Προσιτό αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο θα λανσάρει η Ampere του Renault Group, με τελική τιμή κάτω των 20.000 ευρώ, που θα ονομάζεται Legend.
Το Renault Group ανακοίνωσε ότι η θυγατρική μονάδα ηλεκτρικών οχημάτων Ampere, την οποία σχεδιάζει να εισάγει στο χρηματιστήριο το επόμενο έτος, έχει καταστρώσει στρατηγική ανάπτυξης με στόχο περίπου 1 εκατομμύριο οχήματα το 2031. Ακόμα, στοχεύει σε έσοδα άνω των 10 δισ. το 2025 με τέσσερα οχήματα, φτάνοντας τα 25 δισ. το 2031 με επτά οχήματα, που σημαίνει CAGR +30% μεταξύ 2023 και 2031.
Η στόχευση της δημόσιας εγγραφής της εταιρείας το πρώτο εξάμηνο του 2024 δημιούργησε ευνοϊκές συνθήκες αγοράς. Η Nissan και η Mitsubishi Motors, οι πρώτοι ακρογωνιαίοι επενδυτές, επενδύουν συνολικά 0,8 δισ. ευρώ στην Ampere. Η Qualcomm Technologies εξετάζει επίσης το ενδεχόμενο επένδυσης. Το Renault Group θα διατηρήσει ισχυρή πλειοψηφία στην Ampere.
Η Ampere είναι μια φιλόδοξη, ολιστική και δομική απάντηση της ευρωπαϊκής βιομηχανίας στις προκλήσεις που αντιμετωπίζει από την Ανατολή και τη Δύση, σύμφωνα με το Renault Group. Στο πνεύμα της Renault, η Ampere δημιουργήθηκε για να κάνει τα ηλεκτρικά και συνδεδεμένα αυτοκίνητα προσιτά σε όλους, αντιμετωπίζοντας τις επιταγές της ενεργειακής μετάβασης και αξιοποιώντας τις ευκαιρίες ανάπτυξης στην αγορά, όπως ανακοινώθηκε κατά την ημέρα κεφαλαιαγοράς της νέας εταιρείας του Renault Group.
Η Ampere, είναι η κινητήρια δύναμη μετασχηματισμού του Renault Group.
- Εταιρεία Ηλεκτρικών Οχημάτων (EV) και λογισμικού, η οποία σχεδιάζει, συνθέτει, κατασκευάζει και εμπορεύεται ηλεκτρικά επιβατικά αυτοκίνητα μάρκας Renault στην Ευρώπη
- Επιτυχής διαχωρισμός που ολοκληρώθηκε την 1η Νοεμβρίου 2023, καθιστώντας την Ampere αυτόνομη εταιρεία και την πρώτη ευρωπαϊκή εταιρεία EV και λογισμικού
- Επιδίδεται στην αντιμετώπιση των σημαντικότερων προκλήσεων μετασχηματισμού της αυτοκινητοβιομηχανίας: μηδενικές εκπομπές ρύπων και ανάπτυξη λογισμικού
“Είμαι περισσότερο από βέβαιος ότι η επιτυχία της Ampere βασίζεται στην τεχνογνωσία και τον ενθουσιασμό μιας ομάδας με μεγάλη ποικιλία που έχει αποδειχθεί εξαιρετικά αποτελεσματική τα τελευταία δύο χρόνια προετοιμασίας», δήλωσε μεταξύ άλλων ο Luca de Meo, CEO του Renault Group.
Η Ampere σχεδιάζει να λανσάρει έως το 2031, μια γκάμα αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων, η οποία θα απαρτίζεται από επτά ηλεκτρικά αυτοκίνητα, συμπεριλαμβανομένου ενός αυτοκινήτου πόλης το οποίο σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του Όμιλου Renault, θα έχει τελική τιμή πώλησης κάτω από τα 20.000 ευρώ και θα ονομάζεται Legend.
Το Legend θα κατασκευαστεί στην Ευρώπη και «θα προσφέρει την καλύτερη απόδοση στην κατηγορία του με μόνο 10 κιλοβατώρες ανά 100 χλμ.». Η Renault δεν διευκρίνισε την τοποθεσία παραγωγής του αυτοκινήτου, αλλά πηγές ανέφεραν ότι θα παράγεται στο εργοστάσιό της στη Σλοβενία από το 2026, όπου κατασκευάζεται το μίνι αυτοκίνητο με κινητήρα εσωτερικής καύσης Twingo, ανέφερε το Reuters.
Η γκάμα της Ampere θα περιλαμβάνει επίσης το Megane E-Tech, που κυκλοφόρησε πέρσι, το Scenic E-Tech, που θα κυκλοφορήσει στις αρχές του επόμενου έτους, το επερχόμενο Renault 5 που θα παρουσιαστεί στις αρχές του επόμενου έτους και το Renault 4 που θα κυκλοφορήσει το 2025.
Αυτή η σειρά θα επεκταθεί με δύο επιπλέον αυτοκίνητα αντιπροσωπεύοντας συνολικά επτά οχήματα έως το 2031. Από τον στόχο των ~300.000 πωλήσεων οχημάτων το 2025, η Ampere αναμένει να πουλήσει ~1 εκατομμύριο οχήματα το 2031, φτάνοντας σε μερίδιο αγοράς ~10%.
Ο CFO της Renault, Thierry Piéton, δήλωσε ότι η Renault στοχεύει να πουλά τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα της στην ίδια τιμή με εκείνη που έχουν τα μοντέλα με κινητήρα εσωτερικής καύσης νωρίτερα από τους ανταγωνιστές της. Επίσης, τόνισε ότι τα μικρότερα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα της θα φτάσουν σε αυτή την ισοτιμία τιμής τα επόμενα δύο χρόνια και τα μεγαλύτερα μοντέλα έως το 2027 έως 2028.