Το εμβληματικό Mercedes-Benz Sprinter κλείνει τα 30 και το γιορτάζει με μια αποκλειστική προσφορά για τους επαγγελματίες της ελληνικής αγοράς.

Όλες οι εκδόσεις του Sprinter Van με θερμικό κινητήρα προσφέρονται με τα εξής προνόμια: €3.000 ελάχιστο όφελος τιμής €399/μήνα και επιτόκιο 3,9%, 3 Χρόνια Δωρεάν Service.

Πριν από 30 χρόνια, η Mercedes‑Benz Vans παρουσίασε το Sprinter, το όνομα του οποίου εξακολουθεί μέχρι σήμερα να είναι συνώνυμο ολόκληρης της κατηγορίας των μεγάλων Vans. Έκτοτε, το Mercedes‑Benz Sprinter υποστηρίζει ανθρώπους ανά τον κόσμο στις ποικίλες δραστηριότητές τους – στο εμπόριο, τη βιοτεχνία, τον κλάδο των κατασκευών και παροχής υπηρεσιών αλλά και σε δραστηριότητες αναψυχής, αφού είναι πολύ δημοφιλές και ως αυτοκινούμενο. Χάρη στις πολυάριθμες εκδόσεις, διαδραματίζει καθημερινά ιδιαίτερα σημαντικό ρόλο στην υποστήριξη της αλυσίδας εφοδιασμού αγαθών και παροχής υπηρεσιών αλλά και ως όχημα ειδικών αποστολών όπως ασθενοφόρο, πυροσβεστικό, περιπολικό. Επομένως, το Sprinter κρατάει τον κόσμο σε κίνηση, τόσο μεταφορικά όσο και κυριολεκτικά. Μάλιστα, τα τελευταία πέντε χρόνια, το αμιγώς ηλεκτρικό eSprinter χρησιμοποιείται ολοένα και περισσότερο, προσφέροντας μετακινήσεις τοπικά χωρίς εκπομπές CO2.

Περίπου ένα στα δύο Vans της Mercedes-Benz που πωλούνται παγκοσμίως είναι Sprinter. Το πιο δημοφιλές Van της Mercedes‑Benz παράγεται σε τέσσερα σημεία του κόσμου. Πολλοί πελάτες παρέμειναν πιστοί στο Sprinter από γενιά σε γενιά του οχήματος. Σήμερα, το μοντέλο διατίθεται σε περισσότερες από 130 αγορές. Στην Ευρώπη, είναι ο ηγέτης στην κατηγορία των μεγάλων Vans με επιτρεπόμενο μικτό φορτίο έως 5,5 τόνους ενώ σύντομα, θα παραδοθεί σε πελάτη το πεντάκις εκατομμυριοστό Sprinter.

Παρά τις πολυάριθμες εκδόσεις, περίπου το 75% όλων των Sprinter που παράγονται παγκοσμίως τροποποιούνται περαιτέρω, προκειμένου να προσαρμοστούν με μεγαλύτερη ακρίβεια στις διαφορετικές απαιτήσεις των πελατών. Στο επίκεντρο βρίσκονται εννέα κλάδοι, οι οποίοι περιλαμβάνουν ενδεικτικά τις υπηρεσίες ταχυμεταφορών και παράδοσης δεμάτων (CEP) και εφοδιαστικής αλυσίδας, το εμπόριο και το eGrocery, τα τεχνικά επαγγέλματα, την παροχή υπηρεσιών, τις δημόσιες υπηρεσίες, τη μεταφορά επιβατών και τα αυτοκινούμενα.

Η Ιστορία: Ως το πρώτο Van της μάρκας με χαρακτηριστικό όνομα, έφερε την επανάσταση στην κατηγορία ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων το 1995 και έγινε γρήγορα συνώνυμο ολόκληρης της κατηγορίας. Τότε, όπως και σήμερα, αντιπροσώπευε την ποιότητα και την καινοτομία.

