Από τον ερχόμενο Μάρτιο, οι διαχειριστές στόλων οχημάτων θα διαθέτουν ένα αντικειμενικό πρότυπο για να αξιολογούν τις εκπομπές από την παραγωγή έως την απόσυρση των νέων οχημάτων.

Η United Nations Economics Commission for Europe (UNECE) αναπτύσσει αυτή την περίοδο το πρώτο ενιαίο παγκόσμιο πρότυπο για τη μέτρηση του ανθρακικού αποτυπώματος των οχημάτων σε όλο τον κύκλο ζωής τους.

Η αξιολόγηση κύκλου ζωής θα καλύπτει κάθε στάδιο από την εξόρυξη πρώτων υλών μέχρι την κατασκευή, τη χρήση και την ανακύκλωση στο τέλος του κύκλου ζωής.

Το «UNECE World Forum for Harmonization of Vehicle Regulations» αναμένει η πρωτοβουλία να υιοθετηθεί τον Μάρτιο του 2026, οπότε και θα ενταχθεί στη διαδικασία έγκρισης τύπου για τα νέα οχήματα.

Η UNECE αναφέρει ότι το πρόγραμμα θα παρέχει σε κυβερνήσεις και στη βιομηχανία ένα κοινό πλαίσιο για την ποσοτικοποίηση και σύγκριση των εκπομπών των οχημάτων.

Στόχος είναι να δημιουργηθεί ένας μηχανισμός βασισμένος σε μετρήσιμα στοιχεία για τη μετάβαση προς πραγματικά βιώσιμη κινητικότητα. Η διαδικασία θα καλύπτει όλους τους τύπους οχημάτων, δηλαδή με κινητήρες εσωτερικής καύσης (ICE), ηλεκτρικά (BEV) και υβριδικά.

Η ομάδα εργασίας ξεκίνησε το 2023 και καθοδηγείται από τις κυβερνήσεις της Ιαπωνίας και της Νότιας Κορέας.

Μια μελέτη για τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου κατά τον κύκλο ζωής αυτοκινήτων στην Ευρωπαϊκή Ένωση από το International Council on Clean Transportation υπολόγισε ότι τα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα παράγουν 40% περισσότερες εκπομπές θερμοκηπίου σε σχέση με τα αντίστοιχα βενζινοκίνητα οχήματα κατά την κατασκευή τους, κυρίως λόγω της υψηλής ενεργειακής απαίτησης της παραγωγής μπαταριών.

Ωστόσο, σε ολόκληρο τον κύκλο ζωής τους, οι εκπομπές των BEVs στην ΕΕ εκτιμάται ότι είναι 73% χαμηλότερες από εκείνες των βενζινοκίνητων αυτοκινήτων – 63g CO2e/km έναντι 235g CO2e/km. Ο υπολογισμός βασίστηκε στη φόρτιση των BEVs με το μέσο ενεργειακό μείγμα της ΕΕ, που προέρχεται από άνθρακα, φυσικό αέριο, πυρηνική ενέργεια και ανανεώσιμες πηγές. Με αυτά τα δεδομένα, ένα πλήρως ηλεκτρικό όχημα αρχίζει να εξοικονομεί μεγαλύτερο αριθμό εκπομπών μετά από 17.000 km σε σύγκριση με ένα βενζινοκίνητο όχημα. Αν το ηλεκτρικό φορτιζόταν αποκλειστικά με ανανεώσιμη ενέργεια, οι εκπομπές κύκλου ζωής του θα μειώνονταν στα 52g CO2e/km, δηλαδή 78% λιγότερες από τις βενζινοκίνητες επιλογές.

  • Προηγούμενο άρθροΝομοθετική αλλαγή στη Γερμανία στηρίζει τη φόρτιση vehicle-to-grid
    Επόμενο άρθροΕΕ: Αλλαγές στις άδειες οδήγησης, συμπεριλαμβανομένων των βαν 4,25 τόνων