Η μικροκινητικότητα ήρθε για να μείνει, όπως καταδεικνύει έρευνα της McKinsey: Σχεδόν το 70% των καταναλωτών που ερωτήθηκαν από τη McKinsey τον Ιούλιο του 2021 δήλωσαν πως θα ήθελαν να χρησιμοποιούν ποδήλατο, μοτοποδήλατο ή ηλεκτρικό σκούτερ για την καθημερινή τους μετακίνηση.

Η μικροκινητικότητα ήλθε αλλά η υιοθέτησή της ποικίλλει ανά χώρα και ακόμα και ανά πόλη, αναφέρει η έρευνα της McKinsey.

Όπως και οι προηγούμενες, η τελευταία έρευνα της McKinsey δείχνει ότι ένας αυξανόμενος αριθμός ατόμων είναι πρόθυμος να θεσπίσει την μικροκινητικότητα ως προτιμώμενο μέσο μεταφοράς από το σπίτι στην εργασία.

Παράδοση μικροκινητικότητας

Περισσότερη μικροκινητικότητα σημαίνει πολύ χαμηλότερα επίπεδα εκπομπών, καθώς και πολύ μειωμένη κυκλοφοριακή συμφόρηση. Από εταιρικής σκοπιάς, η μικροκινητικότητα μπορεί να αποτελέσει σημαντικό στοιχείο μιας πολιτικής κινητικότητας πιο βιώσιμης, πιο οικονομικής και πιο προσβάσιμης.

Ωστόσο, η αυξανόμενη δημοτικότητα των επιλογών μικροκινητικότητας έχει περιορισμούς: η προθυμία των καταναλωτών/επιβατών να χρησιμοποιούν σκούτερ, ποδήλατα, μοτοποδήλατα και άλλα μικρά, φιλικά προς το περιβάλλον μέσα μεταφοράς, ποικίλλει σημαντικά ανά χώρα.

Υπάρχει κάποιο μοτίβο σε αυτήν την διαφοροποίηση. Η προθυμία χρήσης της μικροκινητικότητας ήταν εντονότερη σε χώρες που έχουν ήδη μακρά παράδοση. Π.χ. η Κίνα (86%) και η Ιταλία (81%) – αναλογιστείτε όλες αυτές τις βέσπες που κυκλοφορούν στη Ρώμη αλλά και τις μοτοσυκλέτες της Αθήνας.

Εκεί όπου το αυτοκίνητο κυριαρχεί

Όπως αναμενόταν, οι Ηνωμένες Πολιτείες, όπου το αυτοκίνητο κυριαρχούσε (και σε μεγάλο βαθμό εξακολουθεί να κυριαρχεί), βρίσκονται στο άλλο άκρο. Εκεί, μόνο το 60% των ερωτηθέντων δήλωσε πως θα εξετάσουν το ενδεχόμενο της μικροκινητικότητας για μετακίνηση προς και από την εργασία.

Μεταξύ των διαφόρων τρόπων μικροκινητικότητας, τα ποδήλατα ήταν η προτιμώμενη επιλογή. Τα ηλεκτρικά ποδήλατα προσφέρουν την μεγαλύτερη αυτονομία και αποθηκεύονται ευκολότερα ( κάτι που δεν ισχύει για τα ηλεκτρικά σκούτερ) και είναι φθηνότερα από τα μοτοποδήλατα.

  • Ωστόσο, τα μοτοποδήλατα είναι ιδιαίτερα δημοφιλή στην Κίνα (όπου τα μοτοποδήλατα έως 25 χλμ/ώρα δεν χρειάζονται άδεια ή ασφάλιση).
  • Οι Κινέζοι και οι Βρετανοί ήταν οι πλέον απρόθυμοι στη χρήση ηλεκτρικών σκούτερ, πιθανώς λόγω δημοσιεύσεων για ελλιπή ασφάλεια και στις δύο χώρες.
  • Οι Αμερικανοί, οι Γάλλοι και οι Γερμανοί ενδιαφέρονται περισσότερο για τα ηλεκτρικά σκούτερ, πιθανώς λόγω των ανεπτυγμένων προγραμμάτων διαμοιρασμού σκούτερ στις χώρες αυτές, που εξοικείωσαν τον κόσμο σε αυτήν την επιλογή κινητικότητας.

Σημαντικές επιδράσεις

Σύμφωνα με την McKinsey, η έκθεσή της έχει σημαντικές συνέπειες σε διάφορους ενδιαφερόμενους φορείς του οικοσυστήματος μικροκινητικότητας:

  • Δεδομένου ότι οι προτιμήσεις μικροκινητικότητας διαφέρουν ανάλογα με τη χώρα, οι πάροχοι κινητικότητας διαμοιρασμού πρέπει να γνωρίζουν την πόλη ή την περιοχή στην οποία δραστηριοποιούνται.
  • Η κατανόηση των τοπικών προτιμήσεων μικροκινητικότητας θα βοηθήσει επίσης τις εταιρείες φόρτισης και στάθμευσης να αναπτύξουν τις λύσεις τους αποτελεσματικότερα, ελαχιστοποιώντας τον χώρο που καταλαμβάνουν.
  • Οι φορείς δημόσιων συγκοινωνιών θα μπορούσαν να βελτιώσουν την προσφορά του χώρου τους για μεταφορά οχημάτων μικροκινητικότητας, γεγονός που θα βελτίωνε επίσης τις πολυτροπικές μετακινήσεις.
  • Προκειμένου να αυξηθεί στο μέγιστο η υιοθέτηση της μικροκινητικότητας, οι τοπικές κυβερνήσεις πρέπει να γνωρίζουν τις πλέον δημοφιλείς επιλογές της περιοχής τους. Το ίδιο ισχύει και για τις εταιρείες που επιθυμούν να προσφέρουν επιλογές στο προσωπικό τους.
Προηγούμενο άρθροΗ νέα Ford Mustang Mach-E “ηλεκτρίζει” το Golden Hall
Επόμενο άρθροVolvo Cars: αύξηση πωλήσεων 8,8% στο ενδεκάμηνο 2021