Εν όψει της IAA Transportation 2024 (17-22 Σεπτεμβρίου, Ανόβερο), η Volkswagen Commercial Vehicles κυκλοφόρησε νέα προσθήκη στα plug-in υβριδικά LCV, το eHybrid Caddy.

Πρόκειται για σημαντική προσθήκη στη μικρή αλλά αναπτυσσόμενη κατηγορία plug-in υβριδικών LCV.

Μέχρι τώρα, το VW Caddy ήταν διαθέσιμο μόνο ως TDI 2,0 λίτρων (ντίζελ) ή TSI 1,5 λίτρων (βενζίνης). Το eHybrid Caddy βασίζεται στην έκδοση βενζίνης. Η plug-in έκδοση συνδυάζει βενζινοκινητήρα και ηλεκτροκινητήρα, που τροφοδοτείται από μπαταρία 19,7 kWh, παρέχοντας μέγιστη ηλεκτρική αυτονομία 122 χλμ. Το όχημα μπορεί να φορτιστεί μέσω wallbox AC 11 kW στο σπίτι και σε ταχυφορτιστές DC έως 50 kW.

Πλεονεκτήματα

Το eHybrid Caddy διατίθεται με στάνταρ και μεγαλύτερο μεταξόνιο (Maxi) και για μεταφορά εμπορευμάτων (Cargo) ή προσωπικού (Kombi).

Οι plug-in εκδόσεις του Caddy λανσαρίστηκαν εφόσον αυξάνεται η ζήτηση υβριδικών LCV. Τα υβριδικά LCV συνδυάζουν δύο σημαντικά χαρακτηριστικά δύο διαφορετικών συνόλων κίνησης. Του ηλεκτροκινητήρα, για είσοδο σε ζώνες περιορισμένων εκπομπών και του θερμικού κινητήρα, για πολλά ημερήσια χιλιόμετρα. Με δυνατότητα εναλλαγής μεταξύ κινητήριων συνόλων, τα υβριδικά LCV προσφέρουν και τα δύο.

Αναπτυσσόμενη κατηγορία

Τα plug-in υβριδικά LCV αποτελούν σχετικά μικρό αλλά αναπτυσσόμενο τμήμα της κατηγορίας LCV. Τα στοιχεία της ACEA δείχνουν ότι το 2018, όταν το ντίζελ εξακολουθούσε να αποτελεί το 92,9% της αγοράς και τα BEV το 1,3%, τα υβριδικά αντιπροσώπευαν μόλις το 0,10% του συνόλου.

Το 2023, το μερίδιο του ντίζελ στα ευρωπαϊκά LCV μειώθηκε σημαντικά (στο 82,60%), κυρίως προς όφελος των αμιγώς ηλεκτρικών LCV (7,40%) και σε μικρότερο βαθμό, των υβριδικών LCV (2,30% ). Αυτό σημαίνει ότι τα υβριδικά LCV υποσκέλισαν τις «άλλες» κατηγορίες (CNG, κυψελών καυσίμου υδρογόνου, κινητήρες τεχνολογίας ectin (η οποία παρέμεινε στάσιμη, από 1,20% το 2018 σε 1,40% το 2023).

Το πρόβλημα με τα plug-in LCV είναι η περιορισμένη επιλογή μοντέλων. Αυτό συμβαίνει επειδή οι περισσότεροι κατασκευαστές LCV παρέβλεψαν το υβριδικό στάδιο και προχώρησαν κατευθείαν στα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα.

Άλλα μοντέλα plug-in LCV

Παρατίθενται μερικά χαρακτηριστικά μοντέλα:

  • Το Ford Transit Custom Plug-in υβριδικό, που κυκλοφορεί στην αγορά από το 2021. Η Ford θα κυκλοφορήσει και την plug-in έκδοση του Transit Connect εντός του έτους.
  • Η Mercedes παρουσίασε την υβριδική έκδοση του Vito, που συνδυάζει ηλεκτροκίνηση και ντίζελ.
  • Τον περασμένο Δεκέμβριο, η Volkswagen παρουσίασε την έκδοση PHEV του Transporter.
  • Δύο ακόμα PHEV LCV στην ευρωπαϊκή αγορά είναι το LECV VN5, της βρετανικής θυγατρικής της Geely, που κατασκευάζει λονδρέζικα ταξί και το Mitsubishi Outlander Commercial, η LCV έκδοση του επιβατικού SUV Outlander PHEV.

Τα plug-in υβριδικά LCV διαθέτουν διάφορα πλεονεκτήματα. Δεν παρέχουν απλώς πρόσβαση σε ζώνες χαμηλών εκπομπών ή ελεύθερες ρύπων, αλλά, εάν χρησιμοποιούνται σωστά και χαμηλότερο λειτουργικό κόστος. Λαμβάνοντας υπόψη την μεγαλύτερη αυτονομία και την ευκολία ανεφοδιασμού του κινητήρα ICE, τα βαν PHEV συμφέρουν ιδιαιτέρως.

Κάποια μειονεκτήματα

Το γεγονός ότι υπάρχουν τόσο λίγες επιλογές και η κατηγορία παραμένει σχετικά μικρή οφείλεται σε ορισμένα μειονεκτήματα των υβριδικών βαν. Γενικά είναι πιο ακριβά και βαρύτερα, γεγονός που μειώνει το ωφέλιμο φορτίο. (τα αμιγώς ηλεκτρικά LCV είναι ακόμα βαρύτερα). Επίσης είναι τεχνικά πιο περίπλοκα, με επιπτώσεις στη συντήρηση και την επισκευή. Και εάν δεν χρησιμοποιούνται αποτελεσματικά, δεν θα ανταποκριθούν στις προσδοκίες εξοικονόμησης κόστους.

Άρα λοιπόν, υπάρχει μέλλον για LCV που δεν είναι απλώς ICE ή EV, αλλά μείγμα και των δύο; Το λανσάρισμα του VW Caddy φαίνεται να υποδηλώνει πως υπάρχει. Η ανάπτυξή τους στην αγορά εξαρτάται από το πλήθος των βιώσιμων επιχειρηματικών εφαρμογών.

Προηγούμενο άρθροΗ BYD εξαγοράζει τη Hedin eMobility
Επόμενο άρθροΣημαντική αύξηση εκθετών στην IAA Transportation 2024