Σε δοκιμές που καλύπτουν την Αφρική, την Αυστραλία, την Ευρώπη, την Ιαπωνία και τη Βόρεια Αμερική, η Nissan εργάζεται για να ενεργοποιήσει την τεχνολογία αμφίδρομης φόρτισης – V2X στα EV.

Καθώς ο κόσμος ανταποκρίνεται στην κλιματική αλλαγή, η μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου θα απαιτήσει σημαντικές μεταρρυθμίσεις στον τρόπο παραγωγής και διανομής ηλεκτρικής ενέργειας. Τα ηλεκτρικά οχήματα (EV) αλλάζουν τα δεδομένα σε αυτή την προσπάθεια. Όχι μόνο εξαλείφουν τις εκπομπές καυσαερίων στον τομέα των μεταφορών, αλλά, χρησιμοποιώντας την τεχνολογία αμφίδρομης φόρτισης, μπορούν επίσης να χρησιμεύσουν ως ένα κινητό power bank που αποθηκεύει το “περίσσευμα” της ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές, εξασφαλίζοντας στους ιδιοκτήτες EV εξοικονόμηση στους λογαριασμούς του ηλεκτρικού ρεύματος και συμβάλλοντας στην σταθεροποίηση της ισχύος του δικτύου. Καθώς ολοένα και περισσότερα νοικοκυριά δίνουν μεγαλύτερη προσοχή στις επιπτώσεις της προμήθειας ενέργειας, τα EV με V2X αποτελούν ουσιαστικό μέρος αυτής της εξέλιξης.

Τι είναι το V2X

Το V2X (όχημα προς τα πάντα – δηλαδή η επικοινωνία μεταξύ ενός οχήματος και οποιασδήποτε οντότητας ή μονάδας που μπορεί να επηρεάσει ή να επηρεαστεί από το όχημα) είναι ένας όρος που περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, τη φόρτιση από το όχημα στο σπίτι (V2H), από το όχημα στο κτίριο (V2B) και από το όχημα στο δίκτυο (V2G). Επιτρέπει σε μια μπαταρία EV να εκφορτίζει την ισχύ σε άλλη πηγή, όπως ένα σπίτι, μια επιχείρηση ή ακόμα και στο ηλεκτρικό δίκτυο και στη συνέχεια να ανακτά αυτήν την ισχύ αργότερα, επαναφορτίζοντας από το δίκτυο.

Το V2X ως κοινωνική υπηρεσία

Το V2X βοηθά ήδη την κοινωνία ωφελώντας τους ανθρώπους και τις υποδομές. Για τους ιδιώτες, υποστηρίζει μια αξιόπιστη, φθηνότερη παροχή ηλεκτρικής ενέργειας. Με τη φόρτιση V2H, για παράδειγμα, τα ηλεκτρικά οχήματα μπορούν να μειώσουν τους λογαριασμούς κοινής ωφελείας εκφορτίζοντας ρεύμα σε ώρες αιχμής,  όταν το οικιακό τιμολόγιο είναι υψηλό και ανακτώντας στη συνέχεια αυτή την ισχύ, όταν η ζήτηση και οι τιμές είναι χαμηλότερες. Στην πράξη, αυτό θα μπορούσε να σημαίνει ότι τα Ev εκφορτίζουν ενέργεια όταν οι οικογένειες φτάνουν στο σπίτι από τη δουλειά ή το σχολείο, ανάβουν τα φώτα και λειτουργούν ενεργοβόρες συσκευές, όπως τα κλιματιστικά  και στη συνέχεια επαναφορτίζονται, κατά τη διάρκεια της νύχτας, καθώς μειώνεται η κατανάλωση ενέργειας στο σπίτι.

Τα ηλεκτρικά οχήματα μπορούν επίσης να μειώσουν τις διακοπές ρεύματος, παρέχοντας ηλεκτρική ενέργεια κατά τη διάρκεια διακοπών λόγω φυσικών καταστροφών και δυσμενών καιρικών συνθηκών. Μπορούν ακόμη και να λειτουργήσουν ως κινητές πηγές ενέργειας, εκφορτώνοντας ισχύ για να βοηθήσουν σε μια έκτακτη ανάγκη τα σωστικά συνεργεία, προκειμένου να λειτουργούν κατά τη διάρκεια φυσικών καταστροφών.

Το V2X θα γίνει πιο ολοκληρωμένο

Το V2X θα μπορούσε επίσης να υποστηρίξει διανομή και τροφοδοσία ρεύματος. Με την εκφόρτιση ισχύος κατά τη διάρκεια της ζήτησης αιχμής και την ανάκτησή της κατά τη διάρκεια χαμηλής ζήτησης, θα μπορούσε να υποστηρίξει τη μακροζωία του δικτύου ενέργειας,  ισοπεδώνοντας τις καμπύλες ζήτησης (που ονομάζονται “κορυφές ζήτησης”) για μια πιο συνεπή λήψη ισχύος με την πάροδο του χρόνου. Αυτό μπορεί να ωφελήσει ακόμη και τους ιδιοκτήτες ηλεκτρικών οχημάτων, οι οποίοι, για παράδειγμα, θα μπορούσαν να αντισταθμίσουν το κόστος στάθμευσης με την εκφόρτωση ρεύματος στο ηλεκτρικό δίκτυο, όταν υπάρχει ζήτηση.

Προηγούμενο άρθροFiat 500: βραβεύθηκε ως “το καλύτερο αυτοκίνητο πόλης”
Επόμενο άρθροΗ εφαρμογή Bentayga EWB AR Visualiser