Οι παγκόσμιες πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων (EV) καταγράφουν ισχυρά ανοδικές τάσεις το πρώτο εξάμηνο του 2021 (+168%).
Σύμφωνα με τα δεδομένα του EV-volumes, συνολικά 2,65 εκατομμύρια νέα ηλεκτρικά οχήματα πωλήθηκαν κατά το πρώτο εξάμηνο του 2021, καταγράφοντας αύξηση 168% σε σύγκριση με το 2020. Η τάση αυτή υποδηλώνει υπερ-ανάπτυξη, αλλά πρέπει να εξεταστεί σε σχέση με τη χαμηλή βάση του πρώτου εξαμήνου του 2020. Κατά τη διάρκεια του πρώτου κύματος της πανδημίας, οι παγκόσμιες πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων παρέμειναν κάτω από τον όγκο του πρώτου εξαμήνου του 2019 κατά -14%, καθώς η αγορά οχημάτων συρρικνώθηκε συνολικά κατά -28% το πρώτο εξάμηνο του 2020.
Η ανάκαμψη της αγοράς άρχισε να διαμορφώνεται κατά το δεύτερο εξάμηνο του 2020 με ραγδαία αύξηση σε όγκους και μερίδια για τα ηλεκτρικά οχήματα, ιδίως στην Ευρώπη, λόγω τριών παραγόντων: τα νέα ελκυστικά προϊόντα, τα κρατικά κίνητρα αγοράς και τις προσπάθειες μείωσης εκπομπών άνθρακα από πόλεις και κεντρική διοίκηση.
Από πλευράς μαρκών, η Tesla ηγείται των παγκόσμιων πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων με 386.000 μονάδες (BEV) που παραδόθηκαν κατά το πρώτο εξάμηνο, ακολουθούμενη από το Volkswagen Group με 332.000 μονάδες, από τα οποία 172.700 BEV και 159.400 PHEV. Η GM έρχεται στην 3η θέση με 227.000 μονάδες (221.000 από τα οποία ήταν BEV), συμπεριλαμβανομένων πάνω από 180.000 Mini-EV από την κοινοπραξία SGMW (SAIC-GM-Wuling Automobile) στην Κίνα. Ακολουθούν στην πρώτη δεκάδα οι Stellantis, BMW Group, BYD, Hyundai Motor, Daimler, Renault-Nissan-Mitsubishi Alliance και Geely-Volvo Car Group.
Η ανάπτυξη ήταν ισχυρή σε όλες τις κατηγορίες οχημάτων εκτός από τα σπορ αυτοκίνητα. Στο μείγμα κατηγοριών, η τάση που διαμορφώνεται και σε παγκόσμιο επίπεδο είναι από τα sedan και τα compact στα SUV. Το πιο εντυπωσιακό, όμως, είναι η εκτίναξη των mini-EV στην Κίνα.