Η LeasePlan ανακοίνωσε ρεκόρ καθαρού αποτελέσματος για το 2021: 1 δισ. ευρώ, αυξημένο κατά 302,8% σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Αυτό το δεκαψήφιο ποσό δεν είναι μόνο το αποτέλεσμα της πώλησης της CarNext και των επιχειρήσεων LeasePlan στην Αυστραλία και τη Νέα Ζηλανδία, αλλά και της σταθερής επιχειρησιακής επιτυχίας.

Δημοσιεύοντας στοιχεία τόσο για το τελευταίο τρίμηνο του 2021 όσο και για ολόκληρο το έτος, η εταιρεία –η οποία θα εξαγοραστεί από την ALD– ανακοίνωσε καθαρό αποτέλεσμα 242 εκατ. ευρώ για το τέταρτο τρίμηνο (+438,3%) και 1 δισ. ευρώ για το 2021 συνολικά. Από αυτό το ποσό, τα 228 εκατομμύρια ευρώ προήλθαν από την αποεπένδυση της LeasePlan Αυστραλίας και Νέας Ζηλανδίας, και από την πώληση της CarNext, της πλατφόρμας μεταχειρισμένων αυτοκινήτων της LeasePlan, η οποία έγινε ανεξάρτητη εταιρεία.

Βασικά στοιχεία

  • Αφήνοντας εκτός τα εφάπαξ έσοδα από την πώληση των LeasePlan AUS/NZ και CarNext, το καθαρό αποτέλεσμα από τις δραστηριότητες ήταν 221 εκατ. ευρώ (+102,9%) για το τέταρτο τρίμηνο και 787 εκατ. ευρώ (+76,1%) για ολόκληρο το έτος. Τα εξαιρετικά αυτά αποτελέσματα οφείλονται στην ισχυρή απόδοση Car-as-a-Service και στις υψηλές τιμές μεταχειρισμένων αυτοκινήτων.
  • Το τέταρτο τρίμηνο, η LeasePlan είχε εξυπηρετούμενο στόλο 1,8 εκατομμυρίου οχημάτων, αυξημένο κατά 3,3% σε σχέση με το αντίστοιχο τρίμηνο του προηγούμενου έτους.
  • Το μικτό αποτέλεσμα από τη διάθεση οχημάτων (PLDV) και τα τέλη λήξης συμβολαίων ήταν 140 εκατ. ευρώ (+597,8%) το τέταρτο τρίμηνο και 429 εκατ. ευρώ (+832,1%) ολόκληρο το έτος. Πουλήθηκαν λιγότερα οχήματα (-25,8% το τέταρτο τρίμηνο, -1,8% για ολόκληρο το έτος), αλλά αυτό αντισταθμίστηκε περισσότερο από τις υψηλότερες τιμές για τα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα.
  • Τα λειτουργικά έξοδα ήταν 252 εκατ. ευρώ (+2,2%) το τέταρτο τρίμηνο και 909 εκατ. ευρώ (+7,9%) για το σύνολο του έτους. Η αύξηση οφείλεται στη συνεχιζόμενη επένδυση σε ψηφιακές πλατφόρμες και στα σχετικά χαμηλά έξοδα το 2020, λόγω των μέτρων κόστους που σχετίζονται με τον Covid-19.

Συνολικά, τα έσοδα της LeasePlan αυξήθηκαν κατά 5% ολόκληρο το έτος, στα 9,9 δισ. ευρώ. Ένας σημαντικός παράγοντας αυτής της αύξησης ήταν τα έσοδα από την πώληση μεταχειρισμένων στο τέλος των συμβάσεων, αυξημένα κατά 16% στα 3,5 δισ.ευρώ. Τα έσοδα από το leasing και τις πρόσθετες υπηρεσίες μειώθηκαν ελαφρά (=0,3%), σε λίγο κάτω από τα 6,4 δισ. ευρώ.

  Q4 2021 Q4 2020 % ΜΕΤ 2021 2020 % ΜΕΤ
Όγκος            
Εξυπηρετούμενος στόλος (χιλιάδες), στις 31 Δεκεμβρίου       1.805,1 1.747,7 3,3%
Αριθμός οχημάτων που πωλήθηκαν (χιλιάδες) 50,0 67,4 −25,8% 257,1 261,7 −1,8%
Κερδοφορία            
– Υποκείμενο καθαρό αποτέλεσμα από συνεχιζόμενες δραστηριότητες 211,3 104,1 102,9% 787,0 446,9 76,1%
– Υποκείμενο καθαρό αποτέλεσμα από διακοπείσες δραστηριότητες 0,0 −15,4 −24,5 −41,2 −40,6%
Υποκείμενο καθαρό αποτέλεσμα (εκατ. ευρώ) 211,3 88,7 138,2% 762,6 405,7 87,9%
Καθαρό αποτέλεσμα (εκατ. ευρώ) 241,8 44,9 438,3% 1.017,2 252,5 302,8%
Υποκείμενη απόδοση ιδίων κεφαλαίων       17.7% 10.3%  

 

«Ιστορική εποχή ανάπτυξης»

Tex Gunning, CEO της LeasePlan

Σχολιάζοντας τα στοιχεία, ο CEO της LeasePlan, Tex Gunning, δήλωσε: «Δεν υπήρξε ποτέ καλύτερη στιγμή για να βρίσκεσαι στον κλάδο του leasing, ο οποίος πρόκειται να εισέλθει σε μια ιστορική εποχή ανάπτυξης λόγω της μεγατάσης από την ιδιοκτησία στις συνδρομές».

«Η LeasePlan αξιοποιεί αυτή την ανάπτυξη με τον μετασχηματισμό του αναλογικού σε πλήρως ψηφιακό επιχειρηματικό μοντέλο, επιτρέποντας την παροχή όλων των υπηρεσιών μας ψηφιακά και σε επίπεδο ψηφιακού κόστους».

«Σημειώσαμε περαιτέρω πρόοδο στον ψηφιακό μας μετασχηματισμό το 2021 με το λανσάρισμα νέων μονάδων Ψηφιακής Αρχιτεκτονικής Επόμενης Γενιάς, συμπεριλαμβανομένης της πλατφόρμας ηλεκτρικού στόλου παραδόσεων για την ταχέως αναπτυσσόμενη αγορά ηλεκτρονικού εμπορίου».

Προηγούμενο άρθροΝέα Fiat 500X και Tipo Hybrid: Πλήρης εξηλεκτρισμός
Επόμενο άρθροPeugeot Assistance: Δωρεάν οδική βοήθεια Peugeot