JATO Dynamics, η ανάλυση της αγοράς για τον Μάρτιο

Διστακτική ανάκαμψη με πολλές προκλήσεις διαπιστώνει η ανάλυση της αγοράς της ΕΕ (για 26 χώρες) για τον Μάρτιο από την JATO Dynamics.

Τον Μάρτιο του τρέχοντος έτους, οι ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων αυξήθηκαν κατά 63% στην Ευρώπη σε σύγκριση με τον Μάρτιο του 2020, όταν κτύπησε η πανδημία COVID-19. Σύμφωνα με τα στοιχεία για 26 αγορές της περιοχής, ο όγκος αυξήθηκε από 842.094 σε 1.374.313 μονάδες, ανεβάζοντας τον όγκο πρώτου τριμήνου σε 3.045.703 – αύξηση 1%. Παρά την αύξηση αυτή, το πρώτο τρίμηνο του 2021 κατέγραψε τον χαμηλότερο συνολικό όγκο ταξινομήσεων πρώτου τριμήνου για νέα αυτοκίνητα από το 1986, εξαιρουμένου του 2020.

Παρά τα σημάδια ανάκαμψης, ο κλάδος εξακολουθεί να αντιμετωπίζει αρκετές προκλήσεις, όπως η οικονομική κατάρρευση λόγω πανδημίας, οι συνεχιζόμενοι περιορισμοί και η έλλειψη εμπιστοσύνης καταναλωτών. Οι ταξινομήσεις μειώθηκαν κατά 22% τον περασμένο μήνα σε σύγκριση με τον Μάρτιο του 2019 – σηματοδοτώντας τον χαμηλότερο συνολικό όγκο ταξινόμησης νέων αυτοκινήτων από τον Μάρτιο του 2013, όπου ο όγκος ανήλθε σε μόλις 1.337.588 μονάδες, ως αποτέλεσμα της παγκόσμιας χρηματοπιστωτικής κρίσης. Ο Felipe Munoz, παγκόσμιος αναλυτής της JATO Dynamics σχολίασε: «Η ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτων απέχει ακόμα πολύ από τους προ πανδημίας όγκους και οι κυβερνήσεις πρέπει να λάβουν περαιτέρω μέτρα για ενίσχυση των πωλήσεων και την αποκατάσταση της εμπιστοσύνης των καταναλωτών».

Τα EV και τα SUV συνέχισαν να αποτελούν τους κύριους μοχλούς ανάπτυξης της αγοράς. Τα EV σημείωσαν ρεκόρ μεριδίου αγοράς 16% τον Μάρτιο του 2021, σε σύγκριση με 9,7% τον Μάρτιο του 2020 και μόλις 3,4% τον Μάρτιο του 2019. Ο Munoz πρόσθεσε: «Οι καταναλωτές αντιδρούν θετικά στις πιο εκτεταμένες και ανταγωνιστικές προσφορές EV. Ωστόσο, καθώς αυτά τα οχήματα είναι συχνά πιο ακριβά από τα μοντέλα ICE, ο θετικός αντίκτυπος δεν αντιστάθμισε ακόμα τις μεγάλες απώλειες που παρατηρούνται στους παραδοσιακούς τύπους καυσίμων υψηλών εκπομπών. ”

 

Το μερίδιο αγοράς των SUV συνέχισε επίσης να αυξάνεται σε ετήσια βάση, από 37% τον Μάρτιο του 2019, σε 40% τον Μάρτιο του 2020 και 45% τον Μάρτιο του 2021 – με αξιοσημείωτη πρόοδο στη Σουηδία, τη Νορβηγία, τη Σλοβενία και την Ουγγαρία, όπου αυξήθηκε πάνω από 10% μεταξύ Μαρτίου 2020 και 2021. Ο Munoz συνέχισε: «Η επιτυχία των EV και SUV αποτελεί θετική ένδειξη πως η ζήτηση των καταναλωτών θα επικεντρωθεί σύντομα στα μελλοντικά ηλεκτρικά μοντέλα SUV, τα οποία θα αποτελέσουν βασικό μοχλό ανάπτυξης του κλάδου».

Τον Μάρτιο του 2021, τα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα κατέγραψαν το χαμηλότερο μερίδιο αγοράς μέχρι σήμερα, μόλις 24%. Καθώς η Ευρωπαϊκή Επιτροπή συνεχίζει να θεσπίζει αυστηρότερους κανονισμούς CO2, θα συνεχιστεί η αποστασιοποίηση από το ντίζελ και άλλους τύπους καυσίμων υψηλών εκπομπών.

Στην ευρωπαϊκή κατάταξη μοντέλων, το Volkswagen Golf κατέλαβε τη θέση με τις περισσότερες ταξινομήσεις στην Ευρώπη με 26.265 μονάδες, αύξηση 12% τον Μάρτιο του 2021. Οι ηλεκτροκίνητες εκδόσεις (PHEV και MHEV) του Volkswagen Golf συνέβαλαν σε αυτήν την ανάπτυξη, ειδικά Γερμανία, όπου αποτέλεσαν το 36% του όγκου του μοντέλου. Το Golf ξεπέρασε το Peugeot 208, που σημείωσε τις καλύτερες πωλήσεις το Α΄ τρίμηνο, με συνολικές πωλήσεις 61.000 μονάδων. Το Opel / Vauxhall Corsa σημείωσε επίσης καλή απόδοση, ξεπερνώντας το Renault Clio και το Volkswagen Polo.

Το Tesla Model 3 ήταν τέταρτο στην κατάταξη μοντέλων τον περασμένο μήνα και επιβεβαίωσε τη θέση του ως το κορυφαίο μοντέλο σε πωλήσεις στην ευρωπαϊκή κατάταξη BEV, τόσο τον Μάρτιο, όσο και το πρώτο τρίμηνο. Το Model 3 ήταν επίσης στην κορυφή της κατάταξης BEV στο Ηνωμένο Βασίλειο, τη Γαλλία, τη Νορβηγία, την Ιταλία, την Αυστρία, τη Σουηδία, την Ελβετία, την Ολλανδία, τη Δανία, την Πορτογαλία, την Πολωνία, την Ελλάδα, τη Σλοβενία, την Κροατία και τη Γερμανία, μπροστά από το Volkswagen ID.3. Ένα άλλο μη ευρωπαϊκό μοντέλο που σημείωσε θετικά αποτελέσματα ήταν το Hyundai Kona, ως το δεύτερο σε ταξινομήσεις BEV τον Μάρτιο του 2021.

Μεταξύ των τελευταίων μοντέλων που κυκλοφόρησαν, η Citroen κατέγραψε ταξινομήσεις 5.671 μονάδων του C4 και το Opel Mokka απογειώθηκε με 5.560 μονάδες. Η Volkswagen ταξινόμησε 4.897 μονάδες ID.3 και 4.817 μονάδες ID.4.

 

Προηγούμενο άρθροAutohellas: Αύξηση κύκλου εργασιών, βελτίωση κερδοφορίας
Επόμενο άρθροBentley Flying Spur: το μοντέλο του 2022