
Η Stellantis δεν έχει αποκαλύψει ακόμη πού σχεδιάζει να κατασκευάσει τα ηλεκτρικά οχήματα της Leapmotor στην Ευρώπη.
Αυτό που έγινε γνωστό, επί του παρόντος, είναι ότι η κινεζική startup που ανήκει εν μέρει στη Stellantis, θα ξεκινήσει τη συναρμολόγηση οχημάτων στο εργοστάσιο του ευρωπαϊκού κατασκευαστή στη Μαλαισία προς τα τέλη του έτους.
Το πρώτο μοντέλο που θα κατασκευαστεί στο εργοστάσιο, το οποίο βρίσκεται στην πόλη Gurun της πολιτείας Kedah της Μαλαισίας, θα είναι η έκδοση με το τιμόνι στα δεξιά του C10, ενός ηλεκτρικού συμπαγούς crossover, σύμφωνα με τη Leapmotor. Το όχημα θα συναρμολογείται με κιτ που θα εισάγονται από την Κίνα, σύμφωνα με την κινεζική εταιρεία.
Το έργο συναρμολόγησης της Leapmotor στο εργοστάσιο της Gurun θα απαιτήσει αρχική επένδυση 5 εκατομμυρίων ευρώ (5,7 εκατ. δολάρια), σύμφωνα με πληροφορίες που δημοσιοποίησε η Stellantis στις 18 Απριλίου. Το έργο καθιστά τη Leapmotor τον πιο πρόσφατο Κινέζο κατασκευαστή οχημάτων που κατασκευάζει αυτοκίνητα στη Νοτιοανατολική Ασία, μια αγορά με οδήγηση στα δεξιά, ακολουθώντας τις SAIC Motor Corp., Great Wall Motor Co., Geely Holding Group, BYD Co., Neta Automobile Co., Changan Automobile και GAC Motor Co.
Η Leapmotor ιδρύθηκε το 2015 στην πόλη Χανγκζού της ανατολικής Κίνας. Το 2023, η Stellantis απέκτησε μερίδιο 20% στην εταιρεία ηλεκτρικών οχημάτων έναντι 1,5 δισ. ευρώ.
Τον Μάιο του 2024, οι δύο κατασκευαστές αυτοκινήτων δημιούργησαν κοινοπραξία 51-49, με την ονομασία Leapmotor International, με έδρα το Άμστερνταμ, με στόχο την παραγωγή και πώληση οχημάτων Leapmotor εκτός Κίνας, αξιοποιώντας το δίκτυο διανομής της Stellantis. Τον Ιούλιο του 2024, η Leapmotor International απέστειλε την πρώτη παρτίδα δύο ηλεκτρικών μοντέλων της Leapmotor – του C10 και του T03, ενός μικρού sedan – στην Ευρώπη από την Κίνα.
Η Leapmotor ήταν η εταιρεία με τις περισσότερες πωλήσεις μεταξύ των κινεζικών startup EV για δεύτερο συνεχόμενο μήνα τον Απρίλιο, με τις παγκόσμιες παραδόσεις να αυξάνονται κατά 173% σε σύγκριση με ένα χρόνο πριν, φτάνοντας τις 41.039 μονάδες.
Το 2024, οι πωλήσεις της startup αυξήθηκαν κατά 104%, φτάνοντας τις 293.724 μονάδες, σύμφωνα με στοιχεία που αναρτήθηκαν στον ιστότοπό της.