1995: Η αρχή μιας νέας εποχής

Το Sprinter έκανε πρεμιέρα την άνοιξη του 1995, και αποτέλεσε ορόσημο από πολλές απόψεις. Διαδέχτηκε το θρυλικό T1/TN και ήταν το πρώτο Van με το αστέρι που είχε κανονικό όνομα αντί για έναν απλό αλφαριθμητικό κωδικό. Από τον προκάτοχό του υιοθέτησε μόνο τη βασική τεχνική ιδέα – όλα τα υπόλοιπα σχεδιάστηκαν από την αρχή. Αυτοφερόμενο αμάξωμα με σύστημα κίνησης στους πίσω τροχούς, σύγχρονο πλαίσιο με ανεξάρτητη μπροστά ανάρτηση και πανίσχυροι κινητήρες – ο συνδυασμός ήταν μοναδικός για την εποχή και προσέφερε στους επαγγελματίες πολυάριθμα πλεονεκτήματα όσον αφορά τα οδηγικά χαρακτηριστικά, της δυνατότητες μεταφορών και την άνεση. Επιπλέον, εκείνη την εποχή, κανένα άλλο Van δεν προσέφερε τόσα χαρακτηριστικά ασφάλειας και δεν συνέβαλε τόσο στην καλύτερη προστασία των οδηγών και του περιβάλλοντός τους. Ήδη, το πρώτο Sprinter διέθετε δισκόφρενα σε όλους τους τροχούς, σύστημα αντιμπλοκαρίσματος τροχών ABS, αυτόματη πέδηση διαφορικού, ζώνες ασφαλείας τριών σημείων ρυθμιζόμενου ύψους και με πόρπες ενσωματωμένες στα καθίσματα ως βασικό εξοπλισμό. Προαιρετικά ήταν διαθέσιμος o αερόσακος οδηγού. Η πρώτη γενιά Sprinter κυκλοφόρησε το 1995 ως Chassis, Pick-Up ή ανατρεπόμενο, με διπλή ή μονή καμπίνα και ως κλειστό Van ή επιβατικό με πέντε ή εννέα καθίσματα και κανονική ή υπερυψωμένη οροφή. Τα μεταξόνια κυμαίνονταν από 3.000 έως 4.025 χιλιοστά. Το μέγιστο επιτρεπόμενο μικτό φορτίο οχήματος ανερχόταν αρχικά σε 2.590, 2.800 ή 3.500 κιλά.

Η Mercedes‑Benz συνέχισε να δίνει έμφαση στο θέμα της ασφάλειας και κατά την εκτενή αναβάθμιση του Sprinter το 2000. Ο αερόσακος οδηγού περιλαμβανόταν πλέον στο βασικό εξοπλισμό, με προαιρετικό τον αερόσακο συνοδηγού, ο οποίος προστάτευε και τους επιβάτες που κάθονταν στο διπλό ενιαίο κάθισμα συνοδηγού. Από τα μέσα του 2000, προσφέρονταν επίσης αερόσακοι παραθύρων και το σύστημα ελέγχου πρόσφυσης ASR. Με την εισαγωγή του Ηλεκτρονικού Προγράμματος Ευστάθειας ESP®, το Sprinter έθεσε νέα πρότυπα στον τομέα της ενεργητικής ασφάλειας ήδη από το 2002.

2006: Αναβάθμιση τεχνολογίας και ασφάλειας για τη δεύτερη γενιά Sprinter

Η δεύτερη γενιά του Sprinter κυκλοφόρησε στις αρχές του 2006 με ακόμηπερισσότερες επιλογές, αφού οι πελάτες είχαν στη διάθεσή τους τρία μεταξόνια, τέσσερα μήκη αμαξώματος, τρία ύψη οροφής και μέγιστο μικτό φορτίο από 3 έως 5 τόνους. Επιπλέον, το Ηλεκτρονικό Πρόγραμμα Ευστάθειας ESP® ενσωματώθηκε στο βασικό εξοπλισμό στις εκδόσεις Van με μικτό φορτίο έως 3,5 τόνους.

Δύο χρόνια αργότερα, ενσωματώθηκε στο βασικό εξοπλισμό όλων των εκδόσεων με μικτό φορτίο ως 3,5 τόνους. Από το 2008, προστέθηκε επίσης το προαιρετικό σύστημα αερανάρτησης AIRMATIC για αυξημένη άνεση και ασφάλεια. Άλλο ένα ορόσημο ακολούθησε το 2009 με την εισαγωγή του BlueEFFICIENCY: η τεχνολογία με το νέο μηχανικό κιβώτιο έξι ταχυτήτων και αυτόματο σύστημα ECO Start-Stop αύξησε την ευελιξία και μείωσε αισθητά την κατανάλωση καυσίμου. Το 2013, παρουσιάστηκε το σύστημα υποβοήθησης κατά των πλευρικών ανέμων, ένα εντελώς νέο κεφάλαιο ασφαλείας για την κατηγορία των Van. Από το 2016, το Sprinter είναι διαθέσιμο και σε έκδοση μικτού φορτίου 5,5 τόνων.

