Την καταναλωτική συμπεριφορά και τις τάσεις για τα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα στην ελληνική αγορά διερεύνησε η Spotawheel, προκειμένου να βελτιώσει τις υπηρεσίες της: Ποια οχήματα αναζητούν οι Έλληνες και τί επηρεάζει την επιλογή τους; Πώς νιώθουν για την αγορά ενός αυτοκινήτου online και ποιους εμπιστεύονται περισσότερο;

Η μειωμένη παραγωγή καινούργιων αυτοκινήτων και η παγκόσμια κρίση της εφοδιαστικής αλυσίδας, σε συνδυασμό με τον αυξανόμενο πληθωρισμό, έχουν συμβάλλει στην αύξηση ενδιαφέροντος στα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα.

Συγκεκριμένα για τους Έλληνες, η εύρεση ενός αξιόπιστου μεταχειρισμένου αυτοκινήτου είναι δύσκολη υπόθεση – μάλιστα, για την πλειοψηφία των Ελλήνων, το αυτοκίνητο πέρα από ένα μέσο μεταφοράς, καθορίζει επίσης την κοινωνική τους κατάσταση.

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, το 56.8% έχει απλά μία γενική ιδέα για το είδος αυτοκινήτου που ψάχνει, ωστόσο δεν μένει προσκολλημένο σε συγκεκριμένες μάρκες, σε αντίθεση με το 38.8% που είναι πλήρως συνειδητοποιημένο σχετικά με τις ανάγκες του και το ιδανικό αυτοκίνητο που θα τις καλύψει.

Όσον αφορά στους λόγους για τους οποίους κάποιος ενδιαφέρεται να αγοράσει μεταχειρισμένο αναφέρονται, κατά προτεραιότητα, οι εξής: Αντικατάσταση παλαιού, καλύτερη τεχνολογία, καλή προσφορά, διεύρυνση οικογένειας, βελτίωση κατανάλωσης καυσίμου, καλύτερο εισόδημα, άλλοι λόγοι και περιβαλλοντικοί.

Ποιοι είναι οι παράγοντες που επηρεάζουν την επιλογή αυτοκινήτου; Σύμφωνα με την έρευνα, το κύρος της μάρκας/μοντέλου κατέχει τα ηνία των απαντήσεων, για να ακολουθήσει η αξιοπιστία του οχήματος και η οικονομία στα καύσιμα. Εντύπωση προκαλεί ότι χαρακτηριστικά όπως ο eco-friendly χαρακτήρας, η εσωτερική και εξωτερική εμφάνιση και η χωρητικότητα είναι λιγότερο σημαντικά για τις προτιμήσεις των καταναλωτών.

Με μετρητά πληρώνουν οι περισσότεροι (57%), ή και με ανταλλαγή του παλαιού τους αυτοκινήτου (15,6%), με χρηματοδότηση (δάνειο) 11,8%, μέσω leasing 3,5%, ενώ υπάρχει ένα 12,3% που δεν γνωρίζει ακόμα.

Στην ερώτηση “αν υπήρξε ή θα υπάρξει κάποιο κομβικό γεγονός που έπαιξε ρόλο στην απόφαση αγοράς”, το 27,25% αναφέρεται στο test drive, το 18,5% στην αξιοπιστία και τη διαφάνεια του πωλητή, το 13,75% στην αναλυτική οικονομική προσφορά, το 10,75% στον εντοπισμό βολικού χρηματοδοτικού προγράμματος, το 10,25% στην επέκταση της εγγύησης και των παροχών που καλύπτει, το 3,25% στις κριτικές για το μοντέλο, το 2,75% στη σύγκριση μεταξύ μοντέλων, το 0,25% σε άλλο, ενώ το 13,25% δεν αναφέρθηκε σε κανένα γεγονός.

Μεγάλο ενδιαφέρον προκαλεί το εύρημα που υποδεικνύει ότι 15% των Ελλήνων δηλώνει πρόθυμο να αγοράσει αυτοκίνητο online – μία τάση που γίνεται όλο και πιο ξεκάθαρη τα τελευταία χρόνια. Συγκεκριμένα, το 31% του δείγματος θα αγόραζε online εάν είχε το δικαίωμα πλήρους επιστροφής χρημάτων, ενώ το 11,5% απαιτεί πιστοποίηση της κατάστασης του αυτοκινήτου για να έχει μία πολύ καθαρή εικόνα του οχήματος.

Τέλος, με όλο και περισσότερους εμπόρους και μάντρες αμφιβόλου ποιότητας να εισέρχονται στην αγορά μεταχειρισμένων οχημάτων, δεν αποτελεί έκπληξη ότι το 43,5% των ερωτηθέντων καταναλωτών εμπιστεύεται περισσότερο τις Επίσημες Αντιπροσωπείες που διαθέτουν και μεταχειρισμένα αυτοκίνητα, ενώ δεύτεροι έρχονται οι ιδιώτες με 31,5%.

Η έρευνα, διενεργήθηκε από την Spotawheel σε 400 άτομα, οι οποίοι δήλωσαν πως αγόρασαν μεταχειρισμένο αυτοκίνητο τους τελευταίους έξι μήνες ή ενδιαφέρονται να αγοράσουν κατά τους επόμενους έξι.

Να σημειωθεί πως η Spotawheel κατανοεί πλήρως τους προβληματισμούς στην αγορά και προσφέρει όχι μόνο γραπτό τεχνικό έλεγχο 200+ σημείων για κάθε όχημα εντελώς δωρεάν, αλλά παράλληλα δίνει και το δικαίωμα επιστροφής εντός επτά ημερών χωρίς ερωτήσεις, για μία διαφανή και ειλικρινή διαδικασία.

Προηγούμενο άρθροΗ LG για την έξυπνη κινητικότητα και το 6G
Επόμενο άρθροMessaritis Ανανεώσιμες: νέα έργα συνολικής ισχύος 6,3MW