Μόνο 1 στα 9 σημεία φόρτισης είναι γρήγορο στην ΕΕ, όπως επισημαίνει η ACEA, ενόψει των αποφάσεων για το νέο Κανονισμό Υποδομής Εναλλακτικών Καυσίμων (AFIR).

Η Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) προειδοποιεί τους αρμόδιους χάραξης πολιτικής της ΕΕ για το διπλό πρόβλημα υποδομής φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων: παρατηρείται κατάφωρη έλλειψη φορτιστών στην περιοχή και πολύ λίγοι από τους υπάρχοντες μπορούν να φορτίσουν τα οχήματα με αποδεκτή ταχύτητα.

Η ACEA κρούει τον κώδωνα του κινδύνου, καθώς οι εθνικές κυβερνήσεις και το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο πρόκειται να αποφανθούν για τον Κανονισμό Υποδομής Εναλλακτικών Καυσίμων (AFIR) που πρότεινε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή τον Ιούλιο. Το AFIR αποτελεί κεντρικό συστατικό του ευρωπαϊκού πακέτου για το κλίμα «Fit for 55», το οποίο περιλαμβάνει και νέους στόχους CO2 για τα αυτοκίνητα.

Από τους περίπου 225.000 δημόσιους φορτιστές που διατίθενται στην ΕΕ, μόνον 25.000 είναι κατάλληλοι για ταχεία φόρτιση. Με άλλα λόγια, μόνον ένα στα εννέα ευρωπαϊκά σημεία φόρτισης διαθέτει ταχυφορτιστή (ισχύος άνω των 22 kW). Τα υπόλοιπα σημεία φόρτισης (δυνατότητας 22 kW ή μικρότερη) διαθέτουν πρίζες μικρής ικανότητας.

Η φόρτιση ηλεκτρικού αυτοκινήτου σε μία από αυτές τις 200.000 πρίζες χαμηλής τεχνολογίας μπορεί να διαρκέσει και ολόκληρη νύχτα. Αντιθέτως, η χρήση ενός ταχυφορτιστή μεγάλης ισχύος μπορεί να περιορίσει το χρόνο σε λιγότερο από μία ώρα. Οι ταχυφορτιστές, ωστόσο, εξακολουθούν να είναι ελάχιστοι (11%) στο ευρωπαϊκό δίκτυο υποδομής.

«Για να υιοθετήσουν περισσότεροι πολίτες την ηλεκτροκίνηση, πρέπει να εξαλειφθεί κάθε ταλαιπωρία φόρτισης», δήλωσε ο Γενικός Διευθυντής της ACEA, Eric-Mark Huitema. «Ο κόσμος πρέπει να δει πολλούς φορτιστές στο καθημερινό περιβάλλον και αυτά τα σημεία φόρτισης πρέπει να είναι ταχέα και εύκολα στη χρήση – χωρίς αναμονή και μεγάλες ουρές».

«Η φόρτιση πρέπει να καταστεί πρακτική και απλή, όπως ο ανεφοδιασμός σήμερα. Δυστυχώς, η πρόταση AFIR δεν είναι αρκετά φιλόδοξη για την επίτευξη αυτού του στόχου. Επιπλέον, δεν ευθυγραμμίζεται με τους προτεινόμενους νέους στόχους CO2 για τα αυτοκίνητα», προειδοποίησε ο κ. Huitema.

Ως εκ τούτου, η ACEA προτρέπει το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και το Συμβούλιο να ενισχύσουν σημαντικά την πρόταση της Επιτροπής, προκειμένου να διασφαλιστεί η δημιουργία πυκνού ευρωπαϊκού δικτύου υποδομών φόρτισης και ανεφοδιασμού, συμπεριλαμβανομένου επαρκούς αριθμού ταχυφορτιστών σε κάθε κράτος μέλος της ΕΕ έως το 2030.

Υπενθυμίζεται πως η Ελλάδα περιλαβάνεται στις 10 χώρες της ΕΕ που δεν διαθέτουν ούτε έναν φορτιστή -οποιουδήποτε τύπου- για κάθε 100 χλμ βασικού οδικού δικτύου.

Στη φωτογραφία σταθμός ταχείας φόρτισης 350kW της Fastned για EV στο Η.Β.

Προηγούμενο άρθροΑπαγόρευση της πώλησης αυτοκινήτων με κινητήρες καύσης
Επόμενο άρθροWBCSD: Δράσεις για επιτάχυνση της ανάπτυξης υποδομής φόρτισης