Håkan Samuelsson, CEO της Volvo Cars και Peter Carlsson, CEO της Northvolt

Η Volvo Cars και η Northvolt δημιουργούν κοινό κέντρο έρευνας και ανάπτυξης (R&D) στο Γκέτεμποργκ, ως μέρος επένδυσης 30 δισ. SEK (2,93 δισ. ευρώ) για ανάπτυξη και κατασκευή μπαταριών.

Το κέντρο Ε&Α, το οποίο θα λειτουργήσει το 2022, θα δημιουργήσει εκατοντάδες θέσεις εργασίας στο Γκέτεμποργκ, καθιστώντας τη Volvo Cars μία από τις λίγες μάρκες αυτοκινήτων που εντάσσει την ανάπτυξη και παραγωγή κυψελών μπαταριών στο σύνολο των μηχανικών δυνατοτήτων της.

Μετά τη συνεργασία που ανακοινώθηκε φέτος από τις δύο εταιρείες, η Volvo Cars και η Northvolt υπέγραψαν πρόσφατα δεσμευτική συμφωνία δημιουργίας κοινοπραξίας για ανάπτυξη και βιώσιμη παραγωγή μπαταριών για την επόμενη γενιά αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων Volvo.

Την ίδρυση του νέου κέντρου έρευνας και ανάπτυξης (R&D) στο Γκέτεμποργκ θα διαδεχθεί η κατασκευή νέου εργοστασίου παραγωγής στην Ευρώπη. Θα παράγει κυψέλες μπαταριών επόμενης γενιάς, ειδικά σχεδιασμένες για αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα Volvo και Polestar επόμενης γενιάς. Η ακριβής τοποθεσία του εργοστασίου θα ανακοινωθεί στις αρχές του 2022.

Το κέντρο Έρευνας και Ανάπτυξης θα βρίσκεται πλησίον των εγκαταστάσεων Ε&Α της Volvo Cars και στην υπάρχουσα καινοτομική πανεπιστημιούπολη Northvolt Labs, στο Västerås της Σουηδίας, διασφαλίζοντας συνέργειες και αποτελεσματικότητα στην τεχνολογία μπαταριών.

«Η συνεργασία μας με τη Northvolt διασφαλίζει την προμήθεια μπαταριών υψηλής ποιότητας, βιώσιμης παραγωγής για την επόμενη γενιά αμιγώς ηλεκτρικών Volvo», δήλωσε ο Håkan Samuelsson, CEO της Volvo Cars. «Θα ενισχύσει τις βασικές μας ικανότητες και το μετασχηματισμό μας σε μια εταιρεία αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων».

Η συνεργασία θα επικεντρωθεί στην ανάπτυξη εξατομικευμένων μπαταριών που προσφέρουν στους οδηγούς της Volvo αυτά που θέλουν, όπως αυτονομία και γρήγορους χρόνους φόρτισης. Η Volvo Cars συνεργάζεται με τη Northvolt για να δημιουργήσει ένα πραγματικά συνολικό σύστημα, με το οποίο αναπτύσσει και κατασκευάζει η ίδια τις μπαταρίες. Αυτή η βαθιά κάθετη ολοκλήρωση είναι σημαντική, δεδομένου ότι η μπαταρία αντιπροσωπεύει το μεγαλύτερο μεμονωμένο στοιχείο κόστους σε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο, καθώς και ένα σημαντικό μέρος του αποτυπώματος άνθρακα.

«Η Volvo Cars είναι ένας εξαιρετικός συνεργάτης για τη δημιουργία αλυσίδας προμήθειας κυψελών μπαταριών ευρωπαϊκής κατασκευής με πολύ χαμηλό αποτύπωμα άνθρακα, για τη βέλτιστη απόδοση των ηλεκτρικών οχημάτων επόμενης γενιάς», δήλωσε ο Peter Carlsson, CEO της Northvolt.

Όσον αφορά το κοινό τους εργοστάσιο μπαταριών, η Volvo Cars και η Northvolt βρίσκονται στην τελική φάση διαδικασίας επιλογής της κατάλληλης τοποθεσία στην Ευρώπη. Το εργοστάσιο θα έχει δυνητική ετήσια δυναμικότητα έως και 50 γιγαβατώρες (GWh), η οποία θα προμηθεύει μπαταρίες για περίπου μισό εκατομμύριο αυτοκίνητα ετησίως. Θα ξεκινήσει να κατασκευάζεται το 2023, με παραγωγή μεγάλης κλίμακας το 2026 και αναμένεται να απασχολεί έως και 3.000 άτομα.

Παράλληλα με τις συμφωνίες προμήθειας μπαταριών, η συνεργασία με τη Northvolt διασφαλίζει τις ευρωπαϊκές ανάγκες για κυψέλες μπαταριών που αποτελούν μέρος των φιλόδοξων σχεδίων ηλεκτροκίνησης της Volvo Cars. Στόχος της είναι να πουλά 50% αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα μέχρι τα μέσα αυτής της δεκαετίας και έως το 2030 σκοπεύει να πουλά μόνο αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Η συνεργασία με τη Northvolt είναι βασική για αυτή τη φιλοδοξία. Αντιπροσωπεύει επίσης ένα σημαντικό βήμα για την ενίσχυση των δυνατοτήτων ανάπτυξης της ίδιας της Volvo Cars.

Φωτογραφία: Volvo Cars

Προηγούμενο άρθροΜελέτη της PwC Strategy& για την CLEPA
Επόμενο άρθροINRIX: Ανησυχητικά δεδομένα κυκλοφοριακής συμφόρησης