Το 2024 σηματοδότησε μια ιστορική καμπή για τις δημόσιες συγκοινωνίες στην Ευρώπη.

Για πρώτη φορά, τα ηλεκτρικά λεωφορεία (συμπεριλαμβανομένων των υβριδικών) ξεπέρασαν τις πωλήσεις των μοντέλων ντίζελ  το τελευταίο τρίμηνο του έτους. Σε τρεις ευρωπαϊκές χώρες, Λουξεμβούργο, Φινλανδία και Δανία, τα λεωφορεία μηδενικών εκπομπών κάλυπταν πάνω από τα δύο τρίτα της συνολικής αγοράς λεωφορείων και πούλμαν. Αυτή η αλλαγή στην αγορά των ηλεκτρικών λεωφορείων επισημαίνεται από το Διεθνές Συμβούλιο Καθαρών ΜεταφορώνICCT σε μια έκθεση που δείχνει ότι 35.000 λεωφορεία και πούλμαν πωλήθηκαν στην Ευρώπη πέρυσι, με 6.000 (17%) να είναι οχήματα μηδενικών εκπομπών ρύπων.

Ο αριθμός διαφέρει από τα 7.700 λεωφορεία BEV που καταμετρήθηκαν από το DVV Media  και αυτό θα πρέπει να οφείλεται εν μέρει στο γεγονός ότι το ICCT καταγράφει τα 27 κράτη-μέλη της ΕΕ ενώ το DVV περιλαμβάνει το Ηνωμένο Βασίλειο στην καταγραφή. Μια άλλη διαφορά είναι η ομάδα οχημάτων: το ICCT περιλαμβάνει λεωφορεία άνω των 3,5 τόνων και το DVV άνω των 8 τόνων.

Σύμφωνα με τους υπολογισμούς του ICCT, το μερίδιο των λεωφορείων μηδενικών εκπομπών στις συνολικές ταξινομήσεις λεωφορείων και πούλμαν αυξήθηκε το 2024 από 16 σε 17% (4.500 λεωφορεία του είδους ταξινομήθηκαν το 2023). Ταυτόχρονα, οι ταξινομήσεις αστικών λεωφορείων μηδενικών εκπομπών αυξήθηκαν κατά 33%, ενώ η συνολική αγορά λεωφορείων και πούλμαν αυξήθηκε κατά 31% το 2024 σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος.

Προηγούμενο άρθροFREENOW: Ενισχύει τη θέση των γυναικών