Η Honda Motor Co., Ltd. παρουσίασε νέο σύστημα ασφάλειας και υποστήριξης οδηγού, το Honda Sensing 360, που καταργεί τα τυφλά σημεία γύρω από το όχημα και συνεισφέρει στην αποφυγή συγκρούσεων και στη μείωση του φόρτου εργασίας του οδηγού στο τιμόνι.

Ακόμα πιο εξελιγμένο από το προηγούμενο σύστημα, το Honda Sensing 360 διαθέτει εκτεταμένη εμβέλεια ανίχνευσης όχι μόνο μπροστά και πίσω, αλλά και από όλες τις κατευθύνεις γύρω από το όχημα.

Η χρήση του Honda Sensing 360 θα ξεκινήσει επίσημα το 2022 με την εμπορική κυκλοφορία του προϊόντος στην κινεζική αγορά. Η Honda σκοπεύει να επεκτείνει την εφαρμογή του σε όλα τα μοντέλα που θα πωλούνται στις σημαντικότερες αγορές μέχρι το 2030.

Με όραμα μία κοινωνία με μηδενικά ατυχήματα για όλους τους χρήστες των δρόμων, όπως αποτυπώνεται στο παγκόσμιο σλόγκαν “Safety for Everyone,” η Honda υποστηρίζει την έρευνα & εξέλιξη τεχνολογιών ασφάλειας από απόψεως εξοπλισμού αλλά και λογισμικού. Από το 2014 που κυκλοφόρησε για πρώτη φορά, το σύστημα προηγμένης ασφάλειας και υποστήριξης οδηγού Honda Sensing*1 έχει εξελιχθεί περαιτέρω, με τη χρήση του να επεκτείνεται στα μοντέλα μαζικής παραγωγής σε όλο τον κόσμο για την υποστήριξη των οδηγών Honda σε ποικίλες οδηγικές συνθήκες.

Το Honda Sensing 360*1 πετυχαίνει ανίχνευση 360 μοιρών*2 μέσω της προσθήκης πέντε μονάδων ραντάρ χιλιοστομετρικού κύματος μπροστά και σε κάθε γωνία του οχήματος, επιπλέον της μονοεστιακής κάμερας*3 που χρησιμοποιείται από την τρέχουσα έκδοση Honda Sensing. Αυτή η εκτεταμένη εμβέλεια ανίχνευσης καλύπτει τυφλά σημεία γύρω από το όχημα που δύσκολα ελέγχονται οπτικά από τον οδηγό και συμβάλλει στην αποφυγή συγκρούσεων με άλλα οχήματα και πεζούς, καθώς και στη μείωση του φόρτου εργασίας του οδηγού στο τιμόνι. Για την εξέλιξη του Honda Sensing 360, η Honda αξιοποίησε τις γνώσεις και την τεχνογνωσία που έχει αποκομίσει από την έρευνα & ανάπτυξη τεχνολογιών αυτοματοποιημένης οδήγησης Επιπέδου 3.

Η Honda στοχεύει στην επίτευξη μηδενικού αριθμού θανάτων από τροχαία ατυχήματα όπου εμπλέκονται μοτοσυκλέτες και αυτοκίνητα της μάρκας σε όλο τον κόσμο μέχρι το   2050*4. Αξιοποιώντας τα μοναδικά της πλεονεκτήματα ως κατασκευαστής αυτοκινήτων και μοτοσυκλετών, η Honda θα συνεχίσει παράλληλα τις προσπάθειές της να διαδραματίσει πρωταγωνιστικό ρόλο στην υλοποίηση μιας κοινωνίας με μηδενικές συγκρούσεις.

ΚΥΡΙΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΤΟΥ HONDA SENSING 360

  • Η εξέλιξη του Collision Mitigation Braking System (CMBS)

Όταν το αυτοκίνητο στρίβει αριστερά ή δεξιά σε μία διασταύρωση σε συμβατικό δρόμο, μόλις το σύστημα ανιχνεύσει άλλα οχήματα ή πεζούς και αναγνωρίσει κίνδυνο σύγκρουσης, τότε παρεμβαίνει το Collision Mitigation Braking System (CMBS). Η εξελιγμένη έκδοση CMBS του Honda Sensing 360 έχει ευρύτερη εμβέλεια ανίχνευσης η οποία εκτός από το εμπρός τμήμα του οχήματος, παρακολουθεί και όλες τις κατευθύνσεις γύρω από αυτό. Αυτό σημαίνει ότι το σύστημα μπορεί να βοηθήσει τον οδηγό να αποφύγει και να περιορίσει τις επιπτώσεις μιας σύγκρουσης με άλλο όχημα ή πεζό που εισέρχεται στη διασταύρωση ταυτόχρονα από διαφορετικές κατευθύνσεις.

