Η σχεδόν τετράωρη παρουσίαση του “Master Plan 3” από τον Elon Musk και τα στελέχη της Tesla κατά την “ημέρα των επενδυτών”, δεν έφερε την έκπληξη που περίμεναν όλοι και την ανακοίνωση για ένα προσιτό ηλεκτρικό αυτοκίνητο.

Έτσι, οι μετοχές της Tesla Inc υποχώρησαν περίπου 7% την Πέμπτη 2 Μαρτίου. Οι μετοχές ανέκαμψαν τελικά την επομένη μετά την είδηση ότι οι πωλήσεις της στην Κίνα αυξήθηκαν τον Φεβρουάριο. Να σημειωθεί πως η μετοχή της Tesla, η οποία είχε χάσει περίπου τα δύο τρίτα της αξίας της το 2022, έχει ανέβει περισσότερο από 60% φέτος.

Ο CEO και τα στελέχη της εταιρείας αναφέρθηκαν στο όραμά τους για παγκόσμια μετάβαση στη βιώσιμη ενέργεια. Όπως σημείωσε ο Elon Musk, “Υπάρχει μια σαφής πορεία προς μια Γη με βιώσιμη ενέργεια. Δεν απαιτεί την καταστροφή του φυσικού περιβάλλοντος. Δεν απαιτεί να είμαστε αυστηροί και να σταματήσουμε να χρησιμοποιούμε την ηλεκτρική ενέργεια και να βρισκόμαστε στο κρύο ή οτιδήποτε άλλο. Στην πραγματικότητα, θα μπορούσε να υποστηριχθεί ένας πολιτισμός πολύ μεγαλύτερος από αυτόν της Γης, πολύ μεγαλύτερος από τα 8 δισ. ανθρώπων θα μπορούσαν πραγματικά να υποστηριχθούν βιώσιμα στη Γη.”

Αναφέρθηκαν, ακόμα, στην ανάγκη μείωσης του κόστους των οχημάτων για να επιταχυνθεί η υιοθέτηση των EV, παρουσίασαν σχέδια για μείωση του κόστους συναρμολόγησης στο ήμισυ και επένδυση σε ένα νέο εργοστάσιο στο Μεξικό.

“Για να επιτύχουμε την ανάπτυξη που απαιτείται για την πλήρη βιωσιμότητα, κατασκευάζουμε το μηχάνημα που κατασκευάζει το μηχάνημα—εργοστάσια εξαιρετικά μεγάλου όγκου που γίνονται πιο αποτελεσματικά με την πάροδο του χρόνου”.

Η δυναμικότητα των τεσσάρων υπαρχόντων εργοστασίων της Tesla (Καλιφόρνια, Σαγκάη, Όστιν και Βερολίνο) δεν ξεπερνά συνολικά τα 2 εκατομμύρια οχήματα ετησίως.

Ο Elon Musk και τα στελέχη της εταιρείας περιέγραψαν ορισμένες πρωτοβουλίες για τη δημιουργία μιας πλατφόρμας χαμηλού κόστους, συμπεριλαμβανομένης της εισαγωγής ενός νέου ηλεκτροκινητήρα, της υιοθέτησης νέων τεχνικών κατασκευής και της συνεργασίας με προμηθευτές για τη μείωση του κόστους.

Η νέα πλατφόρμα, με ενσωματωμένη την μπαταρία σε αυτήν, θα εξαλείψει τη χρήση του παραδοσιακού πλαισίου, μειώνοντας το κόστος και τον χρόνο συναρμολόγησης. Το σχέδιο της εταιρείας περιλαμβάνει τη χρήση 75% λιγότερου καρβίδιου του πυριτίου χωρίς να διακυβεύονται οι επιδόσεις ή η απόδοση των αυτοκινήτων.

Ο CEO της Tesla τόνισε πως η εξοικονόμηση κόστους είναι κρίσιμη για τον στόχο ταχείας αύξησης των πωλήσεων οχημάτων της εταιρείας τα επόμενα χρόνια. “Η ζήτηση για τα οχήματά μας όσον αφορά την επιθυμία απόκτησής τους μπορεί να είναι άπειρη”, δήλωσε. “Το δύσκολο κομμάτι είναι η κατασκευή των αυτοκινήτων και ολόκληρη της αλυσίδας εφοδιασμού τους. Πρόκειται για μια πρόκληση logistics εξαιρετικής δυσκολίας”.

Δείτε εδώ το video της παρουσίασης.

Προηγούμενο άρθροΈρευνα αξιοπιστίας J.D. Power 2023
Επόμενο άρθροLG Energy Solution – Honda: εργοστάσιο μπαταριών EV