Το Fleet Europe επισημαίνει 5 τάσεις από την Japan Mobility Show, την έκθεση αυτοκινήτου που για πρώτη φορά μετά από τέσσερα χρόνια, φιλοξένησε και πάλι η Ιαπωνία.

Η αναμορφωμένη εκδήλωση, Japan Mobility Show, επικεντρώθηκε στην ισχύ μπαταριών, στους νεοεισερχόμενους και -όπως στην περίοδο της ακμής- στις εντυπωσιακές ιδέες.

Η Ιαπωνία επιλέγει αυτοκίνητα και βαν μπαταρίας, επιδιώκοντας να ανταγωνιστεί ξένες μάρκες και να αποτινάξει την εικόνα της υποτονικής υιοθέτησης EV. Οι πωλήσεις αυτοκινήτων μπαταρίας τριπλασιάστηκαν φέτος σε ετήσια βάση, αλλά παραμένουν μέτριες. Η διείσδυση στην αγορά το 2022 δεν ξεπέρασε το 1,7%.

Το μεγάλο ερώτημα είναι αν το μερίδιο BEV στους ιαπωνικούς στόλους αυξηθεί ποτέ πάνω από 50%, καθώς η μετάβαση συντελείται κυρίως με μίνι αυτοκίνητα ή kei-EV (το Nissan Sakura είναι το πλέον ευπώλητο της χώρας) και ενώ η υποδομή φόρτισης παραμένει προβληματική.

Η αλλαγή του τίτλου από Motor σε Mobility είναι επιτυχημένη, καθώς στην εμπορική έκθεση είχε ρεκόρ 475 συμμετοχών, με ρομπότ, εναέρια και προσωπική κινητικότητα και ακόμα και χώρο με λύσεις μεταφοράς κατόπιν φυσικών καταστροφών.

  1. Στροφή προς τα BEV

Η Toyota επιδιώκει να ανακτήσει τη χαμένη δυναμική και προέβλεψε ταξινομήσεις 1,5 εκατομμυρίου μοντέλων μπαταρίας ετησίως έως το 2026 και 3,5 εκατομμυρίων μέχρι το τέλος της δεκαετίας. Πέρυσι, η Toyota πούλησε 24.000 EV παγκοσμίως.

Ωστόσο, τα περισσότερα εκθέματα BEV του Toyota Group ήταν πρότυπα, όπως το Lexus LF-ZC και αφορούσαν σε πλατφόρμα επόμενης γενιάς, λογισμικό αιχμής και αξιοσημείωτη αυτονομία 1.000 χιλιομέτρων μέσω βελτιωμένης τεχνολογίας ιόντων λιθίου. Το πιο συναρπαστικό όραμά της ήταν το Kayoibako, ένα πολυλειτουργικό βαν μηδενικών εκπομπών ρύπων, που μπορεί να χρησιμεύσει ως ταξί ή αυτοκινούμενο κατάστημα.

Η Nissan παρουσίασε ένα παρόμοιο μίνι βαν. Το πολυτελές Hyper Tourer είναι MPV, σημαντικό για τους Ιάπωνες επαγγελματίες, που επανασχεδιάστηκε σε πλατφόρμα skateboard, με μπαταρίες στερεάς κατάστασης. Ενώ η Toyota ανέφερε στο JMS ότι η τεχνολογία θα εφαρμοστεί σε αυτοκίνητο υψηλών επιδόσεων, περιορισμένης παραγωγής, σε λίγα χρόνια, η Nissan αναφέρει διπλάσια ενεργειακή πυκνότητα έναντι των ιόντων λιθίου και κόστος παραγωγής 65-75 $ ανά kWh έως το 2028. Αμφότερες οι εταιρείες πιστεύουν πως η ταχυφόρτιση μπορεί να μειωθεί στα δέκα λεπτά.

