
Η Γερμανική Κυβέρνηση άλλαξε την νομοθεσία προκειμένου η τεχνολογία vehicle-to-grid (V2G) να γίνει οικονομικά πιο ελκυστική. Πιο συγκεκριμένα, η Ομοσπονδιακή Βουλή της Γερμανίας τροποποίησε τη νομοθεσία περί ενέργειας ώστε η ηλεκτρική ενέργεια που αποθηκεύεται σε σταθερές ή κινητές μπαταρίες και στη συνέχεια διοχετεύεται πίσω στο δίκτυο να εξαιρείται σε μεγάλο βαθμό από τις χρεώσεις δικτύου και, σε ορισμένες περιπτώσεις, και από τον φόρο ηλεκτρικής ενέργειας.
Μέχρι τώρα ο νόμος δεν αναγνώριζε τα οχήματα ως μέσα αποθήκευσης. Έτσι, το V2G, γνωστό και ως bidirectional charging, επιβαρυνόταν με δύο σετ χρεώσεων και φόρου, μία φορά όταν το όχημα φόρτιζε από το δίκτυο και μία δεύτερη όταν επέστρεφε ενέργεια σε αυτό.
Οικονομικά οφέλη του V2G
Η φόρτιση ενός ηλεκτρικού οχήματος όταν οι τιμές του ρεύματος είναι χαμηλές και η διοχέτευση ενέργειας στο δίκτυο όταν οι τιμές ανεβαίνουν μπορεί να αποφέρει έως 500 ευρώ ετησίως ανά όχημα, σύμφωνα με ανάλυση του Reiner Lemoine Institute για λογαριασμό του Agora Verkehrswende, ενός think tank με έδρα το Βερολίνο που επικεντρώνεται στη φιλική προς το κλίμα κινητικότητα.
Τα έσοδα μπορεί να είναι ακόμη υψηλότερα όταν ένας στόλος ή ιδιώτης οδηγός φορτίζει το όχημά του από δικά του φωτοβολταϊκά.
Ο Christian Hochfeld, Director του Agora Verkehrswende, δήλωσε ότι τέτοια οικονομικά κίνητρα μπορούν να επιταχύνουν την υιοθέτηση ηλεκτρικών οχημάτων.
«Στην καλύτερη περίπτωση, το κόστος ηλεκτρικής ενέργειας για τα ετήσια χιλιόμετρα ενός αμιγώς ηλεκτρικού αυτοκινήτου μπορεί να αντισταθμιστεί πλήρως – χωρίς εκπομπές και χωρίς κόστος» είπε.
Αντίδραση των OEM
Ο Dr. Marcus Bollig, Managing Director της VDA (Ένωση Γερμανικής Αυτοκινητοβιομηχανίας), χαιρέτισε την αλλαγή του νόμου, χαρακτηρίζοντας το V2G κεντρική τεχνολογία για την ελκυστικότητα της ηλεκτροκίνησης αλλά και για ένα ανανεώσιμο, ευέλικτο ενεργειακό σύστημα.
«Περισσότερα από 20 μοντέλα ηλεκτρικών οχημάτων διαθέσιμα στη Γερμανία είναι ήδη έτοιμα για bidirectional feedback προς το δίκτυο» είπε.
Ωστόσο, ο ίδιος υποστήριξε πως η κατάργηση της διπλής φορολόγησης της ηλεκτρικής ενέργειας θα περιοριστεί αρχικά μόνο σε χρήστες με δικά τους ηλιακά συστήματα.
Το V2G στηρίζει τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας
Το V2G έχει τη δυνατότητα να προσφέρει κρίσιμη ευελιξία στα ηλεκτρικά δίκτυα. Φορτίζοντας όταν υπάρχει αφθονία αιολικής και ηλιακής ενέργειας και επιστρέφοντας ενέργεια στο δίκτυο όταν χρειάζεται, τα EVs μπορούν να αντισταθμίσουν τις διακυμάνσεις των ανανεώσιμων πηγών και να ενισχύσουν τη σταθερότητα του συστήματος.
«Αυτό επιτρέπει μεγαλύτερο μερίδιο ανανεώσιμης ενέργειας στο ενεργειακό μίγμα και χαμηλότερες τιμές ρεύματος» δήλωσε ο Hochfeld.
Ένας αυξανόμενος αριθμός EVs, όπως το νέο Kia PV5 van, το Nissan Leaf, τα Volkswagen ID. με μπαταρία 77 kWh, το BYD Dolphin και το νέο BMW iX3, υποστηρίζουν πλέον εφαρμογές V2G.
Δωρεάν φόρτιση
Πέρυσι, η εταιρεία leasing Arval παρουσίασε το Arval Energy, μια πρωτοβουλία που συνδέει τη μετακίνηση με την ενέργεια και εστιάζει ιδιαίτερα σε V1G, V2G και Vehicle-to-Home (V2H).
Στο Ηνωμένο Βασίλειο, η Octopus Energy, ο μεγαλύτερος προμηθευτής ενέργειας της χώρας, συνεργάστηκε με την BYD για να προσφέρει στους πελάτες το πακέτο Power Pack Bundle, που περιλαμβάνει ένα leased V2G-ready BYD Dolphin, έναν φορτιστή V2G Zaptec Pro και πρόσβαση σε ένα έξυπνο τιμολόγιο ηλεκτρικής ενέργειας που προσφέρει εντελώς δωρεάν φόρτιση στο σπίτι. Η Octopus Energy αναφέρει ότι αυτό μπορεί να μειώσει τους λογαριασμούς ηλεκτρικού κατά 620 λίρες (700 ευρώ) τον χρόνο σε σύγκριση με μια τυπική μεταβλητή χρέωση.
Ο Greg Jackson, Founder της Octopus Energy Group, δήλωσε
«Το V2G είναι καταλύτης ριζικών αλλαγών για τους οδηγούς και το δίκτυο. Για πρώτη φορά, οι οδηγοί μπορούν χωρίς προσπάθεια να τροφοδοτούν τα σπίτια τους και να βοηθούν το δίκτυο – και να οδηγούν δωρεάν ως αντάλλαγμα. Το V2G είναι εδώ, διαθέσιμο σε κλίμακα και έτοιμο να ανατρέψει ολόκληρο το ενεργειακό σύστημα».
Η Stella Li, Executive Vice President της BYD, είπε ότι το έργο θα επιτρέψει στους πελάτες της BYD να αξιοποιήσουν πλήρως τις δυνατότητες των EVs, όχι μόνο ως μέσο μετακίνησης αλλά ως δυναμικά στοιχεία που μπορούν να υποστηρίξουν το δίκτυο.
«Ενθαρρύνουμε τους ιδιοκτήτες EV να διαδραματίσουν ενεργό ρόλο στο ενεργειακό οικοσύστημα, μειώνοντας το κόστος και αυξάνοντας την ανθεκτικότητα των συστημάτων ανανεώσιμης ενέργειας» τόνισε.













