Οι τραυματικές εμπειρίες της κυκλοφοριακής συμφόρησης και η ανάγκη εξεύρεσης εναλλακτικών λύσεων κινητικότητας και τελικών παραδόσεων των επιχειρήσεων στις μεγάλες πόλεις, καταδεικνύονται από τα νέα στοιχεία κυκλοφορίας της INRIX.

Το ετήσιο Global Traffic Scorecard της INRIX δείχνει τις μέσες ταχύτητες στις πιο σημαντικές αστικές περιοχές του κόσμου και τις εκατοντάδες ώρες που χάνονται, με τους οδηγούς ακινητοποιημένους.

Απώλεια πολλών ωρών ετησίως

Το Λονδίνο, παρόλο που υπήρξε από τις πρώτες πρωτεύουσες που εφάρμοσε ζώνη χρέωσης συμφόρησης, επλήγη περισσότερο, με τους οδηγούς να χάνουν 148 ώρες το χρόνο, ακολουθούμενο από το Παρίσι (140 ώρες), τις Βρυξέλλες (134 ώρες), τη Μόσχα (108 ώρες) και τη Νέα Υόρκη (102 ώρες). Η Αθήνα σε λίγο καλύτερη κατάσταση με τους οδηγούς να χάνουν 70 ώρες ετησίως.

Η INRIX κατέγραψε επίσης τη μέση ταχύτητα τελικών παραδόσεων, στα 17,6 χλμ/ώρα στο Λονδίνο και το Παρίσι, 16 χλμ/ώρα στις Βρυξέλλες και 15 χλμ/ώρα στην Αθήνα.

Αυτές οι ταχύτητες είναι σήμερα μεγαλύτερες και τα επίπεδα συμφόρησης σημαντικά χαμηλότερα από το 2019, λόγω της μικρότερης κυκλοφορίας, που οφείλεται στα περιοριστικά μέτρα και στην κατ΄οίκον εργασία. Οι οδηγοί στο Παρίσι, για παράδειγμα, εξοικονόμησαν 25 ώρες σε σύγκριση με τα μέτρα προ COVID και οι μέσες ταχύτητες στο Λονδίνο, το Παρίσι, τη Ρώμη και τη Νέα Υόρκη βελτιώθηκαν από 10% έως 27%.

Κόστος συμφόρησης

Ωστόσο, η INRIX υπολόγισε πως η συμφόρηση κοστίζει στον μέσο οδηγό στη Νέα Υόρκη 1.595 δολάρια σε χαμένο χρόνο και παραγωγικότητα, με παρόμοιες οικονομικές επιπτώσεις στο Λονδίνο (£ 1.211) και στο Μόναχο (740 ευρώ).

Τα δεδομένα smartphone, αυτοκινήτων, φορτηγών και αισθητήρων πόλεων καταγράφηκαν και αναλύθηκαν για το Global Traffic Scorecard, το οποίο αξιολογεί τις τάσεις συμφόρησης και κινητικότητας σε περισσότερες από 1000 πόλεις, σε 50 χώρες.

«Η πρόσβαση σε αξιόπιστα δεδομένα είναι το πρώτο βήμα για την αντιμετώπιση της συμφόρησης», δήλωσε εκπρόσωπος της INRIX. «Η χρήση μεγάλων δεδομένων για δημιουργία ευφυών συστημάτων μεταφορών είναι σημαντικότατη για την επίλυση προβλημάτων αστικής κινητικότητας. Τα δεδομένα και οι αναλύσεις της INRIX σχετικά με την κινητικότητα, την κυκλοφορία και τα σήματα κυκλοφορίας, τη στάθμευση και την μετακίνηση πληθυσμού, βοηθούν τους πολεοδόμους και τους μηχανικούς στη λήψη αποφάσεων για να δώσουν προτεραιότητα στις δαπάνες μεγιστοποίησης των οφελών και στη μείωση του κόστους, τώρα και στο μέλλον».

Προηγούμενο άρθροΚοινό κέντρο Ε&Α Volvo Cars – Northvolt
Επόμενο άρθροΈγκριση αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 3 στη Mercedes-Benz