Οι πωλήσεις μεταχειρισμένων αυτοκινήτων επανακάμπτουν. Στη Γερμανία και την Αυστρία, δύο από τις πρώτες χώρες που εξήλθαν από το καθολικό κλείσιμο, ανήλθαν στο 90% και το 80% του προ κρίσης όγκου τους, σύμφωνα με στοιχεία που δημοσίευσε η INDICATA.
“Βλέπουμε πολύ θετικές τάσεις, αλλά δεν θα μεταφερθούν απαραίτητα και σε άλλες αγορές”, προειδοποιεί ο Andy Shields, business unit director της INDICATA.
Η εξειδικευμένη εταιρεία σε πληροφορίες remarketing INDICATA μελέτησε τον αντίκτυπο της κρίσης του κορωνοϊού στις πωλήσεις μεταχειρισμένων οχημάτων σε όλη την Ευρώπη.
Η πρώτη ματιά
Με τις πρώτες χώρες να είναι πλέον εκτός απομόνωσης, η τέταρτη έκδοση του Market Watch της INDICATA παρέχει μια πρώτη ματιά στην ταχύτητα, το μέγεθος και τη φύση της ανάκαμψης.
Τα σημάδια είναι ελπιδοφόρα:
- Η Αυστρία ήταν η πρώτη χώρα στην Ευρώπη που μείωσε τους περιορισμούς στις πωλήσεις αυτοκινήτων, στις 14 Απριλίου. Οι πωλήσεις μεταχειρισμένων οχημάτων από τότε ανέκαμψαν στο 80% του προ κρίσης όγκου.
- Στη Γερμανία, όπου οι περιορισμοί μειώθηκαν ομοίως στις 20 Απριλίου, η ανάκαμψη ήταν ακόμη πιο έντονη: στο 90% των πωλήσεων του Μαρτίου.
- Τα στοιχεία για χώρες που αντιμετώπισαν μερικό αποκλεισμό – όπως η Ολλανδία και η Σουηδία – ήταν εξίσου θετικά. Η Δανία σημείωσε ακόμα και 102% των πωλήσεων προ κλεισίματος.
Σπορ αυτοκίνητα
Μια ενδιαφέρουσα εξέλιξη που κατέγραψε η INDICATA είναι πως οι πωλήσεις σπορ αυτοκινήτων αυξήθηκαν πολύ περισσότερο από τον μέσο όρο: στο 110% του όγκου προ κρίσης στην Αυστρία και στο 130% στη Γερμανία. Αυτό δείχνει ότι κάποιοι καταναλωτές “κάνουν ένα δώρο” στον εαυτό τους και, γενικότερα, πως η εμπιστοσύνη των καταναλωτών είναι αρκετά ισχυρή.
Ωστόσο, ο κ. Shields συμβουλεύει να μη γενικευθούν τα συμπεράσματα από τα αποτελέσματα αυτών των αγορών: “Η Γερμανία και η Αυστρία είναι εύπορες χώρες με ανθεκτικές οικονομίες και σοβαρά χρηματοοικονομικά αποθέματα”, λέει, σημειώνοντας επίσης πως η απομόνωσή τους ήταν μικρότερης διάρκειας και πιο χαλαρή από την υπόλοιπη Ευρώπη.
Άλλες αγορές
Και πράγματι, η πλήρης έκθεση της INDICATA δεν δείχνει ακόμα παρόμοια ανάκαμψη για τις άλλες μεγάλες αγορές μεταχειρισμένων οχημάτων της Ευρώπης, όπως τη Γαλλία, το Ηνωμένο Βασίλειο, την Ισπανία και την Ιταλία. Στοιχεία για την Ελλάδα δεν περιλαμβάνονται.
Στην έκθεση αναφέρονται δύο άλλες ενδιαφέρουσες εξελίξεις:
- Η μειούμενη δημοτικότητα των μεταχειρισμένων πετρελαιοκίνητων, που αντισταθμίζεται από την άνοδο των πωλήσεων μεταχειρισμένων βενζινοκίνητων αυτοκινήτων, αλλά και EV και υβριδικών. Για παράδειγμα: στην Πολωνία, η μετάβαση από το ντίζελ στη βενζίνη ήταν 9,8%. Στη Σουηδία, ο όγκος πωλήσεων μεταχειρισμένων υβριδικών και EV αυξήθηκε κατά 30%.
- Η ανυπομονησία των καταναλωτών σε αγορές που εξακολουθούν να βρίσκονται σε κατάσταση απομόνωσης. Οι έμποροι σε μικρότερες αγορές όπως η Πολωνία, η Πορτογαλία και το Βέλγιο πωλούν όλο και περισσότερα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα σε καταναλωτές που επιθυμούν να τα αγοράσουν.