Ούτε η Honda παρουσίασε νέα μοντέλα EV, αλλά παρουσίασε τις προσπάθειες τεχνολογίας ανακύκλωσης ακρυλικής ρητίνης αμαξωμάτων στο πρότυπο αυτοκίνητο Sustania-C και σε μοτοσικλέτα. Η ηλεκτροκίνηση δημιουργεί νεοφυείς επιχειρήσεις στην Ιαπωνία και σε κάθε αγορά και η κοινοπραξία Sony-Honda Mobility παρουσίασε την μάρκα EV Afeela.

Εστιάζοντας στην αστική τελική παράδοση, η B-ON (μη ιαπωνική εταιρεία) ανακοίνωσε συνεργασία με την Harmony in Mobility (HIM), προσφέροντας λύσεις διαμοιρασμού για επαγγελματικούς στόλους. Το eLCV Pelkan διαθέτει έξυπνο μηχάνημα διανομής πακέτων, που καθορίζει αυτομάτως την στάση για κάθε δέμα.

  1. Η Volkswagen υποχωρεί

Οι τρεις πρώτες σε πωλήσεις ξένες μάρκες στην Ιαπωνία παραμένουν γερμανικές. Η Volkswagen παραχώρησε την θέση της στην BMW και τη Mercedes και αυτές στηρίχθηκαν κυρίως στην τεχνολογία EV. Στα μοντέλα μηδενικών εκπομπών ρύπων της BMW, συμπεριλαμβανομένου του iX5 Hydrogen, πρωτοστάτησε το BEV Neue Klasse επόμενης γενιάς και το νέο, αμιγώς ηλεκτρικό σπορ κουπέ iX2, που έκανε το παγκόσμιο ντεμπούτο του. Δεν υπήρξε παγκόσμια παρουσίαση εκ μέρους της Mercedes, αλλά το κοινό του εκθεσιακού κέντρου Big Sight εντυπωσιάστηκε από την ηλεκτρική έκδοση EQG της G-Class.

  1. Επαναδρομολόγηση της κινητικότητας υδρογόνου

Ο μεγαλύτερος υποστηρικτής υδρογόνου της Ιαπωνίας, η Toyota, δεν εγκαταλείπει τις κυψέλες καυσίμου ως εναλλακτική λύση μηδενικών εκπομπών επιβατικών αυτοκινήτων, αλλά αναθεωρεί την στρατηγική της υπέρ των LCV, φορτηγών και pick-up. Διατείνεται πως η υποδομή για επαγγελματικά οχήματα αναπτύσσεται ευκολότερα, καθώς εκτελούν πιο προβλέψιμες διαδρομές.

Παρουσιάζοντας την υδρογονοκίνητη έκδοση του διάσημου σκούτερ Burgman, η Suzuki εφαρμόζει την τεχνολογία της στον τομέα των δίτροχων. Όχι με κυψέλες καυσίμου, αλλά με κινητήρα εσωτερικής καύσης.

  1. Μελλοντικά συστήματα μεταφοράς

Τρεις κινεζικές πόλεις διαθέτουν ήδη αυτόνομο ride-hailing και η Honda ανακοίνωσε πως εντός διετίας θα φέρει ρομποταξί στο Τόκιο και θα ακολουθήσουν περισσότερες πόλεις, χάρη στην συνεργασία με την θυγατρική της GM, Cruise, η οποία θα κατασκευάσει το ειδικό ευρύχωρο αυτό-οδηγούμενο όχημα Origin. Αμέσως μετά την ανακοίνωση, η άδεια λειτουργίας της Cruise ανεστάλη στη γενέτειρά της Σαν Φρανσίσκο, για θέματα ασφαλείας.

Η Subaru παρουσίασε ένα πρότυπο ιπτάμενου αυτοκινήτου. Ακολουθώντας τους ανταγωνιστές Hyundai, Audi και Porsche, φιλοδοξεί να καταστεί «εκπρόσωπος της επόμενης γενιάς εναέριας κινητικότητας», κάτι εφικτό, καθώς υφίσταται τμήμα αεροπλοίας που συμμετέχει στο έργο.

Προηγούμενο άρθροΤα πρώτα μοντέλα στην Ευρώπη και την Ελλάδα
Επόμενο άρθροΡύποι αυτοκινήτων: το ΕΚ στηρίζει τα νέα πρότυπα Euro 7