Τα SUV κατέγραψαν το υψηλότερο μηνιαίο μερίδιο αγοράς στην Ευρώπη, αλλά η ζήτηση παρέμεινε χαμηλή τον Ιανουάριο 2022, σημειώνεται στην ανάλυση της JATO Dynamics.

Τα στοιχεία που συγκέντρωσε η JATO Dynamics σε 26 ευρωπαϊκές αγορές αποκαλύπτουν πως τον Ιανουάριο 2022 η ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτου σημείωσε τα χειρότερα αποτελέσματα, από το 1991, με ταξινομήσεις 811.332 νέων αυτοκίνητων, που συνιστούν πτώση κατά 2,4% σε σύγκριση με τον ίδιο μήνα του 2021 – όταν η αγορά αντιμετώπιζε τις επιπτώσεις των περιορισμών που επιβλήθηκαν από την κυβέρνηση – και κατά 28% έναντι του Ιανουαρίου 2020. Η Σουηδία ήταν η μόνη αγορά που σημείωσε αύξηση ταξινομήσεων έναντι του Ιανουαρίου 2020.

Ο Felipe Munoz, Παγκόσμιος Αναλυτής της JATO Dynamics, σχολίασε: «Τον Ιανουάριο 2022, η εμπιστοσύνη των καταναλωτών παρέμεινε χαμηλή λόγω των οικονομικών επιπτώσεων της πανδημίας και η παραγωγή συνέχισε να πλήττεται από τη συνεχιζόμενη έλλειψη ημιαγωγών».

Τα SUV και τα EV οδηγούν την ανάπτυξη 

Παρά τις δύσκολες συνθήκες, τα SUV και τα EV αναδείχθηκαν και πάλι μοναδικοί παράγοντες ανάπτυξης της αγοράς. Ο κ. Munoz δήλωσε: «Αυτές οι κατηγορίες υπήρξαν σωτήριες για τους ευρωπαίους κατασκευαστές και η μόνη επιλογή των καταναλωτών που αναζητούν ταχεία παράδοση».

Τον Ιανουάριο, ταξινομήθηκαν 402.900 SUV, που αντιπροσωπεύουν το 49,7% της αγοράς – το υψηλότερο μέχρι σήμερα μηνιαίο μερίδιο αγοράς για αυτά τα οχήματα. Σε αντίθεση με τις περισσότερες παραδοσιακές κατηγορίες, ο όγκος τους αυξήθηκε κατά 11% έναντι του Ιανουαρίου 2021, αλλά μειώθηκε κατά 10% έναντι του Ιανουαρίου 2020. Τα συμπαγή SUV αποδείχθηκαν πιο δημοφιλή, ωστόσο τα μικρά SUV (+19%) και τα μεσαίου μεγέθους SUV (+50%) σημείωσαν επίσης καλές αποδόσεις.

Το Volkswagen Group ήταν πρώτο στην κατηγορία, με μερίδιο αγοράς 24% και αύξηση όγκου 7%. Το Cupra Formentor, το Volkswagen ID.4, το Audi Q3, το Skoda Enyaq, το νέο Volkswagen Taigo, το Volkswagen Tiguan Allspace και το Audi Q4 ηγήθηκαν της ανάπτυξης. Ακολούθησε η Stellantis στην κατάταξη SUV, με μείωση μεριδίου αγοράς από 20% τον Ιανουάριο του 2020, σε 17% τον περασμένο μήνα. Η Toyota και η HyundaiKia σημείωσαν τις μεγαλύτερες αυξήσεις μεριδίου αγοράς μεταξύ Ιανουαρίου 2020 και Ιανουαρίου 2022.

Οι ταξινομήσεις αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων (BEV) και plug-in υβριδικών (PHEV) ανήλθαν συνολικά στις 149.400 μονάδες κατά τη διάρκεια του μήνα, αυξημένες κατά 36% έναντι του Ιανουαρίου 2021 και κατά 105% έναντι του Ιανουαρίου 2020. Ο ρυθμός ανάπτυξης υπήρξε ο χαμηλότερος των τελευταίων μηνών και δεν αντισταθμίστηκε η πτώση κατά 27% των ταξινομήσεων ντίζελ και κατά 1% των βενζινοκίνητων.

Τα BEV σημείωσαν αύξηση 73% από τον Ιανουάριο του 2021, αντιπροσωπεύοντας το 54% της συνολικής αγοράς – ξεπερνώντας την αύξηση 9% των PHEV την ίδια χρονική περίοδο.

Κορυφαίο το Sandero, ανέρχεται το Yaris Cross 

Το Dacia Sandero ήταν στην κορυφή της γενικής κατάταξης τον Ιανουάριο, με ταξινομήσεις 17.558 μονάδων, αύξηση 10% έναντι του 2021 και μπροστά από το Volkswagen Golf, στην τέταρτη θέση. Πέρυσι, το Golf κατέλαβε την πρώτη θέση μπροστά από το Sandero, στη δεύτερη.

Το Toyota Yaris Cross συνέχισε να ανέρχεται στην κατάταξη, ως το τρίτο SUV και το πιο δημοφιλές όχημα της Toyota. Το Ford Puma και το Toyota Corolla ήταν επίσης στα δέκα πρώτα.

Σημαντικές βελτιώσεις υπήρξαν επίσης για τα Hyundai Tucson, Dacia Duster, Mini Hatch, Kia Sportage, Toyota RAV4 και C-HR, Hyundai Kona και Kia Ceed.

Προηγούμενο άρθροΓυναίκες επαγγελματίες στον κλάδο των ελαστικών
Επόμενο άρθροΣτρατηγική συμφωνία GoTo Global – Group Astara