Το Model 3 της Tesla συνεχίζει να σημειώνει καλές πωλήσεις και κατατάσσεται δεύτερο όπως καταγράφει η ανάλυση της Jato Dynamics για μάρκες και μοντέλα τον Ιούνιο 2021 στην Ευρώπη.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Jato Dynamics για 26 ευρωπαϊκές αγορές, τον Ιούνιο 2021 ταξινομήθηκαν 1.268.683 νέα επιβατικά αυτοκίνητα – αύξηση 13% σε σύγκριση με τον Ιούνιο του 2020. Παρά την αύξηση αυτή, ο ρυθμός ανάκαμψης της αγοράς επιβραδύνθηκε σημαντικά σε σχέση με την ανάπτυξη που καταγράφηκε μεταξύ Μαρτίου και Μαίου τρέχοντος έτους.
Από τις αρχές του έτους, η ευρωπαϊκή αγορά νέων αυτοκινήτων ανέκαμψε ικανοποιητικά, ωστόσο οι συνεχιζόμενες επιπτώσεις της πανδημίας εξακολουθούν να επηρεάζουν τη δυναμική των πωλήσεων. Οι σχεδόν 1,27 εκατομμύρια μονάδες που ταξινομήθηκαν τον Ιούνιο, εξακολουθούν να υστερούν σε σχέση με τις 1,47 εκατομμύρια μονάδες που ταξινομήθηκαν το 2019 και τις 1,6 εκατομμύρια μονάδες του 2018. Ο Felipe Munoz, Global Analyst της Jato Dynamics σχολίασε: «Οι συνθήκες δεν είναι ακόμη ιδανικές και απέχουν από την πλήρη ανάκαμψη. Δεν είναι σαφές εάν η αγορά επιτύχει μεσοπρόθεσμα τα προ πανδημίας επίπεδα». Ο όγκος του πρώτου εξαμήνου 2021 ανήλθε στις 6,41 εκατομμύρια μονάδες, αυξημένος κατά 27% σε ετήσια βάση έναντι του 2020, αλλά 23% χαμηλότερος από το Α΄ εξάμηνο 2019.
Οι πωλήσεις αυτοκινήτων χαμηλών εκπομπών (BEV και PHEV) συνέχισαν να είναι ικανοποιητικές, σημειώνοντας νέο ρεκόρ μεριδίου αγοράς 18,5% – από 8,2% τον Ιούνιο του 2020. Οι ταξινομήσεις BEV ανήλθαν στις 126.000 μονάδες κατά τη διάρκεια του μήνα, πάνω από τις 104.000 ταξινομήσεις PHEV. Οι Fiat, Tesla, Skoda, Volkswagen και Ford σημείωσαν το μεγαλύτερο μερίδιο στην αγορά BEV, ενώ οι Cupra, Jeep, Volkswagen, Renault και Seat σημείωσαν το υψηλότερο μερίδιο στην αγορά PHEV.
Η ζήτηση αυξάνεται σταθερά σε ολόκληρη την Ευρώπη, αλλά σημαντική αύξηση του μεριδίου αγοράς σημειώθηκε στη Νορβηγία (+24 μονάδες), τη Σουηδία (+24 μονάδες), τη Δανία (+21 βαθμούς), την Ιρλανδία (+17 μονάδες) και τη Γερμανία (+15 μονάδες) ). Αντιθέτως, το μερίδιο αγοράς αυτών των οχημάτων αυξήθηκε μόνο 0,7 μονάδες στη Σλοβακία, 1,4 μονάδες στη Ρουμανία και 1,6 μονάδες στην Πολωνία.
Η αυξανόμενη δημοτικότητα αυτών των οχημάτων έχει επίσης αντίκτυπο στο μείγμα πωλήσεων ορισμένων μαρκών. Για παράδειγμα, τα νέα plug-in μοντέλα της Jeep αντιπροσώπευσαν το 30% του συνολικού της όγκου του τον Ιούνιο, έναντι 0,5% του Ιουνίου 2020. Οι πωλήσεις οχημάτων χαμηλών εκπομπών της Cupra εκτινάχθηκαν, από 0% τον Ιούνιο 2020, σε 58% τον περασμένο μήνα, ενώ τα μοντέλα BEV και PHEV αποτέλεσαν το 72% του συνολικού όγκου της MG.
Στην κατάταξη μοντέλων, το Volkswagen Golf ήταν το πιο δημοφιλές νέο αυτοκίνητο μεταξύ των καταναλωτών, με 27.247 μονάδες, που αντιστοιχούν σε μερίδιο αγοράς 2,15%. Παρά την αύξηση 12% έναντι του Ιουνίου 2020, ο όγκος μειώθηκε κατά 27% σε σύγκριση με τον Ιούνιο του 2019 – όταν το μερίδιο αγοράς του ήταν 2,52%. Ακολούθησε το Tesla Model 3, το οποίο σημείωσε ταξινομήσεις 25.697 μονάδων, φθάνοντας συνολικά τις 66.350 μονάδες σε ετήσια βάση, γεγονός που το καθιστά το πιο δημοφιλές ηλεκτρικό όχημα στην Ευρώπη και το 25ο μοντέλο με τις καλύτερες πωλήσεις στη γενική κατάταξη, μέχρι τον Ιούνιο. Το Model 3 ήταν κορυφαίο σε πωλήσεις στην Αυστρία, τη Νορβηγία, την Ελβετία και το Ηνωμένο Βασίλειο και μεταξύ των 10 κορυφαίων στη Δανία, τη Γαλλία, τη Γερμανία, την Ιρλανδία, το Λουξεμβούργο και τη Σουηδία.
Άλλα μοντέλα που σημείωσαν αξιοσημείωτη αύξηση, σε σύγκριση με τον Ιούνιο του 2019, ήταν τα Fiat 500, Toyota Yaris, Volkswagen T-Roc, Peugeot 2008, Volkswagen T-Cross, Hyundai Tucson, Audi A3, Toyota C-HR, Hyundai Kona, BMW 3-Series και Volvo XC40.
Μεταξύ των πλέον πρόσφατων μοντέλων, η Opel κατέγραψε 7.741 μονάδες με το Mokka, το Citroen C4 7.353 μονάδες , η Volkswagen 7.040 μονάδες με το ID.3 και 6.347 μονάδες με το ID.4, το Skoda Enyaq 6.011 μονάδες, ενώ η Cupra κατέγραψε 5.967 μονάδες με το Formentor. Το Renault Arkana κατέγραψε 4.766 μονάδες και το Ford Mach-E 3.002 μονάδες.
Πηγή: Jato Dynamics