2018/2019: Η συνδεσιμότητα και η ηλεκτροκίνηση στο επίκεντρο της τρίτης γενιάς Sprinter.

Η τρίτη γενιά του Sprinter κυκλοφόρησε το 2018. Η γκάμα εκδόσεων του Sprinter δεν διατηρήθηκε απλώς αλλά διευρύνθηκε, εν μέρει χάρη στην εισαγωγή του συστήματος κίνησης στους μπροστινούς τροχούς και, συνεπώς, τη νέα έκδοση Chassis με κίνηση στους μπροστινούς τροχούς. Το Sprinter του 2018 έθεσε νέα πρότυπα, ιδιαίτερα στον τομέα του infotainment και της συνδεσιμότητας με το σύστημα πολυμέσων MBUX (Mercedes‑Benz User Experience), διαθέσιμο για πρώτη φορά σε ένα επαγγελματικό όχημα. Έκτοτε, το Sprinter υπακούει σε φωνητικές εντολές και ενσωματώνεται απρόσκοπτα σε κεντρικές υπηρεσίες διαχείρισης στόλων οχημάτων. Όσον αφορά τα χαρακτηριστικά ασφάλειας, η Mercedes‑Benz Vans αναβάθμισε περαιτέρω το Sprinter με την προσθήκη, για παράδειγμα, του ενεργού συστήματος υποβοήθησης διατήρησης απόστασης DISTRONIC. Το νέο σύστημα τετρακίνησης (που κυκλοφόρησε το 2021) ξεχώρισε, έχοντας αναπτυχθεί εσωτερικά από την ίδια την Mercedes-Benz. Το σύστημα τετρακίνησης επιτρέπει τη χρήση εκτός δρόμου ακόμη και σε πολύ δύσκολα εδάφη και προσφέρει εξαιρετική ασφάλεια ακόμη καιγια λιγότερο έμπειρους οδηγούς. Κατανέμει συνεχώς την κινητήρια ροπή μεταξύ του μπροστινού και του πίσω άξονα, ανάλογα με τις συνθήκες και χωρίς την επέμβαση του οδηγού (torque-on-demand). Με αυτό τον τρόπο, εξασφαλίζει την ύψιστη δυνατή πρόσφυση και εύκολο χειρισμό.

Το επόμενο ορόσημο ήρθε το 2019: το πρώτο eSprinter Van μπήκε στην παραγωγή και, χάρη στο ηλεκτρικό σύστημα κίνησης, επέτρεψε σε επαγγελματίες και εταιρείες εφοδιασμού να κινούνται με μηδένικές εκπομπές CO2 τοπικά.

2024: Περισσότερες επιλογές από ποτέ.

Ο συνδυασμός αποδοτικότητας, αυτονομίας και χωρητικότητας φορτίου καθιστά το σημερινό Mercedes‑Benz eSprinter ένα πραγματικά πολυχρηστικό όχημα. Στη σημερινή μορφή του, διατίθεται σε δύο τύπους και μήκη αμαξώματος, με τρεις χωρητικότητες μπαταρίας και αυτονομία που αγγίζει τα 565 χιλιόμετρα (WLTP) σε καθαρά αστικό κύκλο. Βασίζεται σε ένα νέο αρθρωτό σχεδιασμό αποτελούμενο από τρεις μονάδες, οι οποίες επιτρέπουν την εύκολη προσαρμογή σε πολλούς τύπους οχήματος. Έτσι, προκύπτουν εντελώς νέες δυνατότητες για τους υπερκατασκευαστές ώστε να αναπτύξουν εξειδικευμένες λύσεις για συγκεκριμένους κλάδους με βάση το eSprinter. Με χωρητικότητα φορτίου έως 14 κυβικά μέτρα και συνολικό επιτρεπόμενο φορτίο ως 4,25 τόνους, το eSprinter αποδεικνύεται εξίσου πρακτικό με το αντίστοιχο μοντέλο με κινητήρα εσωτερικής καύσης και, συνεπώς, προσφέρει στους πελάτες παρόμοια πλεονεκτήματα για την μεταφορά των αγαθών τους.

