
Η έλλειψη μικροτσίπ της Nexperia δείχνει να υποχωρεί, καθώς η Κίνα χαλάρωσε εν μέρει την απαγόρευση εξαγωγών των ημιαγωγών της εταιρείας — κρίσιμων εξαρτημάτων για την αυτοκινητοβιομηχανία.
Ωστόσο, αυτή η πιθανή επίλυση της διαμάχης αποκρύπτει βαθύτερες ευπάθειες της παγκόσμιας εφοδιαστικής αλυσίδας.
Σύμφωνα με αναλυτές του κλάδου, οι αυτοκινητοβιομηχανίες πρέπει να περιμένουν επαναλαμβανόμενες κρίσεις εφοδιασμού, καθώς οι γεωπολιτικές εντάσεις μεταξύ Κίνας, Ευρώπης και ΗΠΑ παραμένουν ισχυρές.
Οι αναλυτές τονίζουν ότι ταχύτητα και ευελιξία είναι πλέον καθοριστικές παράμετροι, και μερικές εταιρείες έχουν ήδη ξεκινήσει να ενισχύουν την ευελιξία της εφοδιαστικής τους αλυσίδας. Η γερμανική ένωση αυτοκινητοβιομηχανίας VDA ανέφερε ότι οι κατασκευαστές και οι προμηθευτές έχουν προσαρμόσει τις διαδικασίες τους τα τελευταία χρόνια, καθιστώντας τις πιο ανθεκτικές μέσω διαφοροποίησης προμηθευτών και διαδρομών παράδοσης.
Ωστόσο, πρόσθεσε εκπρόσωπος της VDA, οι εταιρείες διατηρούν περιορισμένα αποθέματα, και αν ένας κόμβος όπως η Nexperia σταματήσει, άλλοι κατασκευαστές δεν μπορούν να αυξήσουν άμεσα την παραγωγή για να καλύψουν το κενό.
Η απειλή διακοπής παραγωγής σε εταιρείες όπως η Volkswagen και οι προμηθευτές της, Robert Bosch και ZF, έχει προς το παρόν απομακρυνθεί, καθώς οι προμήθειες μικροτσίπ της Nexperia έχουν επανεκκινήσει.
Η Nexperia, με έδρα την Ολλανδία αλλά κινεζικής ιδιοκτησίας, παράγει δισεκατομμύρια μικροτσίπ για αυτοκίνητα και άλλες ηλεκτρονικές συσκευές. Το Πεκίνο επέβαλε ελέγχους στις εξαγωγές των προϊόντων της που κατασκευάζονται στην Κίνα, αφού η ολλανδική κυβέρνηση ανέλαβε τον έλεγχο της εταιρείας στις 30 Σεπτεμβρίου, επικαλούμενη ανησυχίες για τη μεταφορά τεχνολογίας.













