ιδίως της Γαλλίας (+16,4%) και της Γερμανίας (+12,5%). Το πρώτο επτάμηνο του τρέχοντος έτους πουλήθηκαν πάνω από 2,3 εκατομμύρια βενζινοκίνητα αυτοκίνητα, σημαντική αύξηση 14,3% έναντι του 2022.

Από την άλλη, η αγορά αυτοκινήτων ντίζελ της ΕΕ συνέχισε να συρρικνώνεται (-9,1% τον Ιούλιο), παρόλη την ανάπτυξη στη Γερμανία (+2,7%) και στις αγορές της Κεντρικής και Ανατολικής Ευρώπης, ιδιαιτέρως στη Σλοβακία (+36,1%) και τη Ρουμανία (+19,8%) ). Τα ντιζελοκίνητα αυτοκίνητα αντιπροσωπεύουν πλέον μερίδιο αγοράς 14,1%, από 17,9% τον περυσινό Ιούλιο.

 

Προηγούμενο άρθροΤο ανανεωμένο Mazda3 2024 είναι εδώ
Επόμενο άρθροΜάρκες και μοντέλα σε Ευρώπη και Ελλάδα τον Ιούλιο 2023