Από το 2024, διατίθενται και αναβαθμίσεις στους τομείς της συνδεσιμότητας και της ασφάλειας τόσο για το eSprinter όσο και για τις θερμικές εκδόσεις του μεγάλου Van της Mercedes-Benz. Και τα δύο μοντέλα επωφελούνται, μεταξύ άλλων, από τις νέες λειτουργίες του συστήματος πολυμέσων MBUX, το οποίο πλέον ενσωματώθηκε στο βασικό εξοπλισμό. Τα συστήματα ασφάλειας και υποβοήθησης διαθέτουν επίσης πρόσθετες και, σε ορισμένες περιπτώσεις, νέες λειτουργίες, οι περισσότερες από τις οποίες περιλαμβάνονται επίσης στο βασικό εξοπλισμό. Για παράδειγμα, η ενεργή υποβοήθηση πέδησης περιλαμβάνει πλέον τη λειτουργία διασταυρούμενης κυκλοφορίας. Ακόμη και μετά από 30 χρόνια, η Mercedes‑Benz και το Sprinter της συμβάλλουν με την προηγμένη τεχνολογία στην προστασία των οδηγών και του περιβάλλοντος κάθε στιγμή.

Με τις πιο πρόσφατες αλλαγές, διατίθεται προαιρετικά ένας φορτιστής AC 22 kW και ένα Πακέτο υποβοήθησης οδήγησης, το οποίο περιλαμβάνει, για παράδειγμα, πρόσθετες λειτουργίες για το ενεργό σύστημα υποβοήθησης διατήρησης απόστασης DISTRONIC (όπως η προσαρμογή ταχύτητας βάσει διαδρομής και η ενεργή υποβοήθηση τήρησης ορίων ταχύτητας). Ένα ακόμη νέο χαρακτηριστικό είναι ο ηλεκτρικός δυναμολήπτης ePTO ο οποίος προσφέρει τη δυνατότητα στους υπερκατασκευαστές να εγκαταστήσουν μόνιμη και συνεχή παροχή ισχύος για εξοπλισμό και εργαλεία που θα τοποθετήσουν στο όχημα. Μπορεί να συνδεθεί για παράδειγμα, με ψυκτικές μονάδες, μονάδες κλιματισμού και ανυψωτικά μηχανήματα ή για τη φόρτιση ηλεκτρικών εργαλείων.

Μια ματιά στο μέλλον: Η Mercedes-Benz διευρύνει την αρθρωτή και επεκτεινόμενη αρχιτεκτονική Van

Στο μέλλον, όλα τα νέα Vans θα βασίζονται στην αρθρωτή, ευέλικτη και επεκτεινόμενη αρχιτεκτονική της Mercedes‑Benz Vans. Όλα τα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα θα βασίζονται στην αρχιτεκτονική Van Electric Architecture (VAN.EA) ενώ, με τη δεύτερη μορφή αρχιτεκτονικής Van Combustion Architecture (VAN.CA), θα κυκλοφορήσουν στο μέλλον υπερσύγχρονα Vans με κινητήρα εσωτερικής καύσης. Ανεξάρτητα από τον τύπο του συστήματος κίνησης, η νέα αρχιτεκτονική επιτρέπει τη σαφή διαφοροποίηση μεταξύ των πολυτελών πολυθέσιων οχημάτων και των οχημάτων μεταφοράς φορτίου. Οι δύο αρχιτεκτονικές, η VAN.EA και η VAN.CA, μοιράζονται περίπου 70%των εξαρτημάτων και συναρμολογούνται στην ίδια γραμμή παραγωγής. Επομένως, η νέα αρχιτεκτονική μεγιστοποιεί τις συνέργειες και τις οικονομίες κλίμακας. Με το ευέλικτο χαρτοφυλάκιο προϊόντων της, η Mercedes Benz Vans θα συνεχίσει και στο μέλλον να κρατά τον κόσμο σε κίνηση.

Προηγούμενο άρθροΣυνεργασία KNDS France και METLEN: Παραγωγή του VBCI PHILOCTETES για την Ελλάδα και άλλες Ευρωπαϊκές χώρες  
Επόμενο άρθροMINI Cooper Cabrio S: Σε απόχρωση Ocean Wave Green