Η Mercedes-Benz Trucks λανσάρει τη δεύτερη γενιά της MirrorCam, με 10 εκατοστά μικρότερο βραχίονα της κάμερας σε κάθε πλευρά και νέες παραμέτρους εικόνας, που προσφέρουν καλύτερη υποστήριξη στον οδηγό σε πολλές καταστάσεις οδικής κυκλοφορίας.

Το 2014 η Mercedes-Benz Trucks παρουσίασε ένα φορτηγό με κάμερες αντί για εξωτερικούς καθρέφτες, συνοδευόμενο από μια μελέτη με τίτλο «Mercedes-Benz Future Truck 2025». Το 2018 ήταν η πρώτη στον κλάδο που ξεκίνησε τη μαζική παραγωγή της MirrorCam – το πρώτο σύστημα καθρεφτών με κάμερες για φορτηγά. Ένα φορτηγό παραγωγής εξοπλισμένο με MirrorCam δεν είχε πλέον τους παραδοσιακούς κύριους και ευρυγώνιους καθρέφτες. Αντ’ αυτού, διέθετε ένα σύστημα αποτελούμενο από δύο κάμερες προσαρτημένες αριστερά και δεξιά στο πλαίσιο οροφής, καθώς και δύο κατακόρυφες οθόνες τοποθετημένες στις κολόνες Α της καμπίνας μαζί με τα αντίστοιχα χειριστήρια στο κόκπιτ του οδηγού. Η απόφαση να χρησιμοποιηθούν δύο ισομεγέθεις οθόνες 15 ιντσών στην πλευρά του οδηγού και του συνοδηγού ήταν συνειδητή, καθώς όσο μεγαλύτερη είναι η εικόνα ενός κινούμενου αντικειμένου, τόσο πιο εύκολα μπορεί να αξιολογηθεί η ταχύτητά του. Επιπλέον, για να μπορεί ο οδηγός να αντιλαμβάνεται όσο το δυνατόν γρηγορότερα τις πληροφορίες εικόνας που σχετίζονται με την κατάσταση, η πολύπλοκη προβολή πολλών μικρών εικόνων αντικαταστάθηκε από μια ενιαία εικόνα.

Η Mercedes-Benz Trucks ανανεώνει σήμερα για πρώτη φορά τη MirrorCam: Με τη δεύτερη γενιά, που διατίθεται για το Actros, το Arocs και το eActros από τον Απρίλιο του 2022, η Mercedes-Benz Trucks εξέλιξε σημαντικές λεπτομέρειες του συστήματος, κερδίζοντας αρκετά βραβεία καινοτομίας. «Οι εντατικές συζητήσεις με τους πελάτες μας και οι εμπειρίες τους από την καθημερινή χρήση αποτέλεσαν τη βάση, για να προβούμε σε περαιτέρω προσαρμογές των επιμέρους τεχνικών παραμέτρων, δημιουργώντας έτσι ακόμη μεγαλύτερη προστιθέμενη αξία, ιδίως όσον αφορά την εμφάνιση και την ασφάλεια», λέει ο Δρ. Uwe Baake, Επικεφαλής Ανάπτυξης Προϊόντων της Mercedes-Benz Trucks.

Μεγαλύτερο όφελος με μικρότερους βραχίονες καμερών

Εξωτερικά, η δεύτερης γενιάς MirrorCam της Mercedes-Benz Trucks ξεχωρίζει επειδή το μήκος του βραχίονα κάμερας και στις δύο πλευρές έχει μειωθεί κατά δέκα εκατοστά, τόσο στη στενή όσο και στη φαρδύτερη έκδοση καμπίνας. Ένα πλεονέκτημα, μεταξύ άλλων, είναι ότι οι οδηγοί μπορούν να κινούνται όπισθεν ευκολότερα από ό,τι με την πρώτη γενιά MirrorCam, κυρίως επειδή η προοπτική της MirrorCam μοιάζει πλέον περισσότερο με εκείνη των συμβατικών καθρεφτών. Οι μικρότερες διαστάσεις προσφέρουν άλλο ένα πλεονέκτημα, διότι στην καμπίνα πλάτους 2,50 μέτρων, ο βραχίονας της κάμερας δεν προεξέχει περισσότερο από τον καθρέφτη ράμπας, ο οποίος βρίσκεται εντός του οπτικού πεδίου του οδηγού. Οι προσκρούσεις σε αντικείμενα που βρίσκονται στην άκρη του δρόμου είναι πλέον σχεδόν αδύνατες. Χάρη στο πανομοιότυπο πλάτος του πλαισίου οχήματος, αυτό ισχύει και για την έκδοση καμπίνας πλάτους 2,30 μέτρων.