 

  • Front Cross Traffic Warning

Όταν το όχημα κινείται με χαμηλή ταχύτητα ή ξεκινά από στάση σε μία διασταύρωση σε συμβατικό δρόμο, το σύστημα ειδοποιεί τον οδηγό για οχήματα που ετοιμάζονται να διασχίσουν τη διασταύρωση από το πλάι και μπροστά. Όταν αναγνωρίσει επικείμενη σύγκρουση, το σύστημα εκδίδει ηχητικές και οπτικές προειδοποιήσεις στο ταμπλό για να κρούσει τον κώδωνα του κινδύνου στον οδηγό και να τον παροτρύνει σε ενέργειες προς αποφυγή της σύγκρουσης.

  • Lane Change Collision Mitigation

Όταν εκτελείται αλλαγή λωρίδας, το σύστημα βοηθά στην αποφυγή μιας σύγκρουσης με όχημα από τη διπλανή λωρίδα που πλησιάζει από πίσω. Όταν το σύστημα αναγνωρίσει κίνδυνο σύγκρουσης με το όχημα που ακολουθεί αλλά βρίσκεται στο τυφλό σημείο,  τότε εκδίδει ηχητικές και οπτικές προειδοποιήσεις στο ταμπλό για να ενεργοποιήσει τον οδηγό και να τον υποστηρίξει στους ελιγμούς αποφυγής της σύγκρουσης.

  • Active Lane Change Assist*5

Όταν το όχημα κινείται με Adaptive Cruise Control (ACC) με Low-Speed Follow και ενεργοποιημένο το Lane Keeping Assist System (LKAS) και εφόσον συντρέχουν ορισμένες προϋποθέσεις σε δρόμο ταχείας κυκλοφορίας, μόλις ο οδηγός ενεργοποιήσει το φλας*6, το σύστημα υποστηρίζει τους ελιγμούς διεύθυνσης για την αλλαγή λωρίδας.

  • Cornering Speed Assist

Όταν το όχημα στρίβει σε δρόμο ταχείας κυκλοφορίας με το ACC ενεργοποιημένο, το σύστημα προσαρμόζει ανάλογα την ταχύτητα. Χρησιμοποιώντας μία εμπρόσθια κάμερα, το σύστημα ανιχνεύει την καμπύλη της λωρίδας πριν την στροφή και υποστηρίζει τον οδηγό να στρίψει ομαλά.


*1  Υπάρχουν όρια στις δυνατότητες (π.χ. ικανότητα αναγνώρισης και ελέγχου) των λειτουργιών του Honda SENSING και του Honda SENSING 360. Παρακαλούμε μην υπερεκτιμάτε τις δυνατότητες κάθε λειτουργίας του Honda SENSING/Honda SENSING 360 και οδηγείτε με ασφάλεια, συγκεντρωμένοι και προσέχοντας τις συνθήκες κυκλοφορίας γύρω σας.

*2  Υπάρχουν όρια στην απόδοση ανίχνευσης του Honda SENSING 360. Η ανίχνευση 360 μοιρών δεν απαλλάσσει τον οδηγό από την ευθύνη της οπτικής επιβεβαίωσης.

*3  Ανάλογα με την περίοδο πωλήσεων και τα μοντέλα, μερικά συστήματα Honda SENSING διαθέτουν κάμερα που δεν είναι μονοεστιακή.

*4  Ο στόχος ασφάλειας της Honda για το 2050 ανακοινώθηκε στην εναρκτήρια συνέντευξη τύπου του global CEO της εταιρείας στις 23 Απριλίου, 2021.  https://global.honda/newsroom/news/2021/c210423eng.html?from=topcopy

*5  Το Active Lane Change Assist δεν είναι σχεδιασμένο για να προσφέρει υποβοήθηση διεύθυνσης σε αλλαγές λωρίδων σε όλες τις συνθήκες.

*6  Ο οδηγός πρέπει να ελέγχει εάν οι συνθήκες κυκλοφορίας είναι ασφαλείς, εάν η λωρίδα που σκοπεύει να εισέλθει είναι ‘καθαρή’, πριν βγάλει φλας για να ενεργοποιηθεί η λειτουργία Active Lane Change Assist.

Προηγούμενο άρθροΗ Kia πέτυχε ρεκόρ μεριδίου αγοράς της στην Ευρώπη
Επόμενο άρθροStellantis – LG Energy Solution: Κοινοπραξία μπαταριών