Η Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) επανεξέλεξε τον Oliver Zipse, Πρόεδρο του ΔΣ του BMW Group, για τη θέση του Προέδρου της ACEA κατά τη δεύτερη θητεία του το 2022.
«Η αυτοκινητοβιομηχανία της ΕΕ είναι παγκόσμιος ηγέτης τεχνολογίας που χρησιμοποιεί την καινοτόμο ικανότητά της για την παροχή λύσεων στην αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής. Είμαστε πεπεισμένοι ότι η βιωσιμότητα και η παγκόσμια ανταγωνιστικότητα μπορούν να πάνε χέρι-χέρι –και ακόμη και να ενισχύσουν η μία την άλλη– εάν και οι δύο καθοδηγούνται από την τεχνολογική καινοτομία», δήλωσε ο κ. Zipse.
«Ανυπομονούμε λοιπόν για το επόμενο έτος, όταν η ΕΕ θα καθορίσει τη θεμελιώδη νομοθεσία που θα διαμορφώσει το μέλλον του κλάδου μας». Πολλά κρίσιμα σημεία της νομοθεσίας για το κλίμα έχουν ήδη προταθεί από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή στις αρχές του έτους.
Αυτά περιλαμβάνουν την αναθεώρηση του κανονισμού που θέτει τους στόχους CO2 για αυτοκίνητα και βαν, και την πρόταση για Κανονισμό Υποδομής Εναλλακτικών Καυσίμων (AFIR), ο οποίος εισάγει δεσμευτικούς στόχους ανάπτυξης για την υποδομή φόρτισης και ανεφοδιασμού καυσίμων σε όλα τα κράτη μέλη. Το επόμενο έτος, η Επιτροπή θα προτείνει επίσης νέα πρότυπα CO2 για βαρέα επαγγελματικά οχήματα.
«Κατά τον καθορισμό των στόχων AFIR και CO2 το 2022, οι εθνικές κυβερνήσεις και τα μέλη του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου θα λάβουν θεμελιώδεις και μακροπρόθεσμες αποφάσεις για τη μετάβαση στην κλιματικά ουδέτερη κινητικότητα», συνέχισε ο κ. Zipse.
«Ως κλάδος, έχουμε την κατάλληλη τεχνολογία οχημάτων άμεσα διαθέσιμη. Ωστόσο, η διασφάλιση ότι αρκετοί Ευρωπαίοι θα αγοράσουν αυτά τα οχήματα τα επόμενα χρόνια εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από το πόσο γρήγορα και ευρέως θα αναπτυχθούν οι υποδομές σε ολόκληρη την ΕΕ. Καλούμε το Συμβούλιο και το Κοινοβούλιο να διασφαλίσουν ότι οι στόχοι AFIR είναι φιλόδοξοι και αρκετά ισχυροί ώστε να επιτρέψουν την επίτευξη των μελλοντικών στόχων CO2 στην πράξη».
Η αυτοκινητοβιομηχανία αντιμετωπίζει επί του παρόντος ιστορικές προκλήσεις λόγω των ελλείψεων στην παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα, ιδιαίτερα της έλλειψης επαρκών microchips. Ως αποτέλεσμα αυτής της διαταραχής, λόγω της κρίσης του COVID, η παραγωγή αυτοκινήτων στην ΕΕ ήταν μειωμένη κατά 3 εκατομμύρια μονάδες σε σχέση με τον όγκο του 2019 πριν από την πανδημία το πρώτο εννεάμηνο του τρέχοντος έτους.
Τον Οκτώβριο, οι πωλήσεις νέων αυτοκινήτων μειώθηκαν κατά 30% σε σύγκριση με το 2020, σημειώνοντας τον τέταρτο συνεχόμενο μήνα πτώσης. «Για χάρη της παγκόσμιας ανταγωνιστικότητας του κλάδου μας, η Ευρώπη πρέπει να ενισχύσει την τεχνολογική της κυριαρχία για να είναι σε θέση να παρέχει βασικά στοιχεία στους βασικούς κλάδους της περιοχής», τόνισε ο κ. Zipse.
Ο κ. Zipse διορίστηκε Πρόεδρος της ACEA στις 9 Δεκεμβρίου, κατά τη διάρκεια συνεδρίασης του ΔΣ της, το οποίο αποτελείται από τους CEO των 16 μεγάλων κατασκευαστών αυτοκινήτων, βαν, φορτηγών και λεωφορείων της Ευρώπης. Ο Πρόεδρος της ACEA εκλέγεται από τα μέλη της ετησίως για ετήσια θητεία, η οποία μπορεί να ανανεωθεί μία φορά.