Περαιτέρω βελτιωμένες παράμετροι εικόνας και ακμή εκτροπής σταγόνων στη MirrorCam

Στο πλαίσιο της ανανέωσης του συστήματος που βασίζεται σε κάμερες, η Mercedes-Benz Trucks εξέλιξε κι άλλα χαρακτηριστικά. Για παράδειγμα, στο κάτω μέρος της MirrorCam έχει ενσωματωθεί μια ακμή εκτροπής σταγόνων, ώστε το νερό της βροχής να μην στάζει πάνω στον φακό παρεμποδίζοντας την καλή ορατότητα. Επιπλέον, οι μηχανικοί της Mercedes-Benz Trucks βελτίωσαν ακόμη περισσότερο το tone mapping (χαρτογράφηση αποχρώσεων). Η χαρτογράφηση αποχρώσεων είναι μια διαδικασία κατά την οποία η εικόνα προσαρμόζεται, ώστε να προβάλλεται σωστά ένα ευρύ φάσμα αποχρώσεων – γεγονός που γίνεται αντιληπτό κυρίως ως βελτιωμένη απεικόνιση της αντίθεσης. Η εξέλιξη του συστήματος καμερών ως προς την προσαρμογή χρωμάτων και τη φωτεινότητα σημαίνει ότι οι οθόνες προβάλλουν με μεγαλύτερη ακρίβεια την περιοχή που αφορά την οδηγική κατάσταση, για παράδειγμα κατά την οπισθοπορεία σε σκοτεινό ή ελάχιστα φωτισμένο χώρο.

Δέσμευση για ασφάλεια και άνεση του οδηγού

Οι βελτιώσεις που πραγματοποιήθηκαν οδήγησαν σε συνολική αύξηση της προστιθέμενης αξίας της MirrorCam. Χάρη στην υποστήριξη που προσφέρει, το αναβαθμισμένο σύστημα μπορεί να συμβάλλει στη διαχείριση καταστάσεων, όπως προσπεράσεις, ελιγμοί, οδήγηση σε συνθήκες κακής ορατότητας και σκοταδιού, οδήγηση σε στροφές και διέλευση από στενούς χώρους, με μεγαλύτερη ασφάλεια και σιγουριά. Τα γνωστά πλεονεκτήματα του συστήματος, όπως η ευρυγώνια λειτουργία κατά τους ελιγμούς οπισθοπορείας, οι γραμμές απόστασης στην οθόνη για καλύτερη εκτίμηση της απόστασης από αντικείμενα πίσω από το κινούμενο όχημα, η περιστροφή της εικόνας της κάμερας σε στροφές ή η παρακολούθηση του χώρου γύρω από το όχημα κατά τη στάση, εξακολουθούν να είναι διαθέσιμα.

Η αλληλεπίδραση μεταξύ της MirrorCam και του συστήματος υποβοήθησης αλλαγής κατεύθυνσης της Mercedes‑Benz Trucks έχει ήδη αποδειχθεί χρήσιμη, ειδικότερα σε απαιτητικές κυκλοφοριακές συνθήκες και περίπλοκες διασταυρώσεις. Εάν, παρ’ ελπίδα, υπάρχει κίνδυνος ο οδηγός ενός φορτηγού να μην εντοπίσει έναν ποδηλάτη ή πεζό κατά τη δεξιά στροφή, το σύστημα μπορεί να επέμβει εντός των ορίων του, να προειδοποιήσει τον οδηγό στο πλαίσιο μιας διαδικασίας πολλαπλών σταδίων και, εάν υπάρχει το προαιρετικό Active Sideguard Assist, να ξεκινήσει αυτόματη πέδηση μέχρι ταχύτητα στροφής 20 km/h. Η υποβοήθηση αλλαγής κατεύθυνσης εξακολουθεί να χρησιμοποιεί την οθόνη MirrorCam για οπτικές προειδοποιήσεις.

Προηγούμενο άρθροΗ Ford συνεργάζεται με την DHL στις υπηρεσίες στόλου
Επόμενο άρθροΑποκαλύφθηκε στην Ελλάδα το νέο Range Rover 5ης γενιάς