
Οι απογοητευμένοι κατασκευαστές αυτοκινήτων και προμηθευτές εξαρτημάτων αναζητούν εναλλακτικές πηγές μαγνητών, που είναι σε έλλειψη λόγω περιορισμών στις εξαγωγές από την Κίνα.
Κάποιοι ανέφεραν ότι τα εργοστάσιά τους μπορεί να σταματήσουν να λειτουργούν στα μέσα Ιουλίου χωρίς εφεδρικές προμήθειες μαγνητών. Οι διοικήσεις αυτοκινητοβιομηχανιών έχουν ξαναβρεθεί στα πολεμικά τους επιτελεία, ανήσυχες ότι οι αυστηροί περιορισμοί εξαγωγών από την Κίνα για τους μαγνήτες σπάνιων γαιών — που είναι ζωτικής σημασίας για την κατασκευή αυτοκινήτων — μπορεί να παγώσουν την παραγωγή.
Η βιομηχανία ανησυχεί ότι η κατάσταση με τις σπάνιες γαίες μπορεί να εξελιχθεί σε τρίτο μεγάλο σοκ στην εφοδιαστική αλυσίδα μέσα σε πέντε χρόνια. Η έλλειψη ημιαγωγών απέκλεισε εκατομμύρια αυτοκίνητα από τα σχέδια παραγωγής των κατασκευαστών μεταξύ 2021 και 2023.
Πριν από αυτό, η πανδημία του κορονοϊού το 2020 είχε κλείσει εργοστάσια για εβδομάδες. Αυτές οι κρίσεις ώθησαν τη βιομηχανία να ενισχύσει τις στρατηγικές της στην εφοδιαστική αλυσίδα. Αυτή τη φορά, ωστόσο, καθώς η στενότητα στις σπάνιες γαίες σφίγγει, η βιομηχανία έχει λίγες καλές επιλογές, δεδομένης της κυριαρχίας της Κίνας στην αγορά.