Η Interbrand παρουσίασε την κατάταξη Best Global Brands 2023, αποκαλύπτοντας ότι πολλές από τις 100 κορυφαίες μάρκες του κόσμου βρίσκονται σε κατάσταση στασιμότητας.

Ο ρυθμός αύξησης της συνολικής αξίας των 100 κορυφαίων μαρκών επιβραδύνθηκε απότομα μετά τη σημαντική αύξηση του περασμένου έτους – αυξήθηκε κατά 5,7% φέτος σε σύγκριση με την περσινή αύξηση 16%, ανεβάζοντας τη συνολική αξία στα 3,3 τρισ. δολάρια (3,1 τρισ. δολάρια το 2022).

Η αξία των μαρκών αυτοκινήτου αυξήθηκε κατά 9% το 2023, με την BMW (#10) να μπαίνει στην πρώτη δεκάδα για πρώτη φορά. Η Porsche (#47), η Hyundai (#32) και η Ferrari (#70) πέτυχαν διψήφιο ρυθμό ανάπτυξης και αντιστοιχούσαν σε τρεις από τις πέντε κορυφαίες ταχύτερα αναπτυσσόμενες μάρκες.

«Οι κορυφαίεςμάρκες αυτοκινήτων αύξησαν τη βαθμολογία τους σε σχέση με τη Συνάφεια, την Εμπιστοσύνη, την Παρουσία και τη Συμμετοχή – βασικοί μοχλοί της αξίας της μάρκας – αυξάνοντας τελικά τη σύνδεσή τους με τους πελάτες», δήλωσε ο Greg Silverman, Global Director of Brand Economics στην Interbrand.

Η Toyota παραμένει στην κορυφή της κατάταξης αυτοκινήτων 

Και για το 2023 κορυφαία μάρκα αυτοκινήτου είναι η Toyota που διατηρεί την 6η θέση στην κατάταξη Best Global Brands 2023, πίσω από τις εταιρείες τεχνολογίας Apple, Microsoft, Amazon, Google και Samsung.

Η Toyota, που προπορεύεται όλων των άλλων μαρκών αυτοκινήτων από το 2011, παρέμεινε στην 6η θέση στην οποία είχε ανέλθει το 2022 ( από 7η το 2021) αυξάνοντας την αξία της κατά 8%. Η Mercedes-Benz ανέβηκε στην 7η θέση (από 8η πέρυσι ξεπερνώντας την Coca-Cola) αυξάνοντας επίσης την αξία της κατά 9,5%. Η BMW που μπήκε για πρώτη φορά στην πρώτη δεκάδα (από 13η πέρυσι) αύξησε κατά 10,4% την αξία της.

Η Tesla διατήρησε τη 12η θέση (στην οποία εκσφενδονίστηκε από την 40η θέση το 2020 και 14η το 2021) αλλά ο ρυθμός ανάπτυξής της ήταν ο πιο αργός μεταξύ των μαρκών αυτοκινήτων με την αξία της να αυξάνεται μόλις 4,0%.

Οι υπόλοιπες μάρκες αυτοκινήτων που πέτυχαν να περιληφθούν στις 100 πολυτιμότερες παγκοσμίως εφέτος είναι: Honda στην 27η θέση (26η το 2022), Hyundai στην 32η (35η το 2022), Audi 45η (46η το 2022), Volkswagen 50η (48η το 2022), Ford 51η (50η το 2022), Nissan 63η (61η το 2022), Ferrari 70η (75η το 2022) και Kia 88η (87η το 2022).

Υπενθυμίζεται πως πέρυσι στις 100 πολυτιμότερες μάρκες περιλαμβάνονταν ακόμα η Land Rover (98η) και η Mini (99η).

Προηγούμενο άρθροΗ Geely πούλησε το 3,4% των μετοχών της Volvo
Επόμενο άρθροΟ Tim Albertsen στο Fleet Europe Hall of Fame